Chiptuning Polo 6R 1.2 tdi

@thyske4 aha! Met de veren zou het idd al leuker moeten worden!
Wel balen van de beschikbaarheid van die filters.. Wellicht gmb-tuning al eens geprobeerd? Heb daar zelf mijn filter vandaan namelijk ;)
Mensen die je prima te woord staan wanneer je vragen hebt en het product was ook zeer snel binnen! (Nouja, producten. Filter met schoonmaak set)

@BlackPoloBM er zou, als het goed is, op elke jd box een stel potje moeten zitten. Zit aan de tegenovergestelde kant van waar de kabel in de box gaat ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb net het een en ander getest dmv GPS. Hij stond standaard op stand 6 dus daar begin ik ook mee.
Test van 40 naar 90 in de 3e versnelling, moeilijk om de omstandigheden exact hetzelfde te houden maar heb mijn best gedaan.

Mijn bevindingen:
Stand 6:
Meeste motorvibraties voor mijn gevoel, voornamelijk boven de 3000 toeren
Van 40 naar 90 in 8,955s en 8,984s
Top op teller vrijwel gelijk aan stand 9

Stand 9:
Minste motorvibraties en leek het meest soepel.
van 40 naar 90 in 8,982s en 9,003s
Top van 171 op GPS

Stand 7:
Motorvibraties tussen stand 6 en 9 in.
Echter van 40-90 in 7,998s. Dit verbaasde me, dus daarna run nog een keer gedaan. Kwam opeens op 10s. Had dit bij stand 6 en 9 ook wel eens gehad dat het iets langer duurde maar daar geen printscreen van gemaakt.
Echter daarna weer 2 runs gedaan en beide respectievelijk op 8,019s en 7,980s.

Heb hem dus mooi op stand 7 laten staan, lijkt niet echt sneller. Maar vanwege motorvibraties van stand 6 af gehaald en stand 9 niet vanwege de opmerking van
@Gewoonjan mbt de noodstand. Ik had trouwens een K&N op voorraad gevonden online alleen was deze 90 euro inclusief verzenden, uit Duitsland was het 65 euro inclusief verzenden en dan duurde het wat langer (geduld van een aardappel). Maar ik ga liever naar een fysieke winkel, dus ff kijken wat het wordt.

Trouwens ook wel grappig de discussie tussen JD en Ventura hier: http://www.seat-online.nl/archive/index.php/t-129-p-2.html
JD lijkt idd een speedbuster optisch: http://www.speed-buster.nl/chiptuni...-polo-6r-1-2-tdi-1-2-tdi-bluemotion-55kw-75pk
Maar als het maar werkt dan vind ik alles prima :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Leuke metingen!
Altijd leuk om wat extra data te hebben!

En wat betreft de speedbuster, JD gebruikt idd die modules maar dan met hun eigen software ;)
Ze lezen de software ook altijd eerst uit, als er wat is, om te zien of het daadwerkelijk hun software is.

Ben overigens benieuwd of je nog wat gaat merken van het filter, buiten geluid om Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Update
Staat ook in mijn showroom met foto's enzo

K&N luchtfilter geinstalleerd
Merk niet zo veel/eigenlijk geen verschil
Qua geluid wellicht een miniem verschil, misschien net iets meer geluid maar daar moet je echt een db meter voor pakken, want met het oor nauwelijks te horen
Qua prestaties ook niet echt verschil, metingen gedaan van 40-90 niks op te merken.
Het enige dat ik merk qua prestatieverschil is dat hij in de 4 en vooral de 5 iets beter oppakt in de vorm van dat de turbo iets makkelijker opspeelt.
Als ik echt een snellere beter trekkende polo wil, dan denk ik dat kleinere lichtere velgen sowieso helpen, bijvoorbeeld OZ superleggera.
Scheelt zo'n 5cm in omtrek als je 205/45/16 vergelijkt met 215/35/18, uitgerekend zo'n 3 procent verschil.
Ik denk dat het best wel wat scheelt, maar ik vind het zonde, mede omdat ik deze auto ook vanwege de velgen gekocht heb en de optische potentie die ik er in zag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Dat denk ik ook @Rayan Mungar

