1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Chiptuning Polo 6R 1.2 tdi

Discussie in 'Chiptuning' gestart door FatherSha, 1 jun 2015.

1. BlackPoloBM

BlackPoloBM Well-Known Member

1.747
    366
    83
    Heeft elke 1.2 TDI van JD deze standen? Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ook heb.

Volkswagen Polo 1.2 TDI 101pk 239nm

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Gewoonjan

Gewoonjan Voormalig teamlid

3.331
    3
    38
    @thyske4 aha! Met de veren zou het idd al leuker moeten worden!
    Wel balen van de beschikbaarheid van die filters.. Wellicht gmb-tuning al eens geprobeerd? Heb daar zelf mijn filter vandaan namelijk ;)
    Mensen die je prima te woord staan wanneer je vragen hebt en het product was ook zeer snel binnen! (Nouja, producten. Filter met schoonmaak set)

@BlackPoloBM er zou, als het goed is, op elke jd box een stel potje moeten zitten. Zit aan de tegenovergestelde kant van waar de kabel in de box gaat ;)

VW 6R 1.2TDI

4. thyske4

thyske4 New Member

18
    6
    3
    Ik heb net het een en ander getest dmv GPS. Hij stond standaard op stand 6 dus daar begin ik ook mee.
    Test van 40 naar 90 in de 3e versnelling, moeilijk om de omstandigheden exact hetzelfde te houden maar heb mijn best gedaan.

Mijn bevindingen:
    Stand 6:
    Meeste motorvibraties voor mijn gevoel, voornamelijk boven de 3000 toeren
    Van 40 naar 90 in 8,955s en 8,984s
    Top op teller vrijwel gelijk aan stand 9

Stand 9:
    Minste motorvibraties en leek het meest soepel.
    van 40 naar 90 in 8,982s en 9,003s
    Top van 171 op GPS

Stand 7:
    Motorvibraties tussen stand 6 en 9 in.
    Echter van 40-90 in 7,998s. Dit verbaasde me, dus daarna run nog een keer gedaan. Kwam opeens op 10s. Had dit bij stand 6 en 9 ook wel eens gehad dat het iets langer duurde maar daar geen printscreen van gemaakt.
    Echter daarna weer 2 runs gedaan en beide respectievelijk op 8,019s en 7,980s.

Heb hem dus mooi op stand 7 laten staan, lijkt niet echt sneller. Maar vanwege motorvibraties van stand 6 af gehaald en stand 9 niet vanwege de opmerking van
    @Gewoonjan mbt de noodstand. Ik had trouwens een K&N op voorraad gevonden online alleen was deze 90 euro inclusief verzenden, uit Duitsland was het 65 euro inclusief verzenden en dan duurde het wat langer (geduld van een aardappel). Maar ik ga liever naar een fysieke winkel, dus ff kijken wat het wordt.

Trouwens ook wel grappig de discussie tussen JD en Ventura hier: http://www.seat-online.nl/archive/index.php/t-129-p-2.html
    JD lijkt idd een speedbuster optisch: http://www.speed-buster.nl/chiptuni...-polo-6r-1-2-tdi-1-2-tdi-bluemotion-55kw-75pk
    Maar als het maar werkt dan vind ik alles prima :mrgreen:

Volkswagen Polo 6R 1.2TDI

5. iichel

Moderator VCDS Support

6.724
    3.675
    113

Volkswagen Polo Rosa Line 1.2 TDI 102pk 230Nm by VVT (DPF & EGR off)

Peppergrey vindt dit leuk.
  6. Gewoonjan

Gewoonjan Voormalig teamlid

3.331
    3
    38
    Leuke metingen!
    Altijd leuk om wat extra data te hebben!

En wat betreft de speedbuster, JD gebruikt idd die modules maar dan met hun eigen software ;)
    Ze lezen de software ook altijd eerst uit, als er wat is, om te zien of het daadwerkelijk hun software is.

Ben overigens benieuwd of je nog wat gaat merken van het filter, buiten geluid om Stick Out Tongue

VW 6R 1.2TDI

7. thyske4

thyske4 New Member

18
    6
    3
    Update
    Staat ook in mijn showroom met foto's enzo

K&N luchtfilter geinstalleerd
    Merk niet zo veel/eigenlijk geen verschil
    Qua geluid wellicht een miniem verschil, misschien net iets meer geluid maar daar moet je echt een db meter voor pakken, want met het oor nauwelijks te horen
    Qua prestaties ook niet echt verschil, metingen gedaan van 40-90 niks op te merken.
    Het enige dat ik merk qua prestatieverschil is dat hij in de 4 en vooral de 5 iets beter oppakt in de vorm van dat de turbo iets makkelijker opspeelt.
    Als ik echt een snellere beter trekkende polo wil, dan denk ik dat kleinere lichtere velgen sowieso helpen, bijvoorbeeld OZ superleggera.
    Scheelt zo'n 5cm in omtrek als je 205/45/16 vergelijkt met 215/35/18, uitgerekend zo'n 3 procent verschil.
    Ik denk dat het best wel wat scheelt, maar ik vind het zonde, mede omdat ik deze auto ook vanwege de velgen gekocht heb en de optische potentie die ik er in zag.

