deMercer :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Inmiddels rijd ik al een paar maanden zonder sound actuator rond, en heb 'm nog geen seconde gemist moet ik zeggen Big Grin
Plan B is om de niet-werkende schakelaar (dus met GTI-opdruk) die ik nu heb wel in het dashboard in te bouwen, alleen doet 'ie niets. En middels een huis-tuin-en-keuken-schakelaar is de sound actuator dan aan/uit te schakelen.
Plan C is om de niet-werkende schakelaar wel in te bouwen, en het daar gewoon bij te laten.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dat was nog eens een leuke verrassing toen ik zonet thuis kwam: de nieuwe, vervangende schakelaar voor het uitschakelbaar maken van de sound actuator is binnengekomen! Big Grin
Binnenkort een afspraak maken met Johan (zie PB, Johan ;)) om deze in te bouwen en aan te sluiten.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Vandaag bij Johan langsgeweest. Na wat moeite is het gelukt om de knop werkend aan te sluiten en duurzaam werkend in het dashboard in te bouwen. Zal vanavond als het donker is een foto knippen en plaatsen van de inmiddels volledig gevulde knoppenrij boven de radio.

Johan, dank! En het was weer gezellig Big Grin
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dank voor de positieve reacties!

Knap! Is het een moment schakelaar of onthoud ie zoiso de stand? Ik ben bij Citroene ook een schakelaar aan het inbouwen maar we krijgen die niet 'blijvend aan'.

De schakelaar met opdruk "GTI" is - volgens de leverancier, CarStyle4You - een switch, en onthoudt - zolang de auto op contact staat - de stand. Gaat de auto van contact af, dan vergeet hij de stand. Om dit te bereiken, zit er een relais achter de schakelaar. De schakelaar zorgt ervoor dat het relais omschakelt, het geheugen van de stand is dus feitelijk het relais.

De schakelaar rechts naast de "GTI"-schakelaar (de garagedeuropener) is - wederom volgens de leverancier - een button, en heeft geen geheugen. Zolang je de knop indrukt, zijn de twee draadjes die uit de schakelaar komen met elkaar verbonden. Laat je de schakelaar los, dan zijn de twee draadjes weer van elkaar gescheiden.

Waar Johan en ik vandaag achter kwamen, is dat het erg van belang is op welke bestaande knop in het dashboard je de nieuwe aansluit. De handleiding van CarStyle4You spreekt over het gebruiken van de "ESP"-knop. Dat werkt in een 6R prima voor een button, maar niet voor een switch! De "GTI"-schakelaar - een switch - zit nu achter een knop voor de stoelverwarming, de garagedeuropener - een button - achter de ESP-knop.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Na binnen 12.000 km 4 stuks MTEC's in de DRL opgebruikt te hebben (wat gaan die dingen snel stuk zeg!), was ik het zat. Zondag deze 11w LED-lampen (maar dan de witte variant) gekocht bij Xenonlamp. Vandaag zijn ze al binnengekomen, en gelijk gemonteerd. Beide kanten werkten direct in één keer zonder aanpassingen. Geeft een mooi & fel wit licht. Dik tevreden!
Nu hopen dat deze het langer blijven doen...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Inmiddels ook de lampjes voor de verlichting van de kentekenplaat vervangen door LED-exemplaren, en wel deze van Xenonlamp. Het vervangen was echt de spreekwoordelijke piece of cake. Waren alle lampen maar zo eenvoudig te vervangen. ;)

Tevens de auto van het weekend op de winterwielen gezet. Niets te vroeg gezien het weer van vandaag.
Wat me daarbij opviel, is dat ze nu een stukje verder naar buiten staan dan de zomerwielen. Ze vallen nog steeds binnen de carrosserie, maar ik had het zover niet verwacht aangezien ze maar 0,5" breder zijn. Het staat wel beter zo, vind ik zelf. Ik zal binnenkort een foto maken en posten.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Dat vraagt om foto's! :mrgreen:
Die gaan ook zeker komen. Moet de auto er alleen wel een beetje toonbaar uitzien. En met dat weer van vandaag is 'ie dat zeker niet :-(

oh enneh dat van je velgen komt zeer waarschijnlijk door andere et-waarden ;)
origineel vw met 17 inch op de 6R was geloof ik iets van et 46 ;)
Ja, ik had al zo'n vermoeden dat het daardoor kwam. Ik meende dat de ET-waarden van beide soorten velgen hetzelfde was, maar dat is dus zeker niet het geval. Big Grin
Ik meende dat de wintervelgen een ET van 35 hadden, maar dan kan ik de 46 die jij noemt niet rijmen. Dat roept om speurwerk ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
En hier de beloofde foto van de (nog niet schoongemaakte :oops:) auto op de winterwielen:

2012-12-04 Winterwielen.jpg

Ook nog even wat uitgezocht mbt de ET-waarden.
De ET-waarde van de zomervelgen is zoals Gewoonjan al dacht inderdaad 46. Als ik het internet mag geloven, is de ET-waarde van de wintervelgen 43.
Als ik het dan goed heb, steken de winterwielen sowieso 3 mm naar buiten toe. En omdat de velgen een halve inch breder zijn, zijn ze aan beide kanten dus 0.5 * 1 inch / 2 = 6,3 mm breder. In totaal steken de winterwielen dus 9,3 mm verder naar buiten (en 3,3 mm verder naar binnen). Correct?

Wat ik dan niet zo goed begrijp, is dat veel velgensites 18 inch velgen voor de Polo 6R aanbieden met een ET van 35. Want die steken tov de standaard velgen dus 11 mm + 1 inch / 2 = 23,5 mm verder naar buiten?!? Dat lijkt me wel heel erg veel... ?!?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!