Chiptuning Polo 6R 1.2 tdi

met een JD module merkte ik vooral het verschil heel erg tussen 1800 en 3000 toeren. hij trekt gewoon iets harder.
dus meer koppel :)
Zo ervaar ik dat ook. Rijdt een stuk soepeler en beïnvloedt mijn rijgedrag. Ik ga meer in toeren rijden en een stuk prettiger. Opvallend is het verbruik. Dat was gemiddeld zo'n 1 op 20,5. Nu tussen de 1 op 21,5-22,00.
 
Tja diesel volk he, blijft apart [emoji12]

Ja maar de 1.6 tdi rijd echt zoals een benzine , moet je redelijk toeren maken wil je wat voelen rijd echt totaaaaaaaal niet als een 1.9 tdi daar kan je echt mee op koppel rijden , gewoon koppeling lossen en trekt mooi weg zonder gas te geven als je dat bij een 1.6 doet val je gewoon stil dus waarom dan een diesel kopen als je er toch mee moet rijden als een benzine geef mij dan maar een tsi
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Ik heb ook zo'n JD module, het is en blijft een (uiteraard wel optisch mooi) sloom hok. Op teller maybe 2 tot 3 secondes sneller naar 100. Rond de 15s standaard op youtube (verschillende filmpjes inclusief autoweek), heb het zelf niet getest. Zelf met Module getest van 0-100 in 12.5 sec, kan nog wel ietsjes beter denk ik. Op GPS is het echter om te huilen.

Weet iemand toevallig of er nog een andere manier is om meer vermogen uit de 1.2TDI te halen, bijvoorbeeld door de DPF te verwijderen en een andere downpipe bijvoorbeeld? Lijkt me echter sterk, omdat in mijn ogen het motormanagement OCB zal moeten worden aangepast om er alles uit te halen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Zal er mee proberen te leven Stick Out Tongue
Ik had gisteren V-power getankt maar dat zal nog wel ff duren voordat het volledige systeem vol v-power zit.
Denk inderdaad dat mijn 18 inch velgen niet echt bevorderlijk zijn voor de snelheid, maarja het oog wil ook wat..
Denk dat bij veel dingen de kosten niet opwegen tegen de gewonnen prestaties, wellicht nog een keer een andere luchtfilter proberen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Schijnt dat die premium brandstoffen niet goed zijn. Minder zwavel.
Zal vanavond ff een linkje plaatsen
Had het ergens gelezen van een brandstof expert(laboratorium onderzoek).
Wordt vervolgt.
 
Ja klopt die bedoelde ik, van die 2 takt was mijn niet bekend.
Ik wissel zo veel mogelijk met tanken
Shell ,Q8,BP. En de ene keer wel premium de andere keer niet.
Tango,Tinq laat ik sowieso links liggen ondanks dat ze goeiekoper :) zijn.
 
2 takt is best een logisch verhaal, aangezien het daar ook puur voor de smering is en zwavelvrij de smerende werking weghaalt.
Denk dat ik dat ook ga doen beetje afwisselen, liefste BP en shell. Rest laat ik maar voor wat het is, gelukkig is de shell hier om de hoek best goedkoop 98cent ofzo momenteel en 1.11 voor vpower.
Net Polo 13s van 0-100 op gps geklokt, zal ongeveer 12s op teller zijn, daar is nog best mee te leven :expressionless:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Ja, zit een standen schakelaar op die kun je met een kleine schroevendraaier verzetten. Geloof dat standaard op 5 (1-10) staan. Die van mij staat op 6 :mrgreen: powerrrrrrr to the polo
 
Kan het altijd uitproberen, had JD gemaild en ze zeiden dat die modules redelijk universeel waren. Lijkt me niet dat ze per ding al die 10 standen compleet anders afstellen. Maar hoe ervaar jij de powerveranderering met en zonder chip?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Een kleine noot met het spelen met die schakelaar, als je 'm te hoog instelt, denk hierbij aan de max, dan wil de motor nog weleens in de noodloop schieten.
Heb zelf ook de 1.2tdi met jd box en bij mij stond die op 7. Rijd prima en geeft net dat beetje extra pit wat ik wel genoeg vind.

Verder ga ik met mitchel mee, veel zal er niet uit te halen zijn zonder obd tuning mogelijkheid ;)

Wat je verder wel zou kunnen doen voor de ervaring, is bijvoorbeeld lichtgewicht wielen van bijv. Oz enkei Rota motec enz.
Filter weet ik niet of het helpt, daar ikzelf nog altijd te lui ben om mijn pipercross te monteren (ligt al een jaar in de kast, haha).

Verder zou je nog kunnen denken aan het aanpassen van het onderstel. Zou de auto ook een leukere ervaring moeten geven.
Ikzelf heb een jd box icm een sprintbooster (verander gaspedaal karakteristiek, maar ook echt alleen maar dat), al is de sprintbooster we erg duur voor wat die doet (had geluk met een eBay veiling met de mijne).

Ik heb overigens niet gekeken naar wat voor aanpassingen jullie hebben, maar deel gewoon even mijn gedachten ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
Ik ga eens even met de standen spelen.
Had er ook nog aan gedacht om de luchtfilter te vervangen voor een k&n of green maar bij geen enkele winkel is zon ding op voorraad..

Velgen heb ik ook nog aan gedacht, natuurlijk enige bewegende massa maar vind de velgen die ik nu heb wel erg mooi. Onderstel is ook iets aangepast, verlaging door veren dus rijdt iets stugger.

Denk dat ik beter kan sparen voor een snellere auto of gewoon de motor moet pakken, want met alle aanpassingen blijft de 1.2tdi volgens mij toch een sloom hok.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!