De zoveelste spookstoring, maar nu toch serieus

En tegen het eind van de test, staat er ineens 22.581 extra KM's op de teller... Stick Out Tongue

Ik heb in de gaten dat er meer en meer dealers erg moeilijk beginnen te doen, als het gewoon een fout van het product is.
Ik hoop in ieder geval het beste voor je, dat alles maar snel fatsoenlijk opgelost word, en dat je er verder geen last meer van gaat hebben!
Dat er KM's gemaakt moeten worden om de storingen boven water te krijgen is duidelijk.
Maar uiteraard bewaak ik het wel of het ook in relatie staat tot het opsporen en oplossen.

Laten ze eerst de oorzaken maar eens vinden ... dan komen de oplossingen ook wel.
 
Tijd weer voor een update:

Afgelopen vrijdag de Polo maar weer opgehaald, voel me niet serieus genomen door m'n dealer.
Vanaf het moment dat m'n auto daar stond van hun kant uit geen enkele feedback over de status.
Afgelopen woensdag zelf maar eens geïnformeerd en ook aangegeven dat ik voor het weekend verlegen zat om of m'n eigen auto (als deze klaar zou zijn) of vervangend vervoer.

Kreeg een mail terug dat de betreffende service medewerker 's middags niet aanwezig zou zijn en donderdagmorgen naar vervoer zou kijken en me zsm zou informeren. Vervolgens gebeurt er dan de gehele donderdag niets en krijg ik om jawel, 17:30 uur (net voor het afsluiten van z'n pc waarschijnlijk) alsnog een mail dat er nog niets bekend is over vervoer.

Vrijdagmorgen heb ik heel vroeg gemaild met de vraag of ze me voor 11-en even wouden informeren of ze nu wel of niet vervangend vervoer hadden, omdat ik het anders zelf moest gaan regelen. Ik zou het weekend weg dus ja, dan moet je wel vervoer hebben. Opnieuw laat de servicemedewerker niets van zich horen en dus heb ik kort na 11-en maar een hele boze mail de deur uit gedaan, naar zowel deze service medewerker, de VW manager van dit filiaal en ook de directeur van deze autogroep.

Duidelijk aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in een goede en correcte afhandeling en dat ik het zelf wel verder ga regelen, via een andere VW dealer of PON.
Aangegeven direct de auto op te komen halen en helemaal klaar er mee te zijn.

Terwijl ik lopend onderweg was naar m'n dealer wordt ik gebeld door de VW manager, die was nogal geschrokken van m'n mail. Ik was te laat met opnemen dus had hij een voicemail ingesproken. Hij had begrepen dat ik m'n auto zou komen ophalen maar ... de subwoofer moest nog weer terug gebouwd worden want die hadden ze verwijderd om te testen of er een of meerdere storingen door veroorzaakt worden. "Uw auto staat om 13:00 uur klaar".
Ook gaf de man aan een gesprek met me te willen over de gang van zaken.

Fuck it ... ik ben al (lopend) halverwege dus ja, dan maken ze die auto maar af terwijl ik een gesprek met die man heb.
Ik heb toch aangegeven een weekend weg te moeten en juist daarom vervoer nodig te hebben?

In het gesprek met de beste man maar even duidelijk toegelicht waarom ik pissig ben. Vraagt 'ie ook nog doodleuk "hoe nu verder?".
Schijnbaar lezen ze daar niet zo goed. Ik had duidelijk aangegeven geen vertrouwen meer in ze te hebben en de rest zelf te gaan regelen via een andere dealer en/of de importeur.

Ondertussen wordt m'n subwoofer terug geplaatst en ook wordt er nog netjes een beetje benzine getankt voor de KM's die hun er mee gereden hebben om te testen.
De man geeft aan toch nog een volledige scan te willen doen op de auto. Zo weet hij zeker dat de auto storingsvrij met mij mee gaat en tevens wil hij met deze gegevens nog gaan brainstormen met z'n eigen techneuten en met PON.

De enige fout die ze echt hebben kunnen vinden en ook opgelost hebben is de navigatie, in de mei 2015 uitgave zit dus echt een bug, oude versie (november 2014) er weer op en dat is weer opgelost.

Verder hebben ze geen storingen waargenomen en ook bij de laatste keer uitlezen is de auto 100% storingsvrij.
De manager zal me deze week nog bellen nadat hij met z'n techneuten en de importeur contact heeft gehad.

Ik denk bij mezelf, zie maar wat je doet, het boeit me niet meer en dus verlaat ik z'n kantoor en wil weg rijden.
Omdat ze van alles en nog wat hebben lopen klooien wil ik ff de sound instellingen van het infotainment weer terug zetten en raad wat ...

IMG_0705.jpeg

Omdat ik al in tijdnood zat ben ik maar gegaan en zowaar, na een KM of 5 schiet de melding weg en werkt alles weer.
Dus nog steeds spookmeldingen/storingen.

Vandaag maar eens ff contact met PON opnemen, zien hoe het dan verder gaat lopen.
 
Laatst bewerkt:
schokkend verhaal. maar wat me nog het meest verbaasd is dat ze je uberhaupt niet eens vervangend vervoer hebben aangeboden? dat valt toch gewoon onder mobiliteits(garantie)?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
schokkend verhaal. maar wat me nog het meest verbaasd is dat ze je uberhaupt niet eens vervangend vervoer hebben aangeboden? dat valt toch gewoon onder mobiliteits(garantie)?
Tja, ik vraag met af of ze zelf überhaupt weten hoe ze service schrijven en wat het betekend?
Volgens mij kennen hun alleen $ervice ...
 
