De zoveelste spookstoring, maar nu toch serieus

Wat een vreemd verhaal van die medewerker bij de dealer. Ik zou gewoon naar een andere VW dealer gaan, je hebt bij elke VW dealer recht op je VW garantie waar je nog ruim binnen valt. Zij bepalen niet voor jou of er een vertrouwensband kan bestaan, ze hebben gewoon hun werk te doen. Als er een software update is hebben ze deze uit te voeren, afgezien van of deze binnen of buiten de scope van op dat moment voor de klant geldende problemen valt, want daar heeft de klant gewoon voor betaald bij aanschaf van de auto. VCDS wijzigingen zijn allemaal softwarematige aanpassingen die óf (1) zulke storingen niet kunnen veroorzaken, óf (2) als ze dat al zouden doen, met een fabrieksreset (zoals je zelf aangeeft) opgelost moeten zijn. Dat ze de instellingen niet naar default willen zetten ruikt er naar dat ze zelf ook donders goed weten dat het probleem niet daar zit, omdat het er toch niet mee opgelost zal worden. Als ik jou was zou ik de naam van de dealer even weer terugplaatsen in dit topic, zodat mede Polo (dan wel andere type VW)-eigenaren er met een ruime boog omheen kunnen, want dit is écht geen reclame voor deze dealer.
 
Ik wil (nog) niemand, zowel als persoon als zijnde bedrijf, aan een schandpaal nagelen. Zoals ik heb aangegeven verdiend iedereen een 2e kans.
Dat ze die mij niet gunnen terwijl ik dat bij hun wel heb gedaan .... dat maakt het verhaal er niet veel anders op.
Mede het argument dat ik me zo uitgelaten zou hebben op dit forum zou een reden geweest zijn om niet meer samen verder te willen.

Uiteraard heb ik ze na het posten van mijn artikel van vanmiddag even per mail op de hoogte gesteld dat er een nieuwe bijdrage is gekomen op dit eerder geplaatste artikel, uiteraard staat het ze vrij om hier al dan niet op te reageren. Mocht mijn dealer van mening zijn dat ik bepaalde zaken niet juist heb weergegeven dan nodig ik ze per omgaande uit hier op te reageren. Hoor en wederhoor :)

Ook in m'n vervolgstappen heb ik even gerefereerd aan deze complete thread omdat hierin redelijk wordt aangegeven wat de klachten zijn (geweest) en hoe hier mee om is gegaan. Ook geeft het redelijk weer dat ik geen uitzondering ben, lettende op reacties van andere forum gebruikers.

Nu is het eerst weer afwachten, tot er vanuit PON of VW een reactie komt ....
@pigeon Zou dus nog maar ff wachten met je popcorn
 
Terrechte melding dus. Gelukkig dat er dus ook 6C's rond rijden zonder storingen of waarbij het uiteindelijk is opgelost.
Er is dus nog hoop :)
Ik heb *afkloppen* ook nog geen storingen gehad... Enkel olielampje, maar die was terecht en met een half litertje d'r bij was ie weer gelukkig
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Terrechte melding dus. Gelukkig dat er dus ook 6C's rond rijden zonder storingen of waarbij het uiteindelijk is opgelost.
Er is dus nog hoop :)
Ja gelukkig wel (even afkloppen). Net afspraak gemaakt voor een gratis wintercheck. Dan meteen vragen of ze de nokkenasversteller gaan vervangen.
Trouwens, weet iemand of een pitje fixen iets kost bij de dealer? Ik weet dat een klein pitje bij Carglas gratis is.
 
Ja gelukkig wel (even afkloppen). Net afspraak gemaakt voor een gratis wintercheck. Dan meteen vragen of ze de nokkenasversteller gaan vervangen.
Trouwens, weet iemand of een pitje fixen iets kost bij de dealer? Ik weet dat een klein pitje bij Carglas gratis is.
Bij Carglass is alleen gratis op 't moment dat je daar voor gedekt bent bij je verzekering. Ze sturen de factuur dus niet naar jou, maar naar je verzekeraar. Ze doen dit om te voorkomen dat je ruit een keer doorscheurt en ze een nieuwe ruit moeten lappen wat veel duurder is. Volgens mij hebben de meeste dealers niet eens de apparatuur om zelf dit soort dingen te fixen
 
Ondertussen een reactie van VW Klantenservice terug:

--- original e-mail starts here ---
Geachte heer Van Duuren,

Hartelijk dank voor uw e-mail, met betrekking tot de spookstoringen van uw Volkswagen Polo.

Vervelend te vernemen dat de spookstoringen van uw Volkswagen Polo tot op heden niet achterhaald en opgelost zijn. Goed dat u mij hierover bericht.

Om u goed van dienst te zijn wil ik u graag aangeven uw klacht eerst met de Service Manager van uw dealer te bespreken. Uw dealer is de leverancier en uw eerste aanspreekpunt om het samen met u te bespreken. Uw Volkswagen-dealer kan intern bekijken of er mogelijkheden zijn en hij kan, indien nodig, altijd contact opnemen met de importeur. Mocht u er onderling niet uitkomen verneem ik het uiteraard graag van u.

Ik wens u veel succes en een prettige dag toe.


Met vriendelijke groet,

*******************
Volkswagen Customer Care
VWBadge.png

--- original e-mail ends here ---
 
Laatst bewerkt:
hier ook een 6c met soms wat spookproblemen. Zoals gisteren bij het inparkeren in zen achteruit begon het ineens te trillen. Volgende dag was het weer weg. Ben toen al eerder geweest voor dit probleem en toen was het opgelost. Zal vast met de kou te maken hebben gehad. Daarnaast als ik mijn voorste binnenverlichting allemaal tegenlijk inschakel gaat mijn voetverlichting aan en uit als een discolicht. Misschien ligt het aan het feit dat alles led is....
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!