Durban's R-line

Update met foto’s.
Wat een werk om een turbo te vervangen zeg, lekker krap allemaal lol.
Aandrijfas los + subframe voor dat je iets kan doen, is wel even anders als een kever.

Ik mis de kriebel in de onderbuik, daar gaan we voor zorgen als het een beetje meezit.
De grotere turbo GTC1549vz (CR177) zit erop. Toch is alles een beetje anders, aansluiting spuitstuk is het zelfde, het slakkenhuis is groter en net een slag gedraaid, en zijn dus de aansluiting olie toevoer anders moet je de 2.0 TDI olie stangetje gebruiken. Waar een heel klein beetje tegen zat is dat de turbo demper net tegen de rembekrachtiger /schutbord van de auto stond, Met het starten en gas geven trilde het door heel de auto, het idee of je uitlaat tegen je plaatwerk stond te rammelen.

Gezocht naar een ander turbo demper flens maar niet gevonden wat ik zocht, je kunt er eentje bestellen uit de US van Neuspeed dan moet je wel een paar weken wachten. Echt niet wachten, ga er zelf eentje maken met eigen naam Dutch TDI Racing …
De standard 1.6 aanzuig buis is te klein voor de turbo je moet hebben 2.0 tdi VW Teilenummer : 3C0129654P / 3C0129654AJ.

starten en lopen met de grote turbo maar mis het vermogen de kriebel is dus nog ver te zoeken.
Het laatste het finetunen van de ECU geef ik het uit handen aan andere vak mensen..
Zie foto’s: let op het verschil van de turbo’s Links 1.6 TDI / rechts 2.0 TDI

let niet op leestekens, spellingsfouten e.d
Wordt vervolgd.
DSCN0624.JPG DSCN0623.JPG DSCN0625.JPG DSCN0621.JPG DSCN0628.JPG DSCN0627.JPG DSCN0629.JPG DSCN0632.JPG DSCN0634.JPG DSCN0635.JPG DSCN0641.JPG DSCN0643.JPG

Leuk He mijn nichtje uit de UK..

ots-carol-vorderman-1-rob-showering-flower-show-southport-ots-onthespot-ots-otsnews_co__uk_0.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid en HJV
De intercooler vandaag geplaatst en netjes weg gewerkt achter de grill past perfect. Voor de kenner zie je hem wel zitten. de originele intercooler beter gezegd handharmonica zag er echt niet uit.

Met test rijden merk ik nu al verschil met de grotere intercooler, en dan zonder de chiptuning heel apart zeg...
Hij pakt veel beter op de 1.6 tdi, mocht je een beetje handig zijn zou ik hem echt wel plaatsen voor de chiptuning is echt een aanrader !!

De Fototoestel was ik wel vergeten helaas .

Wordt vervolgd

Spannende upgrade [emoji106] mocht het een succes zijn dan wil ik het evt ook wel wagen maar dan moet ik de koppeling en vliegwiel ook vervangen
Is ook wel wat voor jouw 1.6 tdi :)
Je hoort het wel volgende week als het meezit .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: sambir
230mm_seat_ibiza_cr_intercooler_2__85281.1379346514.400.300.jpg UNIVERSAL-INTERCOOLER-LLK-600X300X76MM-63MM-480x360.jpg r56altavsstock2.jpg
Zal er misschien in je topic over hebben gelezen, maar welke intercooler heb je gestoken?

Het is bijna hetzelfde intercooler van darkside in de UK alleen de prijs is anders 308, - euro, ex verzend. de twee bochten zitten al eraan gelast dus plug en Play.

Die van mij komt van turbo Berlin uit Duitsland nice price for you 100, - inclusief verzenden alleen bij deze moet je twee siliconen bochten kopen en een koppel stukje 60mm aluminium buis.

Kijk foto:
foto 1 van Darksite 308,
foto 2 nice price 100,
foto 3 prijs cooler 700,- !! Ook voor de Polo R WRC

je kan ook een intercooler proberen van een bmw x6
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: eddyfr en IbifaHo
Zo ziet het eruit de intercooler achter de grill, het schemert een beetje door net als lingerie (een beetje spannend ).

