De zoveelste spookstoring, maar nu toch serieus

kan een rotte zekering op de accu zijn als hij het over zekeringen heeft

(of gewoon broodje aap... )
Volgens de dealer ontbrak er fysiek een zekering. Leg mij dan maar uit hoe ik rijdend thuis gekomen ben als de brandstofpomp en het startrelais geen spanning hadden?
Volgens de dealer komt daar dus ook de melding kortsluiting naar massa vandaan.

De theorie kan ik ondersteunen, immers in geval van kortsluiting is de spanning ook nul. Bij geen of een kapotte zekering is de spanning ook nul.
Dus dat 'ie dan een dergelijke melding zou geven daar kan ik in komen.

Maar praktisch gezien geloof ik geen reet van het verhaal, dan kan ik toch ook nooit rijdend thuis gekomen zijn?
 
Het kan nog gekker, mijne schommelt stationair en mist vermogen op bepaalde punten. Drie keer bij de dealer geweest, vierde keer naar Pon voor twee weken, bij terugkeer auto zei Pon, probleem erkent, maar geen idee wat we er aan moeten doen. Ik rij nu al met al een jaar zo rond, zaterdag complete uitdraai maken van de boordcomputer en dat gaan ze dan nakijken.

Hier precies hetzelfde probleem. Ik ben al tig keer bij de dealer geweest voor andere problemen onder andere de discovery media maar heb nu voorlopig geen zin meer omdat die gasten de auto zoo lang in beslag nemen. Als ik jouw zo hoor heeft het ieder geval niet veel zin nog om de mijne op korte termijn hiervoor te brengen. Zit zelfs aan DSG tuning te denken om dit probleem te verhelpen...
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
Hier precies hetzelfde probleem. Ik ben al tig keer bij de dealer geweest voor andere problemen onder andere de discovery media maar heb nu voorlopig geen zin meer omdat die gasten de auto zoo lang in beslag nemen. Als ik jouw zo hoor heeft het ieder geval niet veel zin nog om de mijne op korte termijn hiervoor te brengen. Zit zelfs aan DSG tuning te denken om dit probleem te verhelpen...
Jammer te horen dat ze zo met je omgaan ...
 
Nog enige negatieve gevolgen erdoor ondervonden? Ben wel nieuwsgierig namelijk ;)
Nee, dat niet ... ook geen afwijzing van de mobiliteitsgarantie hierop. Volgens hen lag het echt aan het ontbreken van een zekering.

Hier bij de dealer vergaat dan de garantie op aandrijving en motor. Komt trouwens int groot op hun schermke te staan.
Zou er inderdaad een serieus defect aan de motor of aandrijflijn ontstaan dan is inderdaad de kans aanwezig dat ze zich hier op gaan beroepen.
Aan de andere kant, ze willen je ook wel graag als klant houden dus is het de vraag of ze je garantie afwijzen.
Tenzij het natuurlijk overduidelijk aantoonbaar is dat je tuning de oorzaak is.

Is maar goed ook, daar heb je voor betaald.. ;) Heb je daar verder nog reactie op gehad dan van de dealer?
Zie mijn reactie aan @pipo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: R-Vera
Hier precies hetzelfde probleem. Ik ben al tig keer bij de dealer geweest voor andere problemen onder andere de discovery media maar heb nu voorlopig geen zin meer omdat die gasten de auto zoo lang in beslag nemen. Als ik jouw zo hoor heeft het ieder geval niet veel zin nog om de mijne op korte termijn hiervoor te brengen. Zit zelfs aan DSG tuning te denken om dit probleem te verhelpen...
Voor Discover Media is gewoon een fix; regelapparaat vervangen. Gewoon onder garantie en is een uurtje of anderhalf werk. Verhelpt diverse vreemde problemen.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Hier precies hetzelfde probleem. Ik ben al tig keer bij de dealer geweest voor andere problemen onder andere de discovery media maar heb nu voorlopig geen zin meer omdat die gasten de auto zoo lang in beslag nemen. Als ik jouw zo hoor heeft het ieder geval niet veel zin nog om de mijne op korte termijn hiervoor te brengen. Zit zelfs aan DSG tuning te denken om dit probleem te verhelpen...

