Durban's R-line

Onder de Tdi jongens onder ons, gooi eens per keer een cleaner erbij op een volle tank diesel.
Koop geen rommel maar professioneel spul !!

Bij het olie verversen en de filter vervangen kun je ook iets bij je olie toevoegen, het Vergroot en verlengd levensduur van de motor.
Dat geld ook de de benzine motoren, na 20.000 kilometer een cleaner gebruiken voor de kleppen.
Ik heb vele verhalen aangehoord, voor meer info Google even..

Foto van een product die ik nu gebruik..
DSCN0661.JPG
DSCN0663.JPG
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator en Wicko071
Bij verwijderen van dpf daalt de egt en emp waarde. Is een enorme last minder voor de turbo. En altijd beetje meer ruimte om wat extra in te spuiten, dus vermogen. De flow moet wel een beetje in orde blijven. Dus een mooie bocht in de downpipe om het opspoelen van de turbo te optimaliseren.

Voor de rest, lekker bezig Durban ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Durban
Even iets anders,
voorlopig hou ik het hier even bij met tuning, mocht de polo perfect blijven lopen na een poosje dan komt er een andere bak eronder met een grotere turbo wiel + remap. daar wordt ik zo blij van, en met en kriebel in je onderbuik zoals bij @eddyfr in de auto maar toch even anders …
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Update:

Het mooie weer komt eraan dus wordt het weer eens tijd voor veranderingen aan de auto.
Even eerst dit de 1.6 tdi loopt 100% perfect zonder storingen of gesjoemel, alleen op de versnelling bak na. De tandwiel verhouding kloppen niet helemaal vind ik zelf, bij +/- 120 in zijn 5 de versnelling wil die soms schokken toerental is dan +/- 2200, en rij ik tegen de 130 is het weg. Het komt nog wel dan een versterkte koppeling en een gtd 6 bak eronder.

Het verwijderen van de roetfilter dpf en het wegschrijven egr werkt super, wat ik nog moet doen is een plaatje plaatsen dat het 100% dicht zit, het softwarematig wegschrijven van de egr is niet voor 100% dicht, er sijpelend nog wat gassen door daarom later het plaatje plaatsen, dan kan de rest wat aansluit op de egr in de oud ijzerbak.
Het enige nadeel is van verwijderen van de roetfilter is als je stil staat met draaiende motor en de wind staat verkeerd ruikt je soms naar uitlaat gassen in de auto.
Ook heb ik in deze staat een roetmeting laten doen, geen probleem en ook niet voor de apk ..

Wat heb je vandaag gedaan:
Paar dingen verbeterd aan de ophanging achter, de stabilisatorstang achter bevestiging vernieuwd in de plaats van de grote uitlaatklemmen van Whiteline Rear die je erbij krijgt: foto 1
Ben even bezig geweest met een nieuwe turbo fles ja alweer dit is de nr 4 ..

DSCN0799.JPG DSCN0800.JPG DSCN0801.JPG DSCN0858.JPG DSCN0860.JPG DSCN0863.JPG

De rest volgt nog ..
 

Bijlagen

  • DSCN0873.JPG
    DSCN0873.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 63
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ola @Ruiter91 , Probeer eens even met wd 40 op de rubber te spuiten, de gordels om en pak dan een paar vlucht heuvels.
De wd40 verdamp weer en is dus niet de oplossing, normaal zit er vet tussen de rubbers en stabilisator stang.
Denk dat de rubbers te droog zijn , wanneer het in beweging gaat in het ijzer kraakt het ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Onder de Tdi jongens onder ons, gooi eens per keer een cleaner erbij op een volle tank diesel.
Koop geen rommel maar professioneel spul !!

Bij het olie verversen en de filter vervangen kun je ook iets bij je olie toevoegen, het Vergroot en verlengd levensduur van de motor.
Dat geld ook de de benzine motoren, na 20.000 kilometer een cleaner gebruiken voor de kleppen.
Ik heb vele verhalen aangehoord, voor meer info Google even..

Foto van een product die ik nu gebruik..
DSCN0661.JPG
DSCN0663.JPG

Merci voor de tip ! heb me er ook eentje besteld ! uiteraard wel de benzine variant :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
Stage 1 is alleen een remap met stock internals.
Stage 2 is een grote turbo/intercooler/andere dingen
Stage 3 is nog meer
Stage 4 is nog meer

Je hebt een 2.0TDI turbo nodig van een Golf GTD met een pakking en olieleiding.
Je kunt de turbo ook laten aanpassen door Turbo Berlin, voor sterkere lagers en zo.
Ik heb ooit een plan hiervoor gehad, maar nooit afgemaakt. Turbo heb ik nog wel incl pakking en olieleiding...

Durban weet er veel meer van, alles hierover heb ik van hem geleerd :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!