@eddyfr Het is inderdaad een K&N 'Inleg Filter' en volgens mij moet je ze inderdaad inolieen om de zoveel kilometer en out of the box is het al gedaan. Bij mijn Ducati geloof ik ook, is ook een K&N inlegfilter maar beide voelden ze niet echt olieachtig aan ofzo.
Qua vermogen inderdaad het helpt niet echt ofzo, maarja alle kleine beetjes helpen bij dit slome hok.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Dat denk ik ook @Rayan Mungar

@eddyfr Het is inderdaad een K&N 'Inleg Filter' en volgens mij moet je ze inderdaad inolieen om de zoveel kilometer en out of the box is het al gedaan. Bij mijn Ducati geloof ik ook, is ook een K&N inlegfilter maar beide voelden ze niet echt olieachtig aan ofzo.
Qua vermogen inderdaad het helpt niet echt ofzo, maarja alle kleine beetjes helpen bij dit slome hok.

Ik vind al goed dat je de originele behuizing behoud zodat ie koude lucht aanzuigt. Het ding is dat je zo'n filter goed moet ondehouden. Ik heb ooit een bmc inlegfilter gehad. Na 10k zat ie volledig dicht en moest ik al verversen en nieuwe olie opdoen. Het probleem is ook als je teveel olie aanbrengt je de lmm kan beschadigen. Breng je te weinig aan komt er rommel door... Daarom ben ik nog steeds voorstander van een droge filter (bv pipercross). Of gewoon een standaard nieuwe OEM filter..
 
ik merkte het verschil wel echt goed tussen standaard en venturabox ook bij snelheden boven de 120 trok hij gewoon een stuk sneller en met name rond de 3000 toeren ik had de ventura dan ook wel in de hoogste stand gezet hierdoor schokte de motor wel af en toe en kreeg ik af en toe een storingslampje hierna de box er ook maar weer uitgehaald, aangezien het toch iets te veel van het geode leek voor het kleine 3 cylinder motortje, ik heb de auto maar 3 maanden in bezit gehad en hierna ingerolen op een bmw 120d met op maat geschreven software.
waar ik tot op heden ook geen spijt van heb maargoed,

de polo is gewoon een leuke auto om te zien alleen de 1.2tdi 3 cylinder tja ik vind het vermogen gewoon onder de maat en raad een ieder dan ook aan om hem gewoon origineel te laten, en gewoon te genieten van de lage mrb en dergelijke die motor is er gewoon niet echt voor gemaakt om sneller te gaan en een box kan gewoon niet tippen aan op maat geschreven software, ik had toen ik de polo in bezit had toch wel spijt dat ik geen 1.6tdi heb genomen want op de motor en de stoelen na was het gewoon een prima auto
 
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
VAG Techniek in Neunen? Dat is toch wel netjes voor een 1.2 TDI BM, 105 pk! Wat heeft het mogen kosten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt. Het is bij VAG Neunen. Kosten €429,- De EGR klep Kun je ook softwarematig dicht zetten, maar hier heb ik niet voor gekozen. Mocht ik problemen krijgen met de EGR of met de DRF laat ik deze verwijderen en software matig aanpassen. Top uitleg bij die gasten.
 