Alle tuning waarbij motor en na worden betrokken zijn een directe stop van de garantie. Ik ben met mijn vaste baliemedewerker om de tafel gaan zitten en gevraagd hoe het was met bijv tuning door JD. Geen garantie meer dus, zelfs tuning door vw zelf wordt niet meer gedaan omdat ze daar ook geen garantie op geven. Morgen gaan ze me complete computer downloaden en alles doorspitten. Een nieuwe auto is leuk gedacht, maar ik ben veel aan deze gehecht, gek he!
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Altijd, of is er een logica aan te verbinden, bijvoorbeeld bij rijden met de lampen aan, ruitenwisser in auto stand?
Als ik een tijd met contact aan staat. Na 1,5 min vliegt ineens die storing erin en gaat ook direct weer weg. Gekker nog. Als ik het laat gaan gebeurd het nog 2 of 3 keer en daarna slaan er meerdere storingen in. Motorstoring, koelvloeistof, lampen zijn niet meer te gebruiken en dan dien ik eerst de auto uit te zetten, op slot te doen en wachten tot de polo in nachtstand is geweest. Dan is hij namelijk gereset en in alles weer weg.

Erg vreemd hoor.
 
Toevallig US lights geactiveerd via VCDS?
Toen ik deze optie bij een maat van mij op z'n Polo 6C heb aangezet werkte alles zonder problemen. Exact dezelfde instellingen op mijn 6C gaven de meest vreemde storingsmeldingen. US-lights weer uitgeprogrameerd, storingen gereset en niks meer aan het handje. 2 weken later nog eens geprobeerd en ja hoor, binnen de 5 min. de eerste storing.

Vanaf toen heb ik US lights dus uit gelaten.
 
Toevallig US lights geactiveerd via VCDS?
Toen ik deze optie bij een maat van mij op z'n Polo 6C heb aangezet werkte alles zonder problemen. Exact dezelfde instellingen op mijn 6C gaven de meest vreemde storingsmeldingen. US-lights weer uitgeprogrameerd, storingen gereset en niks meer aan het handje. 2 weken later nog eens geprobeerd en ja hoor, binnen de 5 min. de eerste storing.

Vanaf toen heb ik US lights dus uit gelaten.

Dat is dan wel een helder verhaal!
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Update 3
Vrijdag een fikse discussie bij de dealer gehad omwille de storing. Zoals eerder vermeld zou het volgens hun komen door het ontbreken van een zekering.
Yeah Right !!!. Je zet een auto rijdend en zonder storingen stil, doet er niets aan of mee en enkele uren later als je weer weg wil start hij nooit meer en heeft hij, zoals later blijkt, een halve Telegraaf aan storingen in z'n geheugen staan.

Er dan nog van uit gaande dat er een zekering uit is gevallen (al is dat theoretisch bijna onmogelijk gelet op hoe dicht het afdekklepje op de zekeringen zit) zou die zekering dus ergens in de auto moeten liggen. Ik vraag het hoofd werkplaats of de monteur een zekering heeft gevonden en het antwoord is nee.

De beste man in kwestie wijst mij dan ook als schuldige aan voor het ontbreken van de zekering.
Hij wil met een royaal gebaar de kosten wel beperken, kosten voor de mobiliteitsservice, het afslepen en de leenauto kan hij volgens zijn zeggen wel declareren op de mobiliteitsgarantie maar het uitlezen, storingen zoeken en vervangen van de zekering moet hij toch echt op mij gaan verhalen omdat het mijn schuld is.

Er ontstaat een wellus-nietes discussie en ik kap deze discussie dan ook maar af, hier komen we toch niet uit.
Ik vertel de man dat als hij van mening is die rekening te moeten sturen dat hij dat dan maar moet doen en dat ik hem ook onder protest zal betalen maar dat dat wel als gevolg heeft dat hij direct een klant kwijt is die geen goed woord meer over heeft voor hun en dat er ook zeker een brief richting PON gaat over de klachten en hoe ik behandeld ben.

Het gesprek wordt afgekapt en met een royaal gebaar mag m'n auto dan nog wel even gratis bij hun door de wasstraat. Mij dunkt ... dat kan uit, € 200,- voor een zekerringetje (volgens hun zeggen) en een wasbeurtje. Vlot verdiend.

