De zoveelste spookstoring, maar nu toch serieus

God man, de dealer in Tiel waar ik kwam is ook zo onbeschoft als de )(*@$&). Succes met de afhandeling verder, ik ga dit zeker op de voet volgen! Ben benieuwd wat er nou aan de hand is en hoe dit ook wordt opgelost..!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
God man, de dealer in Tiel waar ik kwam is ook zo onbeschoft als de )(*@$&). Succes met de afhandeling verder, ik ga dit zeker op de voet volgen! Ben benieuwd wat er nou aan de hand is en hoe dit ook wordt opgelost..!
Tja, mijn ervaring met de dealer hier is in ieder geval ondertussen dat als ze je wat kunnen verkopen ze echt je allerbeste vriend zijn, maar als jij hun nodig hebt dat het dan zeker geen vrienden meer zijn, of ze geven geen gehoor of de kassa rinkelt direct.

Ben erg benieuwd wat ze nu uiteindelijk vinden en hoe ze het op gaan lossen.
Maar net zo goed ook, hoe ze aan de klant-dealer relatie gaan werken., want doen ze daar niets aan dan zullen ze me gedurende garantie periode alleen maar zien voor alles wat onder garantie valt en voor de rest of na het aflopen van de garantie nooooooooit meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: bdbroker
Zou ze zelfs de garantiegevallen niet gunnen, je kan overal terecht met fabrieksgarantie.
Juist wel, voor garantiegevallen krijgen ze van PON niet hetzelfde uurloon betaald als dat jij als consument zou moeten betalen als het geen garantie is.
Dus ja, laat ze maar werken voor een hongerloontje, ipv de welwillende consument een poot uit te trekken.
 
Juist wel, voor garantiegevallen krijgen ze van PON niet hetzelfde uurloon betaald als dat jij als consument zou moeten betalen als het geen garantie is.
Dus ja, laat ze maar werken voor een hongerloontje, ipv de welwillende consument een poot uit te trekken.

Aha! Dat verandert de zaak, dit wist ik niet Stick Out Tongue
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Doet me denken aan al de problemen die ik bij mijn 6r gehad heb heb hem zelf 8 keer,ofzo binnengebracht en ook gezegt dat ik hem niet terug wou voor het opgelost was maar kwam geen oplossing uit de bus en heb het zelf maar moeten oplossen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Ik weet dat Mark @TCL dit ooit ook met een auto heeft gehad, toen bij mij die storingen voordeden heb ik er per mail contact met hem over gehad.

Dat was bij mij auto sowieso, Ben als laatste bij hem geweest met een 6c, meerdere opties aangezet en dus ook de us lights. Kreeg melding van ruitensproeier, koelvloeistof en me radio en tellerbak viel uit. Mark kende dit en vertelde mij dat een kwartier rust voor de auto het probleem oploste. Na bijna vijf kwartier verder us lights uitgezet en probleem was over. Geen kwaad woord over mark, deed meer dan zijn best, terwijl moeders en de kinderen op eten zaten te wachten.

Mijn probleem blijft ook, afgelopen zaterdag bij de dealer mijn complete computer gedownload, staat nu op de vw server en wordt nu uitgepluist. Al Een jaar bezig en nog geen oplossing in zicht, denk maar dat we een hulpgroep voor 6c eigenaren moete oprichten.
@ Gertjan, sterkte met je auto!
 
Doet me denken aan al de problemen die ik bij mijn 6r gehad heb heb hem zelf 8 keer,ofzo binnengebracht en ook gezegt dat ik hem niet terug wou voor het opgelost was maar kwam geen oplossing uit de bus en heb het zelf maar moeten oplossen
Onacceptabel ... gewoon de auto niet weer meenemen voordat het opgelost is. En gewoon een leenauto claimen.
 
Dat was bij mij auto sowieso, Ben als laatste bij hem geweest met een 6c, meerdere opties aangezet en dus ook de us lights. Kreeg melding van ruitensproeier, koelvloeistof en me radio en tellerbak viel uit. Mark kende dit en vertelde mij dat een kwartier rust voor de auto het probleem oploste. Na bijna vijf kwartier verder us lights uitgezet en probleem was over. Geen kwaad woord over mark, deed meer dan zijn best, terwijl moeders en de kinderen op eten zaten te wachten.

