Dashcams

Interessant topic. Ben inderdaad ook wel benieuwd of mensen hier gedachtes over hebben.

Ik zou ook wel een dashcam willen, maar ben niet bereid daar een vermogen voor neer te leggen. Heb zelf wel eens rondgezocht op het net naar goedkope (goede) cams. Helaas uiteindelijk toch niet gekocht omdat ik andere prio's had (heb).
Onderweg heb ik al vaak zat de meest vreemde taferelen meegemaakt en dat zou ik wel eens een keer willen samenvoegen, zodat ik het aan anderen kan laten zien.
 
Aangezien ik nu elke dag 40km moet rijden op de snelweg, ben ik ook erg aan het twijfelen om er een te halen.

Ik heb ff snel gekeken naar de Mini 0801 en zag dat er ook net een nieuwe 0803 was. Betere kwaliteit bij nachtopnames en wat hogere resolutie. Ik ga eens kijken waar ik die wat goedkoper kan vinden.
 
Ik gebruik zelf de BlackVue DR550GW-2ch, camera op de voor en achteruit dus. Ding heeft ingebouwde wifi dus zowel recordings als live kijken op de telefoon of tablet behoren tot de mogelijkheden.

Hoe werkt zo'n ding nou in het algemeen. Blijft ie filmen? Ik bedoel dan blijft ie ook filmen als je de auto geparkeerd hebt. Daar zou ik het ook nog wel ideaal voor vinden maar dan zit je natuurlijk weer met je accu. Lees wel iets over een batterij in dat ding zelf maar ze zeggen er niet bij hoe lang (minuten/uren) hij gaat voordat de batterij leeg is.
 
De meeste zitten op de sigaretten aansteker voor 12V. Dus auto uit = camera uit. De accuduur is vaak te tellen in minuten.

Daarnaast hebben ze wel soms een bewegingssensor en filmen ze daarna. Ideaal bij parkeerschades, denk ik. Is wel een van mijn wenspuntjes.

Aan de andere kant, 32GB SD erin en gewoon aansluiten op je constante 12V. De accu zullen ze wel niet leeg trekken (USB is vaak 5V op 1A (= 5W). Doe daar een paar Watt bij voor de 12V-5V conversie en klaar is Maik Stick Out Tongue )
 
De Blackvue schakelt standaard gewoon uit als je je auto van het contact haalt ... inderdaad via cigarettenaanstekeraansluiting.
Optioneel bieden ze een kit aan om je cam op permanete 12V aan te sluiten met een monitor voor je accu, wordt de capaciteit van de accu te laag dan stopt het opnemen tijdens stilstand.
Is een beetje afhankelijk hoe lang je auto stil blijft staan of je dit nodig gaat hebben ja of de nee.

Opgenomen vermogen is ca. 4,8W bij 12V, hetgeen dan neer komt op een stroom van 0,4A. Laat je auto nu eens 24 uur stilstaan dan zou dat betekenen 9,6Ah.
Iedere gezonde accu zou dat met gemak moeten kunnen trekken.
 
Ik heb zelf de Mini 0801. Heb hem gekocht met GPS + 8GB ingebouwd geheugen en was volgens mij 56 euro kwijt. De mini 0803 is geen aanrader aangezien die te snel warm wordt en dan uitschakelt.

rk8pxx.jpg


2vt5son.jpg


+ filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=NFDbUie0X0M
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Behoorlijk goed beeld. Ik heb nu even niets op mijn laptop staan maar ik vis hem straks wel uit mijn auto en dan post ik filmpjes overdag + nacht. Is gewoon Full HD. Het mooie eraan is, je ziet hem bijna niet als je in de auto zit. Je ziet alleen kabeltje naar mijn hemel toe verdwijnen. Ook kan je hem lekker in de auto laten want hij valt totaal niet op. Alleen als je weet dat hij er zit dan zie je hem.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik heb zelf de Mini 0801. Heb hem gekocht met GPS + 8GB ingebouwd geheugen en was volgens mij 56 euro kwijt. De mini 0803 is geen aanrader aangezien die te snel warm wordt en dan uitschakelt.

[KNIP]

+ filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=NFDbUie0X0M

Onderweg naar Duitsland?

Maar kwaliteit is echt goed te doen voor maar 56 euro. Waar had je hem gehaald?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!