  • Leuk
Waarderingen: bdbroker
sinds ruime tijd (vanaf het begin) ook last van spookstoringen. Het klopt dat de mei update een bug bevat ( mij navigatie blijft hangen bij straten selectie etc). In dagrijverlichting stand gaat mij dasboardverlichting heel langzaam van licht naar donker en dan weer terug, soort van 'glowing'. Dit heb ik al eens eerder gehad alleen gebeurde het toen sporadisch dus was het moeilijk te laten zien aan de monteur. Ik ga vanmiddag even langs en kijken wat die gekken zeggen...
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
sinds ruime tijd (vanaf het begin) ook last van spookstoringen. Het klopt dat de mei update een bug bevat ( mij navigatie blijft hangen bij straten selectie etc). In dagrijverlichting stand gaat mij dasboardverlichting heel langzaam van licht naar donker en dan weer terug, soort van 'glowing'. Dit heb ik al eens eerder gehad alleen gebeurde het toen sporadisch dus was het moeilijk te laten zien aan de monteur. Ik ga vanmiddag even langs en kijken wat die gekken zeggen...
Hey, da's een leuke feature Stick Out Tongue

Nee, zonder gekheid, 't is beroerd zat en herken het gelijk.
Ik heb al zoveel van die vage dingen gehad, die spontaan kwamen maar ook weer gingen.
En elke keer als ze hem gingen uitlezen niets te vinden.

Ik wens je succes enneh ... hou ons op de hoogte.
 
update: Nu blijkt mijn ruitensproeier aan de voorzijde het opeens niet meer te doen. De motortje hoor ik gewoon maar er komt gewoon niks uit. Ik zie wel bij 1 van de sproeistukken wat schuim zitten...De achteruitsproeier spuit ook wat minder ineens. Gaat lekker zo...:mad:
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
update: Nu blijkt mijn ruitensproeier aan de voorzijde het opeens niet meer te doen. De motortje hoor ik gewoon maar er komt gewoon niks uit. Ik zie wel bij 1 van de sproeistukken wat schuim zitten...De achteruitsproeier spuit ook wat minder ineens. Gaat lekker zo...:mad:
Is hij niet leeg? Hervullen gaat niet vanzelf he? [emoji14]
 
  • Leuk
Waarderingen: pipo en GertJan
update: Nu blijkt mijn ruitensproeier aan de voorzijde het opeens niet meer te doen. De motortje hoor ik gewoon maar er komt gewoon niks uit. Ik zie wel bij 1 van de sproeistukken wat schuim zitten...De achteruitsproeier spuit ook wat minder ineens. Gaat lekker zo...:mad:
Goedkope ruitensproeier van de Action gebruikt?
Die is niet aangemaakt met gedemineraliseerd water en dus ontstaan kalk en mineralen in het motortje, slangen en sproeikop.
Het resultaat ... op den duur gaat alles vast en verstopt zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pipo
@Wicko :mrgreen:...Nope helaas niet, het ligt toch wat dieper dan dat denk ik

Goedkope ruitensproeier van de Action gebruikt?
Die is niet aangemaakt met gedemineraliseerd water en dus ontstaan kalk en mineraliseren in het motortje, slangen en sproeikop.
Het resultaat ... op den duur gaat alles vast en verstopt zitten.

Nee, het is gewoon nog half vol en zelfs nooit aangevuld. Het probleem ligt helaas niet daaraan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
Hoeft niet hé? Bij aflevering vol afgeleverd en weinig gebruikt kan ook.

klopt heb hem in een jaar tijd zeker maar 10 keer gesproeid voor hele korte periodes. Update: inmiddels naar gekeken en bleek een ventiel kappot te zijn waardoor de druk niet weg kon....:eek: hoe het komt weten ze niet...
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Goedkope ruitensproeier van de Action gebruikt?
Die is niet aangemaakt met gedemineraliseerd water en dus ontstaan kalk en mineralen in het motortje, slangen en sproeikop.
Het resultaat ... op den duur gaat alles vast en verstopt zitten.
Zal wel wat loslopen denk ik. Zeker op de korte termijn. Kraanwater is ook niet dedemineraliseerd immers? dan zou ook al je huishoudelijke apparatuur moeten vastlopen (en aangezien ik die over het algemeen langer gebruik dan auto's :mrgreen:). Niet dat ik altijd Action-spul gebruik hoor maar als ik er langsloop wil ik nog wel eens een bussie meenemen.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Zal wel wat loslopen denk ik. Zeker op de korte termijn. Kraanwater is ook niet dedemineraliseerd immers? dan zou ook al je huishoudelijke apparatuur moeten vastlopen (en aangezien ik die over het algemeen langer gebruik dan auto's :mrgreen:). Niet dat ik altijd Action-spul gebruik hoor maar als ik er langsloop wil ik nog wel eens een bussie meenemen.
Ik heb er slechte ervaringen mee met m'n vorige auto ...

Eerste keer dacht ik, auto is niet de jongste meer dus er moet gewoon een nieuw pompje in.
Pompje van een sloopauto er in gezet en weer gevuld, 3 maand later zelfde gedonder.
Pompje vervangen door een hagelnieuw en origineel pompje en wederom gevuld met die Action rommel.
Na iets minder dan een jaar zat dat pompje ook weer muurvast.
Weliswaar onder garantie een nieuw pompje gekregen maar daarna alleen nog de betere merk ruitensproeier vloeistof gebruikt en nooit weer problemen gehad.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!