Mijn probleem blijft ook, afgelopen zaterdag bij de dealer mijn complete computer gedownload, staat nu op de vw server en wordt nu uitgepluist. Al Een jaar bezig en nog geen oplossing in zicht, denk maar dat we een hulpgroep voor 6c eigenaren moete oprichten.
@ Gertjan, sterkte met je auto!
Dankjewel voor het medeleven en jij ook sterkte en succes op de goede afloop ... goed idee die groep.
 
Laatst bewerkt:
Doet me denken aan al de problemen die ik bij mijn 6r gehad heb heb hem zelf 8 keer,ofzo binnengebracht en ook gezegt dat ik hem niet terug wou voor het opgelost was maar kwam geen oplossing uit de bus en heb het zelf maar moeten oplossen
Ondanks dat de jouwe een 6R is, wellicht goed te melden wat de problemen waren en hoe ze uiteindelijk opgelost zijn.
 
Ondertussen staat m'n Polo sinds afgelopen dinsdag bij de dealer maar het blijft angstvallig stil vanaf hun kant.
Ik heb ze nog gemaild dat ik in een ander forum gelezen had dat er problemen waren met de laatste navigatie update (mei 2015) en dat deze ondertussen ook niet meer te downloaden is (vermoedelijk dus vanwege bugs).

Geen enkele reactie ...

Feit dat m'n auto nog steeds daar staat zal dan toch wel betekenen dat er serieus wat aan de hand is, anders hadden ze al lang gezegd van "haal maar weer op, we hebben niks kunnen vinden".

Ik wacht in spanning af ...
 
Aan de ene kant ja, aan de andere kant ook nee.

Tuurlijk mis ik m'n eigen auto, alhoewel het nu ook helemaal geen vervelend weer is om met de motor (Kawasaki ZZR-600) de weg op te moeten.
Maar ga ik elke dag lopen drammen dan bestaat de kans dat ze zich teveel gepusht voelen en de auto gewoon maar weer meegeven.
Ik ben heel erg duidelijk geweest dat ik de auto niet eerder terug wil als dat de oorzaak is gevonden en verholpen.
 
@GertJan
Heb je de dealer dit ook schriftelijk toegekend ?? Zo sta je iets sterker mocht het echt uit de hand lopen straks met zo'n welles nietes spelletje.
(Zelf gehad met een van mijn vorige auto's, uiteindelijk zelfs de gebreken a al minute gefilmd als bewijs)
Natuurlijk hoop ik dat het keurig opgelost wordt en dat je straks lekker kan genieten van je reis naar Azië !!
 
@GertJan
Heb je de dealer dit ook schriftelijk toegekend ?? Zo sta je iets sterker mocht het echt uit de hand lopen straks met zo'n welles nietes spelletje.
(Zelf gehad met een van mijn vorige auto's, uiteindelijk zelfs de gebreken a al minute gefilmd als bewijs)
Natuurlijk hoop ik dat het keurig opgelost wordt en dat je straks lekker kan genieten van je reis naar Azië !!
Niet schriftelijk vastgelegd maar een mondelinge afspraak is net zo goed bindend.
En ... d'r waren getuigen zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted member 4363
Vandaag even per mail contact gehad met de dealer:

Voor de navigatieproblemen hebben ze de oudere versie (Nov. 2014) er weer op gezet en dit lijkt nu weer naar behoren te functioneren.
De overige spookstoringen hebben ze echter nog niet kunnen constateren.

Ik citeer een stukje uit de mail van de dealer:

"Met een aantal ritten en storing zoeken hebben we alleen de klacht met betrekking tot de navigatie waar kunnen nemen.
Voor de navigatie hebben we nu software terug geladen naar de oudere versie en gaan hiermee verder testen.
We hebben met alle andere punten die je hebt opgegeven de importeur en fabriek benaderd om te kijken of daar wellicht wat bekend is.
Vanuit de importeur en fabriek helaas toe nu toe geen behulpzame berichten over vergelijkbare Polo’s.
Daar wordt ook aangegeven dat het lastig is zonder storingen een oorzaak te vinden. Zodoende blijven we zelf zoeken en ook rijden tot we een afwijking kunnen waarnemen."

Afwachten dus maar weer ...
 
En tegen het eind van de test, staat er ineens 22.581 extra KM's op de teller... Stick Out Tongue

Ik heb in de gaten dat er meer en meer dealers erg moeilijk beginnen te doen, als het gewoon een fout van het product is.
Ik hoop in ieder geval het beste voor je, dat alles maar snel fatsoenlijk opgelost word, en dat je er verder geen last meer van gaat hebben!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!