Banden

Vredestein Quatrac heb ik persoonlijk goede ervaringen mee, die zou ik dan ook aanraden boven Michelin Crossclimate. (lijken sneller te slijten)
Ik ben werkzaam bij een merkdealer die beide banden levert maar ik zelf rijd ik niet op allseasons dus over de rijeigenschappen kan ik weinig roepen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.6 TDI 141PK 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
^bovenstaand bericht is al privé beantwoord (niet dat er word gedacht dat ik onze vriend maus negeer)

Alsnog ga ik dus de Vredestein Quatrac 5 kopen. Echter is de oem maat voor 17 inch 215/40 R17 maar deze band is hier niet voor beschikbaar.

Welke bandmaat moet ik kiezen?
Er is me ooit verteld dat als je een kleinere band neemt dus de wang gaat stretchen (strakker staan) dat ze goedkoper zijn. Ik vind dit wel een mooi gezicht en heb dit ook bij mijn huidige set maar ook die maat kan ik niet vinden bij deze band.

Zie bijlage en dan de wang van de band
 

Bijlagen

  • 20180930_154516.jpg
    20180930_154516.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Binnenkant van je velg. Je banden bepaal je niet alleen aan hoeveel inch de velg is namelijk, maar ook hoeveel J.
Een 17" kan namelijk 7, 7.5, 8, 8.5 en nog veel breder zijn etc.
Aan de hand van je J maat bepaal je de breedte van de band 205 of 215 en noem maar op.
215 is de "officiële" maat voor 7j, neem je 205 dan zul je minimale stretch krijgen (Is echt geen ramp).

Ik heb 8j velgen met 215 er op; minimale stretch dus.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: kdPoloRline
Binnenkant van je velg. Je banden bepaal je niet alleen aan hoeveel inch de velg is namelijk, maar ook hoeveel J.
Een 17" kan namelijk 7, 7.5, 8, 8.5 en nog veel breder zijn etc.
Aan de hand van je J maat bepaal je de breedte van de band 205 of 215 en noem maar op.
215 is de "officiële" maat voor 7j, neem je 205 dan zul je minimale stretch krijgen (Is echt geen ramp).

Ik heb 8j velgen met 215 er op; minimale stretch dus.
Weer wat geleerd! Achja beetje stretch of niet kan geen kwaad. Momenteel zit op me zomervelg 205 en dat is wel stretch dus het zal wel goed zitten
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Niet helemaal.
Google maar eens.
J is een velgrand vorm.
En het getal ervoor geeft aan hoeveel inch een velg breed is.

J is dus geen maat, maar een vorm.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!