Banden

Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Sinds 3 dagen geleden begint mijn tpms aan te slaan, banden gecontroleerd en op bar gebracht. Merkte dat linksvoor meer in ging dan de rest. Vandaag sloeg die weer aan, en linksvoor was weer prijs. Nu hoop ik dat dit aan het ventiel ligt of onjuiste aanbreng van de band om velg maar ik ga er even vanuit dat mijn band verwisseld moet worden.

Welk merk hebben jullie goede ervaring mee?
Het betreft zomerbanden.

Ik dacht zelf aan continental/hancook.

205 40 ZR 17.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Zou je niet eerst kijken naar een schroef of spijker in je band? Als je banden goed zijn scheelt dat weer een hoop geld wat je weer in 1 van je andere 1000 ideeën kan stoppen.....

Zoals ik al had gezegd, banden gecontroleerd, op schroeven en dergelijke dus..... maar toch bedanktStick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Wie weet is het alleen een lekkeband.
Jij bent wel gelijk van het vervangen ipv even rustig kijken wat het is..
Een spijker is voor 20 euro opgelost dmv een prop.

En 205/40r17 is de verkeerde maat.
Moet 215/40r17 zijn

215? Hoezo zit er 205 op dan?
 

Bijlagen

  • 20180827_100008.jpg
    20180827_100008.jpg
    5.5 MB · Weergaven: 57
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Oké top dat ik dat dus vanaf nu weet. Volgende bandjes gewoon 215 dus! Gek dat iemand dan 205 besluit erop te zetten op een 17inch velg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
205 is goedkoper dan 215 oké. De verkoper van de auto gaf aan dat de bandenboer adviseerde om 205 te gebruiken ivm betere rij eigenschap en het beter stuurde?

Kan iemand zich daar in vinden of is het gewoon bs en moet ik er 215 op gooien
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Als je goed naar je foto kijkt, zie je ook dat je banden iets naar binnen trekken ;)

Bij mij zijn ze ook leuk geweest, voor 205/40/17 en achter 225/40/17.. (zo goed als geen km afwijking, teller vs gps)
Dus voor mij worden volgende zomer bandjes ook 215/40/17, GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Als je goed naar je foto kijkt, zie je ook dat je banden iets naar binnen trekken ;)

Bij mij zijn ze ook leuk geweest, voor 205/40/17 en achter 225/40/17.. (zo goed als geen km afwijking, teller vs gps)
Dus voor mij worden volgende zomer bandjes ook 215/40/17, GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3
Dat viel me al zeker op ja!! Maar nog nooit 17 inch gehad dus wist ik veel Stick Out Tongue toch maar goed dat ik het vraag dan! Ik ga ook voor die banden Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Michelin Pilot Sport 4 215/40 R17 87 Y XL, wel duur Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3, is label C tanken, A nat wegdek en maar 67dB geluid..
Die Michelin PS4 zijn natuurlijk ook top, maar duurder en heeft E label tanken en iets, niet merkbaar, meer geluid
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!