Banden

GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3, is label C tanken, A nat wegdek en maar 67dB geluid..
Die Michelin PS4 zijn natuurlijk ook top, maar duurder en heeft E label tanken en iets, niet merkbaar, meer geluid

Heb zelf op de Audi PS4S, maar dan 'moet' het, zou op een Polo nooit te veel geld uitgeven aan de aller beste band.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Ik ben van mening, dat je niet teveel moet bezuinigingen op banden.. het is het enige raakvlak met de weg, dat moet goed zijn.


Ik heb voor Rotalla en achter Bravuris.. mja zat er al onder bij aankoop Polo.. rijd tot nu toe wel prima.
Maar toch als ik ze vervang, word het een A merk.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
952AEC80-7CDA-4DEC-BE0A-752788AA0D78.jpeg @Valdes @Walter-GTI

Wat is je bandenprofiel @Laszlo ?
Het hoeft niet alleen een spijker of schroef te zijn maar ook door uitdroging van je rubber waardoor er miniscule scheurtjes ontstaan,de banden zijn dan gewoon op en aan vervanging toe.Mijn voorbanden rij ik dit jaar af en vervang ze ook net als achter door Goodyears Asymmetric3 waar ik zeer goed over te spreken ben net name het stille afrolgeluid (db)
Voor heb ik nog Michelins PS liggen met voordeel dat ze plakken op de weg maar slijten als een malle.
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
952AEC80-7CDA-4DEC-BE0A-752788AA0D78.jpeg @Valdes @Walter-GTI

Wat is je bandenprofiel @Laszlo ?
Het hoeft niet alleen een spijker of schroef te zijn maar ook door uitdroging van je rubber waardoor er miniscule scheurtjes ontstaan,de banden zijn dan gewoon op en aan vervanging toe.Mijn voorbanden rij ik dit jaar af en vervang ze ook net als achter door Goodyears Asymmetric3 waar ik zeer goed over te spreken ben net name het stille afrolgeluid (db)
Voor heb ik nog Michelins PS liggen met voordeel dat ze plakken op de weg maar slijten als een malle (sportband)
Banden met snelheidsindicatie tot bv 270 k/m uur vind ik sws onnodig op een Polo tenzij je een sportauto hebt
Bandenprofiel zit voor momenteel op 1.9 dus dat gaat ook niet lang meer duren Big Grin

Maar ik ben het zeker met je eens v.w.b. de 270km per uur indicatie.

Word een mooi setje goodyear dan ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Is er dan gewoon een verkeerde bandenmaat op gepleurd ofwat?
Dat noemt men (tyre)stretchen. Het hoort niet inderdaad, maar sommige vinden het mooi etc.
Ligt ook een beetje aan wat voor velgen je hebt. Mijn vorige auto had 17" 9j velgen met 195 banden, voor het show wereldje vonden de meesten het strak en mooi.
Maar voor het "normale" wereldje was het achterlijk en volgens hun levensgevaarlijk.
Is maar net hoe je het bekijkt! :sweatsmile:
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Dat noemt men (tyre)stretchen. Het hoort niet inderdaad, maar sommige vinden het mooi etc.
Ligt ook een beetje aan wat voor velgen je hebt. Mijn vorige auto had 17" 9j velgen met 195 banden, voor het show wereldje vonden de meesten het strak en mooi.
Maar voor het "normale" wereldje was het achterlijk en volgens hun levensgevaarlijk.
Is maar net hoe je het bekijkt! :sweatsmile:

Hmmm oké. Kan me alleen niet voorstellen waarom je een andere band erop pleurt die er niet voor bedoelt is..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Is er dan gewoon een verkeerde bandenmaat op gepleurd ofwat?
Dat noemt men (tyre)stretchen. Het hoort niet inderdaad, maar sommige vinden het mooi etc.
Ligt ook een beetje aan wat voor velgen je hebt. Mijn vorige auto had 17" 9j velgen met 195 banden, voor het show wereldje vonden de meesten het strak en mooi.
Maar voor het "normale" wereldje was het achterlijk en volgens hun levensgevaarlijk.
Is maar net hoe je het bekijkt! :sweatsmile:
Hmmm oké. Kan me alleen niet voorstellen waarom je een andere band erop pleurt die er niet voor bedoelt is..
Omdat het "mooi" word bevonden, ook heeft het te maken met het verlagen van een auto. Hoe strakker de band staat, hoe dichter je scherm bij de velg kan komen zonder aan te lopen. Ook met bijvoorbeeld airride kan de auto verder zakken waardoor je kast bijna op je velg rust (zie foto).

IMG-20180828-WA0006.jpg

Als je eens naar zo'n custom auto show gaat, wel echt show en geen meeting bij de Meern ofzo, dan zie je dat nog redelijk veel (VIP gedeelte sowieso).
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Dat noemt men (tyre)stretchen. Het hoort niet inderdaad, maar sommige vinden het mooi etc.
Ligt ook een beetje aan wat voor velgen je hebt. Mijn vorige auto had 17" 9j velgen met 195 banden, voor het show wereldje vonden de meesten het strak en mooi.
Maar voor het "normale" wereldje was het achterlijk en volgens hun levensgevaarlijk.
Is maar net hoe je het bekijkt! :sweatsmile:

Omdat het "mooi" word bevonden, ook heeft het te maken met het verlagen van een auto. Hoe strakker de band staat, hoe dichter je scherm bij de velg kan komen zonder aan te lopen. Ook met bijvoorbeeld airride kan de auto verder zakken waardoor je kast bijna op je velg rust (zie foto).

IMG-20180828-WA0006.jpg

Als je eens naar zo'n custom auto show gaat, wel echt show en geen meeting bij de Meern ofzo, dan zie je dat nog redelijk veel (VIP gedeelte sowieso).

Oké man Bedankt voor de uitleg :) denk dat vorige eigenaar alleen niet echt die intenties met de auto had en gewoon voor de goedkopere band heeft gekozenStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Nushia
Folks wat is jullie ervaring/mening met 4 seizoenen banden?
Heb al het een en ander kunnen vinden hierover maar ben toch benieuwd of jullie ieder jaar omwisselen van set.

Ik twijfel momenteel tussen Goodyear EagleF1 Asymetric F3 (zomerband wissel) en er gewoon een winterset op pleuren.
Of de aanschaf van Michelin Crossclimate+ en in november al mijn banden hiervoor om te wisselen (voor is op en achter kan nog wel een jaartje maar dat is type chingchang van 50 euro per band)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
In mijn planning staat gewoon een zomer set velgen + banden en winter set velgen + banden.
Ook leuk voor de afwisseling, maar je moet natuurlijk wel ergens zo'n set wielen kwijt kunnen
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Ik ben van mening dat een 4 seizoenen band redelijk is in de 4 seizoenen .


Maar ik heb liever een winter zomer set.
Zo dat ik in de zomer de beste band heb, en in de winter de beste.


En goed. 4 seizoen in de winter is al beter dan zomerbanden in de winter.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!