Maar het verhaal gaat verder. Rijd dezelfde middag thuis weg, PDC schiet aan (struikje voor de radar dus terechte melding) maar gaat daarna nooit meer uit, niet met de X op het scherm, niet met de knop op het dashboard, niks meer. Dat K*T-ding blijft maar piepen. Auto van contact en weer op contact en PDC werkt weer zoals het hoort. Ja hoor, daar hebben we dus al weer zo'n spookstoring, grrrrr.

Aangezien ik geen tijd had ben ik niet gelijk naar de dealer gereden maar ik was woest.
De volgende dag weer met de Polo op pad en ditmaal kreeg de navigatie het op z'n heupen, tijdens het navigeren ineens melding "plaats media met geldige navigatie gegevens". Dat kaartje zit er GVD toch gewoon in?

Op de radio niets meer te doen met het ding dus stoppen langs de kant, kaartje er uit, kaartje er weer in en ja hoor, hij doet het weer.
Nog geen 15KM verderop hetzelfde gezeik nog een keer.

's avonds op de terugweg bij starten van de auto ook navigatie weer gestart (zonder dat de SD kaart er uit is geweest) en de gehele terugweg heeft de navi het normaal gedaan. Zondag echter weer hetzelfde ge-eikel met dat K*T ding. Ik dus flink pissig. Maandagmorgen de dealer gebeld maar m'n vaste verkoper was die dag niet aanwezig. Een discussie met hoofd werkplaats lijkt me kansloos na m'n eerdere ervaring met hem.

Dinsdag alsnog contact opgenomen met m'n vaste verkoper en het verhaal uitgelegd, dat ondanks dat alle storingen vrijdag gereset zijn er weer allerhande rare dingen gebeuren. Ook nog maar eens een keer aan hem duidelijk gemaakt dat ik van dat zekeringen verhaal gewoon niets geloof.

Wordt vlak daarna gebeld door het hoofd van de werkplaats en die zegt me maar weer langs te moeten komen, ze gaan er wel weer naar kijken.
Zowel aan de telefoon als eenmaal bij de dealer een flinke discussie met de beste man gevoerd dat het vertrouwen in zowel de auto als de dealer tot een dieptepunt is gedaald. Zeker omdat hij vrijdags mij gewoon als schuldige aanwees voor de storingen en me daar een gepeperde rekening voor zou presenteren.
Heb hem nogmaals uitgelegd, als de zekering er uit is gevallen moet die in de auto liggen en dat doet hij dus niet. Ook maar ff laten weten dat ik er niet van gediend ben om zomaar als schuldige aangewezen te worden. Ondanks dat ik überhaupt niet in de zekeringenkast ben geweest, hij heeft het me niet eens gevraagd, maar gewoon klakkeloos aangenomen. Zo ga je niet met je klanten om.

Hierna krabbelde de man een beetje terug en kwam met de mededeling dat de rekening van € 200,- nog ter discussie stond.
Schijnbaar kunnen die gasten alleen maar lullen en moeilijk luisteren, dus nogmaals het verhaal uitgelegd ... waar is die zekering dan?
En waarom je klant van iets beschuldigen zonder eerst te vragen of ik überhaupt in de zekeringenkast geweest ben.
Heb hem nog maar eens goed duidelijk gemaakt dat als ik wel in de zekeringenkast bezig was geweest en daarna m'n auto niet meer had willen starten ik dan zelf wel zo snugger was geweest om daar zelf te kijken. En ook al had ik dan niets gezien dan had ik het de monteur van de mobiliteitsservice wel verteld, om zijn zoektijd en mijn wachttijd te verkorten.

Eindelijk dringt het dan schijnbaar tot hem door en krijg ik de toezegging dat de rekening komt te vervallen.

Maar goed, daarmee zijn al die spookstoringen nog niet opgelost. Ik maak de man duidelijk straks met de vakantie met de auto van NL naar Azië en terug te willen en ik dan wel wil kunnen vertrouwen op m'n auto. Iets wat op dit moment zeker niet het geval is.

Auto achtergelaten daar en duidelijk gemaakt dat ik hem nu ook niet eerder weer terug wil als dat zekers te weten die spookstoringen er uit zijn.
Kan me niet schelen of dat nu een dag of 3 weken moet duren, die auto moet straks gewoon tip-top in orde zijn.

Nu dus afwachten ... zodra de dealer meer weet wordt ik gebeld.

To be continued ....
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!