Banden

Zit te zoeken naar 215/40 R17 maar ik zie alleen maar low-budget all season banden. Zijn er mensen met deze bandenmaat die op 4 seizoenen rijden, zoja welke rijd je?
Ik heb zelf 215/45 crossclimat van michellin. Je kunt je afvragen waarom men geen /40 produceert, maar het zal z'n redenen hebben. Technisch, commercieel of what ever. Maar ik zou wel gaan voor een gerenommeerd merk.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik ben nog een beetje onwetend m.b.t. bandenmaten want hier word gezegd dat de OEM maat voor een 17 inch velg 215/40 r17 is en ik zelf 205 heb en dat financieel een rede kan zijn maar ook vanwege stretching. maar welke opties heb je dan allemaal? Kan ik dus ook voor 215/45 kiezen want dan kom je dus inderdaad op de A merken uit zoals o.a. michelin.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik ben nog een beetje onwetend m.b.t. bandenmaten want hier word gezegd dat de OEM maat voor een 17 inch velg 215/40 r17 is en ik zelf 205 heb en dat financieel een rede kan zijn maar ook vanwege stretching. maar welke opties heb je dan allemaal? Kan ik dus ook voor 215/45 kiezen want dan kom je dus inderdaad op de A merken uit zoals o.a. michelin.
Bij 215/40/17 is je bandhoogte 86mm en bij 215/45/17 97mm.. dat past dus wel.
Alleen moet je dan opletten met snelheidsafwijking.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Interessant.
Als ik dus van mijn huidige maat naar de oem voorgeschreven maat ga krijg ik dit

Screenshot_20180924-154642_Chrome.jpg

En als ik dan van de huidige maat naar 45 ga voor een beter a merk krijg ik dus dit..

Screenshot_20180924-154652_Chrome.jpg

Conclusie is dus dat ik met de oem maat er -11 op achteruit ga dus zachter rijd dan mijn aangegeven snelheidteller. En met de 45 is dit zelfs -40. Alleen begrijp ik niet omdat het miles ziin hoeveel dit daadwerkelijk is. Praten we dan over 4km per uur? Het kan in ieder geval niet veel kwaads doen want ik rijs gelukkig niet HARDER dan mijn teller. Dan zouden we problemen krijgen met toegestane snelheid rekening houden blabla
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Nee je draait het om. Er is hier ook al zo vaak over op t forum geschreven.
Maar met een grote band qua omtrek, leg je met het zelfde aantal omwentelingen meer afstand af.

Dus om het nog maar een keer extra duidelijk te zeggen.

Als je met je huidige banden met 100km op de teller ook echt 100 zou rijden. Ga je met een grotere band (lees meer omtrek) bij 100 op de teller 105 in het echt rijden bijv.

Zoals de calculator het uitlegt is anders om.

Die geeft aan dat je met de grotere band 95 op de teller moet rijden om 100 in het echt te rijden.


Jou conclusie klopt ook niet. Daar heb jij het over snelheid terwijl de calculator het over toeren heeft.
Grotere omtrek zelfde snelheid is minder toeren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vind 't lastig te begrijpen! Maar ik probeer het te snappen. Dus wat de calculator zegt is niet juist? Dat is juist andersom?
Pff.. bandjes bandjes bandjes. gedoe
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ga je eerst even goed inlezen en googlen voordat er 1000 vragen worden gesteld. Wordt er niet duidelijker op. Vooral niet voor jezelf.


Uiteraard heeft de calculator het wel goed.
Maar jij interpreteerde het verkeerd om. Naar boven toe wordt ook al gezegd. Pas op met een grotere band. Daar rij je harder mee dan je teller aangeeft.
Dat komt door de grotere omtrek.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Oke bedankt voor de moeite guus. ik heb besloten voor de zomer-en winter set te gaan. waarbij op de zomer set de eagle f1 asym 3 komen te liggen en ik de winterset bij @Johan ga halen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Dus meer inch minder comfort ?

Eerlijk gezegd vind ik minder comfort bij grotere inch wielen ook het afrolgeluid veel luidruchtiger vanaf 16”.
Heb jaren met standaard 15” gereden met mijn Polo 6r 1.2 tdi gereden en wat was mijn auto “stil” vergeleken met de 16” en nu tegenwoordig met 17”.
Hoe meer inch de wielen hoe meer lawaai je lichtmetaal maakt
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Frans Rijgersberg
Beste fora leden,

Omdat ik binnenkort in het mooie Tilburg ga wonen ga ik na mijn zomerwissel van mijn winterset af. Dit houd in dat ik op all season ga rijden omdat dit 1) financieel beter te betalen is en 2) ik geen opslag meer heb voor mijn winterset. Hier komt ook nog eens bij kijken dat ik nieuwe banden op mijn zomer set moet gaan gooien.

Dus voor degene die op all season rijden. Welke rijden jullie en welke raden jullie aan? Ik zie bij veel website de Michelin crossclimate + voorbij komen of de goodyear vector. Gewoon uit nieuwsgierigheid :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!