Van mij hoeft het niet voor de grill, wat de meeste doen.
DSCN0645.JPG


En een foto van een originele turbo demper, zo wordt het genoemd ( zwart plastic )

Een turbo wil je toch niet dempen!

van de 2.0 TDI paste ook niet zoals ik al heb uitgelegd, voor een nood oplossing heb ik er eentje gelast, als het werkt naar behoren maak ik een nieuwe flens met de cnc frees, en de rest van de buizen ook ietsje groter maken voor meer adem.0308140921_zpsv3fgkqju.jpg 0308140930_zps6qdvqxbs.jpg DSCN0646.JPG

Foto 2 de 1.6 en 2.0 TDI lucht inlaat verschil in dikte
Foto 3 als voorbeeld.
Foto 4 net te zien in gelast en gemonteerd in RVS.
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Update:

De eerste dyno run heeft de polo gehad, de egr is software matig dicht gezet, en de dpf verwijderd, downpipe nu voor in de plaats. Je hoort iets een sportiever geluid voor een diesel, wel en apart geluid.

VW Polo 1.6TDI CAYB DPF Remove Uitdraai 20150917-160355.jpg

Zo als je nu ziet is dit de veilige grens en Max koppeling, eigenlijk had ik nog de Koppeling drukgroep, massa vliegwiel moeten vervangen dan was het nog iets meer geweest.( beter nog een 6 bak eronder)



De koppel voelt net als de gtd, lichtjes wordt je in de stoel gedrukt, omdat de auto kleiner is voelt en klinkt ie iets agressiever dan de golf. Als die eenmaal gaat blijft de turbo trekken komt geen eind aan.

De koppel voelt goed, de top snelheid maakt me niet zo veel uit.

Ben je tevredenen met deze waardes, ik had iets meer verwacht maar het is nu een hele andere auto geworden dus ik zeg ja vind het wel goed zo, het is maar een boodschappen wagen.

VW Polo 1.6TDI CAYB DPF Remove Snapshot 20150917-160355.jpg

De andere turbo met de grotere turbo wiel gaat er niet meer op, ik laat het hier bij.

Wat ga ik er nog meer aan doen, het zijn de kleine dingen, oja de uitlaat wordt in rvs gelast, verder de intercooler buizen iets groter in aluminium in de plaats van plastic, de remmen zijn goed maar mag van mij wat harder afgesteld, heel misschien de andere 6 versnelling bak proberen.

Complimenten voor vagtechniek..

Wordt vervolg ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari en HJV
Inlaat buis 90 graden van rvs gemaakt, diameter 70mm.
DSCN0657.JPG


Nieuwe flens rvs voor de turbo in de maak, de linker is en test model
DSCN0649.JPG


Een paar extra foto’s van dyno run..

DSCN0653.JPG
DSCN0655.JPG
DSCN0656.JPG

DSCN0652.JPG
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Wat heeft de vermogen upgrade jou netto gekost dan? Ik was voor 400 euro van 75pk naar 140 [emoji28].

Denk je dat een andere intercooler en downpipe mij 10 tot 15pk extra zal geven? Dan is een andere turbo haast niet nodig meer

misschien max nog 8 pk erbij, dan houdt het echt gewoon op met de originele turbo ..
wat mij het heb gekost weet ik nu niet extract precies, maar veel minder als je alles laat doen door een bedrijf ..
ik kan je het niet uitleggen maar is echt een groot verschil met chippen originele turbo of naar een upgrade turbo met chip ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: sambir en Wicko071
Nu we toch in het nieuws zijn : Volkswagen schaadt de gezondheid.

Kijk wat fijn geen koffiepot (roetfilter) meer achter de turbo ..
Foto met roetfilter, en foto eindresultaat zonder Dpf.
DSCN0617.JPG
DSCN0667.JPG

(het zijn de kleine dingen die het doen)

Foto 1 De Lucht inlaat vergroten en verbeteren
DSCN0664.JPG

Foto 2 Eerst gaten voor prikken in Kunststof dan uitwonen op een nette manier.
DSCN0671.JPG
DSCN0674.JPG

Foto 3 De originele en upgrade inlaat
DSCN0673.JPG
laat ik het blank of spuit ik het zwart, staat zo bling bling !!!
DSCN0672.JPG

Foto 4 het eind resultaat in RVS naar Black ..
DSCN0669.JPG
DSCN0676.JPG
DSCN0677.JPG

Foto 5 Nu nog iets aan de onderkant maken, het houdt me intercooler en radiator bij elkaar, vond ergens een heel mooi stukje rvs en laat ik het net nodig hebben,
Wie herkend het logo ?
DSCN0670.JPG
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: eddyfr, HJV en Wicko071
Nu nog geen probleem met de Apk, maar dat gaat nog veranderen heb ik gehoord maar dan is het nog geen probleem met een look off like dpf. Ze doen de dpf open maken leeghalen een pijp tussen lassen zodat het lijkt dat het origineel is… sjoemel software aanpassen en klaar is @Wick071
Beter alles achter de turbo vrij te maken zodat niets meer in de weg zit, wel met een dikkere pijp, beter voor je turbo en paar pk’s erbij ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!