Dashcams

Mede-leden,

Ik heb wat onderzoek gedaan, en wil graag een dashcam (al gekocht) aansluiten op de zekeringkast van mijn Polo. Ik ben van plan deze voeding en deze adapter aan te schaffen, en deze aan te sluiten op de zekering van de 12 volt (aansteker) aan te sluiten, zodat deze alleen aangaat als ik de motor aanzet.

Dit lijkt mij een goed plan, maar plaats het hier toch even om te vragen of iemand nog op/aanmerkingen heeft.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: M4YN3
Mede-leden,

Ik heb wat onderzoek gedaan, en wil graag een dashcam (al gekocht) aansluiten op de zekeringkast van mijn Polo. Ik ben van plan deze voeding en deze adapter aan te schaffen, en deze aan te sluiten op de zekering van de 12 volt (aansteker) aan te sluiten, zodat deze alleen aangaat als ik de motor aanzet.

Dit lijkt mij een goed plan, maar plaats het hier toch even om te vragen of iemand nog op/aanmerkingen heeft.

Alvast bedankt!
Ik heb de mijne met een soortgelijk setje aangesloten op de zekeringenkast. Werkt prima en zo kan je hem ook laten filmen als je geparkeerd staat (mits je dashcam een parkeermodus heeft natuurlijk). Wel even goed zoeken welke zekering je pakt, op bijna elke zekering staat continue stroom. Ik heb hem bij de zekering van het radioscherm gedaan (waarom die altijd stroom moet krijgen vraag ik me ook af) en daar ben ik (tot nu toe) zeer tevreden over.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Mede-leden,

Ik heb wat onderzoek gedaan, en wil graag een dashcam (al gekocht) aansluiten op de zekeringkast van mijn Polo. Ik ben van plan deze voeding en deze adapter aan te schaffen, en deze aan te sluiten op de zekering van de 12 volt (aansteker) aan te sluiten, zodat deze alleen aangaat als ik de motor aanzet.

Dit lijkt mij een goed plan, maar plaats het hier toch even om te vragen of iemand nog op/aanmerkingen heeft.

Alvast bedankt!

Welke dashcam heb je? Die voeding heeft micro USB en veel dashcams gebruiken nog mini USB. Als je de parkeerstand wilt gebruiken heb je meestal een voeding nog met 3 draden (constant stroom, geschakeld stroom en massa) en dus heb je dan ook twee zekeringhouders nodig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Welke dashcam heb je? Die voeding heeft micro USB en veel dashcams gebruiken nog mini USB. Als je de parkeerstand wilt gebruiken heb je meestal een voeding nog met 3 draden (constant stroom, geschakeld stroom en massa) en dus heb je dan ook twee zekeringhouders nodig.
Hoeft niet altijd, mijn Nextbase 422GW heeft maar 1 voedingdraad. Die heeft dan ook wel een "slimme" parkeermodus (zoals ze het zelf noemen). Deze gaat na een paar minuten geen beweging (d.m.v. de G-sensor) in slaapstand en gaat dan filmen als er beweging is. Dit doet hij als hij stroom krijgt, maar ook via de batterij.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Welke dashcam heb je? Die voeding heeft micro USB en veel dashcams gebruiken nog mini USB. Als je de parkeerstand wilt gebruiken heb je meestal een voeding nog met 3 draden (constant stroom, geschakeld stroom en massa) en dus heb je dan ook twee zekeringhouders nodig.
Hey Enigma, bedankt voor het opletten, maar ik heb een dashcam met micro USB, daar heb ik goed op gelet. ;) Het punt van continue voeding is niet van toepassing, sinds de dashcam geen parkeerstand heeft. Ik sluit hem straks dan ook aan op een zekering die alleen aan staan wanneer de motor aan staat. Ik heb overigens deze dashcam gekocht.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 
Ik zie overigens net op de productpagina dat er wel een parkeerfunctie in lijkt te zitten:
Emergency Recording
With G-Sensor, 70mai dash cam automatically record the emergency situation and save the videos for you.
Het lijkt er dus op dat ik wel een constante voeding moet hebben. Dan ga ik net zoals Red-Line kijken of ik de zekering van het radioscherm kan gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Red-Line
Hoeft niet altijd, mijn Nextbase 422GW heeft maar 1 voedingdraad. Die heeft dan ook wel een "slimme" parkeermodus (zoals ze het zelf noemen). Deze gaat na een paar minuten geen beweging (d.m.v. de G-sensor) in slaapstand en gaat dan filmen als er beweging is. Dit doet hij als hij stroom krijgt, maar ook via de batterij.

Dat werkt alleen met dashcams die een batterij hebben inderdaad. De meeste moderne dashboard hebben geen batterij (alleen een condensator) omdat die vaak van de hitte kapot gaan. Daarom heb je die 2e voedingsdraad nodig.

Ik zie overigens net op de productpagina dat er wel een parkeerfunctie in lijkt te zitten:
Het lijkt er dus op dat ik wel een constante voeding moet hebben. Dan ga ik net zoals Red-Line kijken of ik de zekering van het radioscherm kan gebruiken.

Kan me vergissen maar die 70mai heeft volgens mij geen accu, dan heb je voor de parkeerstand wel een voeding nodig met 2 voedingsdraden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Weekend ook me dashcam ingebouwd. Stelt helemaal niks voor.

Dashcam van DDPai: link
12v naar usb: link
Zekering aftap: link
Even een update. Er is een lege plek (F34) die continue stroom geeft. Wat het precies voor is geen idee. Daar heb ik grotere formaat aftap gedaan en aangesloten. Dashcam blijft nu 24/7 aan. Na enkele minuten gaat de DDPai in parkeermodus. Dan trekt het niet je accu leeg.2020-10-06 15_42_47-Foto - Google Foto's.png
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!