8. Rayan Mungar

Rayan Mungar Active Member

148
    72
    28
    De persoon die de software 'kraakt' kan flink flappen maken. Ik vind het nog steeds raar dat niemand het kan 'kraken'.

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI 103 PK 220NM BY ATM

9. eddyfr

eddyfr Well-Known Member

574
    279
    63
    #48 eddyfr, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    Die K&N is dat een inlegfilter?

Edit; Heb net de foto's gezien in je andere topic Stick Out Tongue volgende vraag dus:

Is het een droge filter of moet je die inoliën?

Qua vermogen tja, veel doet het niet. Een diesel werkt nog altijd met luchtoverschot. De stock intake is hier niet echt een beperking voor je turbo.

Volkswagen Polo R WRC CDLJ K04 @ 1.4bar 243kW+

10. thyske4

thyske4 New Member

18
    6
    3
    Dat denk ik ook @Rayan Mungar

@eddyfr Het is inderdaad een K&N 'Inleg Filter' en volgens mij moet je ze inderdaad inolieen om de zoveel kilometer en out of the box is het al gedaan. Bij mijn Ducati geloof ik ook, is ook een K&N inlegfilter maar beide voelden ze niet echt olieachtig aan ofzo.
    Qua vermogen inderdaad het helpt niet echt ofzo, maarja alle kleine beetjes helpen bij dit slome hok.

11. eddyfr

eddyfr Well-Known Member

574
    279
    63
    Ik vind al goed dat je de originele behuizing behoud zodat ie koude lucht aanzuigt. Het ding is dat je zo'n filter goed moet ondehouden. Ik heb ooit een bmc inlegfilter gehad. Na 10k zat ie volledig dicht en moest ik al verversen en nieuwe olie opdoen. Het probleem is ook als je teveel olie aanbrengt je de lmm kan beschadigen. Breng je te weinig aan komt er rommel door... Daarom ben ik nog steeds voorstander van een droge filter (bv pipercross). Of gewoon een standaard nieuwe OEM filter..

Volkswagen Polo R WRC CDLJ K04 @ 1.4bar 243kW+

12. Nico6rtdi

Nico6rtdi Active Member

155
    69
    28
    Standaard filter voldoet bij een diesel tot zeker 280 pk...

Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 77kw

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. slowmotiontdi

slowmotiontdi Active Member

149
    30
    28
    #52 slowmotiontdi, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    ik merkte het verschil wel echt goed tussen standaard en venturabox ook bij snelheden boven de 120 trok hij gewoon een stuk sneller en met name rond de 3000 toeren ik had de ventura dan ook wel in de hoogste stand gezet hierdoor schokte de motor wel af en toe en kreeg ik af en toe een storingslampje hierna de box er ook maar weer uitgehaald, aangezien het toch iets te veel van het geode leek voor het kleine 3 cylinder motortje, ik heb de auto maar 3 maanden in bezit gehad en hierna ingerolen op een bmw 120d met op maat geschreven software.
    waar ik tot op heden ook geen spijt van heb maargoed,

de polo is gewoon een leuke auto om te zien alleen de 1.2tdi 3 cylinder tja ik vind het vermogen gewoon onder de maat en raad een ieder dan ook aan om hem gewoon origineel te laten, en gewoon te genieten van de lage mrb en dergelijke die motor is er gewoon niet echt voor gemaakt om sneller te gaan en een box kan gewoon niet tippen aan op maat geschreven software, ik had toen ik de polo in bezit had toch wel spijt dat ik geen 1.6tdi heb genomen want op de motor en de stoelen na was het gewoon een prima auto

Volkswagen Momenteel een Polo 6R 2014 1.2 TSI

15. Tino

Tino New Member

3
    0
    1
    Vandaag bij VAG Techniek geweest en mijn Polo 1.2 TDI BM laten tunen zonder externe module. Nu 105pk! Vooralsnog erg tevreden.

Volkswagen Polo 1.2TDI

16. BVS

BVS Active Member

576
    169
    43
    VAG Techniek in Neunen? Dat is toch wel netjes voor een 1.2 TDI BM, 105 pk! Wat heeft het mogen kosten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion

17. Tino

Tino New Member

3
    0
    1
    Klopt. Het is bij VAG Neunen. Kosten €429,- De EGR klep Kun je ook softwarematig dicht zetten, maar hier heb ik niet voor gekozen. Mocht ik problemen krijgen met de EGR of met de DRF laat ik deze verwijderen en software matig aanpassen. Top uitleg bij die gasten.

Volkswagen Polo 1.2TDI

18. gianni

gianni New Member

27
    4
    3
    Ik heb mij ook een 1.6tdi gekocht omdat ik mij heb laten vertellen dat de koppeling beter is dan benzines. En je het dus beter voelt optrekken. Het gevoel vond ik wel interessant :)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Volkswagen polo 6R 1.6tdi 150pk

19. gianni

gianni New Member

27
    4
    3
    Ik heb mijn 1.6tdi ook laten chippen en er een k&n sport inlaatfilter gestoken. De filter geeft niet meer vermogen zowel pk of koppel. Geeft wel een rechtere lijn op de test bank. Houd dus iets langer zijn kracht vast

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Volkswagen polo 6R 1.6tdi 150pk

Deel Deze Pagina

XenForo/