Volkswagen  Polo  1.2TDI 
Ja maar de 1.6 tdi rijd echt zoals een benzine , moet je redelijk toeren maken wil je wat voelen rijd echt totaaaaaaaal niet als een 1.9 tdi daar kan je echt mee op koppel rijden , gewoon koppeling lossen en trekt mooi weg zonder gas te geven als je dat bij een 1.6 doet val je gewoon stil dus waarom dan een diesel kopen als je er toch mee moet rijden als een benzine geef mij dan maar een tsi
Ik heb mij ook een 1.6tdi gekocht omdat ik mij heb laten vertellen dat de koppeling beter is dan benzines. En je het dus beter voelt optrekken. Het gevoel vond ik wel interessant :)

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6R  1.6tdi 150pk 
Update
Staat ook in mijn showroom met foto's enzo

K&N luchtfilter geinstalleerd
Merk niet zo veel/eigenlijk geen verschil
Qua geluid wellicht een miniem verschil, misschien net iets meer geluid maar daar moet je echt een db meter voor pakken, want met het oor nauwelijks te horen
Qua prestaties ook niet echt verschil, metingen gedaan van 40-90 niks op te merken.
Het enige dat ik merk qua prestatieverschil is dat hij in de 4 en vooral de 5 iets beter oppakt in de vorm van dat de turbo iets makkelijker opspeelt.
Als ik echt een snellere beter trekkende polo wil, dan denk ik dat kleinere lichtere velgen sowieso helpen, bijvoorbeeld OZ superleggera.
Scheelt zo'n 5cm in omtrek als je 205/45/16 vergelijkt met 215/35/18, uitgerekend zo'n 3 procent verschil.
Ik denk dat het best wel wat scheelt, maar ik vind het zonde, mede omdat ik deze auto ook vanwege de velgen gekocht heb en de optische potentie die ik er in zag.
Ik heb mijn 1.6tdi ook laten chippen en er een k&n sport inlaatfilter gestoken. De filter geeft niet meer vermogen zowel pk of koppel. Geeft wel een rechtere lijn op de test bank. Houd dus iets langer zijn kracht vast

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6R  1.6tdi 150pk 
Hallo beste leden,

Ik zal mij even voorstellen ik heet Erik en kom uit het zuiden des landes.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6R 1.2 TDI BM. Ik ben zeer tevreden over de auto maar mijn vraag is of ik hem zal laten chippen of niet. Loont het zich? Kan de auto, motor en de trommelremmen het hogere vermogen aan? Helpt een open luchtfilter? En zo ja welke?

Vd rest is mijn auto standaard behalve dat ik er 215/35/18 velgen onder heb zitten.

Hoe moet ik trouwens het onderhoud aangaan? Ik rij ongeveer 35000km per jaar

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Sorry voor de domme vragen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion  1.2 TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en Christian96
Hallo beste leden,

Ik zal mij even voorstellen ik heet Erik en kom uit het zuiden des landes.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6R 1.2 TDI BM. Ik ben zeer tevreden over de auto maar mijn vraag is of ik hem zal laten chippen of niet. Loont het zich? Kan de auto, motor en de trommelremmen het hogere vermogen aan? Helpt een open luchtfilter? En zo ja welke?

Vd rest is mijn auto standaard behalve dat ik er 215/35/18 velgen onder heb zitten.

Hoe moet ik trouwens het onderhoud aangaan? Ik rij ongeveer 35000km per jaar

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Sorry voor de domme vragen
Domme vragen bestaan niet.... of toch wel? Stick Out Tongue

Onderhoud heb ik persoonlijk bij de volgende KM-standen gedaan, dit zijn long-life beurten bij een lokale VW dealer geweest:
1. 12.000KM
2. 30.000KM
3. 45.000KM
4. 68.000KM

+/- elke 15k kilometers dus.

Chippen, ja het loont zeker, jouw auto zal van 75PK naar 105PK gaan als ik even kijk bij een bekende VAG tuner JDEngineering. (http://www.jdengineering.nl/1-2-tdi-75pk/) Open luchtfilter, tja, zonde van je geld, voegt weinig toe voor dit motortje. Je trommelremmen kan je upgraden, @iichel kan denk het beste zeggen of dit ook nodig is.

PS: Foto's van de Polo worden gewaardeerd
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!