Banden

ik vind dat je in nederland geen winterbanden nodig hebt. Een paar dagen sneeuw of vorst die we hebben. ga je de grens over word het een ander verhaal. Zelf ook zomer en winter set. maar de winter set gaat er pas onder als we de grens over gaan.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
In Nederland heb je gewoon geen strenge "strenge" winters, en met deze auto ga ik niet de grens over in de winter. Wellicht een keer naar een kerstmarkt in Duitsland en dan voldoet een goedgekeurde 4 seizoenen band ook gewoon.

4 Seizoenen it is.
Wel bescherm ik graag mijn velgen in de winter. Voldoet een glasscoating? @capszz ? Big Grin Of heb je tips?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Je zal maar net op die ene winterse dag je velg aan gort schuren in een flauwe bocht in je straat op een stoeprand:tearsofjoy: of agressief gemeente zout op je lichtmetaal worden je velgen ook niet mooier van.
Nee hoor ik heb mijn velgen vrij van schade dus vanaf eind november gaan mijn velgen eraf,poets ze op en gaan mijn stalen velgen 15” er weer onder tot eind maart ongeveer.
Mocht er sneeuw vallen dan kunnen de stalen velgen tegen een stootje:yum:
En je spaart je banden qua slijtage met wisselen.

Dus gewoon zomer èn winterbanden
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
In Nederland heb je gewoon geen strenge "strenge" winters, en met deze auto ga ik niet de grens over in de winter. Wellicht een keer naar een kerstmarkt in Duitsland en dan voldoet een goedgekeurde 4 seizoenen band ook gewoon.

4 Seizoenen it is.
Wel bescherm ik graag mijn velgen in de winter. Voldoet een glasscoating? @capszz ? Big Grin Of heb je tips?
Ja zeker. Zorgt ervoor dat al die troep niet aan je wielen kan hechten :mrgreen:

(mits Uiteraard wel netjes bijhouden
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Folks wat is jullie ervaring/mening met 4 seizoenen banden?
Heb al het een en ander kunnen vinden hierover maar ben toch benieuwd of jullie ieder jaar omwisselen van set.

Ik twijfel momenteel tussen Goodyear EagleF1 Asymetric F3 (zomerband wissel) en er gewoon een winterset op pleuren.
Of de aanschaf van Michelin Crossclimate+ en in november al mijn banden hiervoor om te wisselen (voor is op en achter kan nog wel een jaartje maar dat is type chingchang van 50 euro per band)
Het probleem met de 4 seizoens banden (volgens de bandentests die ik heb gelezen) is dat ze in alle seizoenen een kleine onvoldoende scoren. Het is het net niet. Terwijl je met "zomerbanden" je in de lente, zomer en herfts de beste band hebt. En met de winterband de beste band voor de winter. Als je met je auto op wintersport gaat dan lijkt me het verstandig dat je altijd voor de winterbanden gaat.

Naar mijn mening zijn 4 seizoensbanden voor de rustige rijder, die weinig km's maakt maar wel ten alle tijden mobiel moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Zoals ik lees heeft dus menige polo liefhebber hier een winter en zomer set. Maar eens over nadenken dan... word diep in de buidel tasten :(
Ga er eens wat nachtjes over slapen. Komend seizoen gaat er in ieder geval niks meer gebeuren aan de zomerbanden als ik voor zomer en winter ga. Die vervang ik in de periode wel dat de winterset er onder ligt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Heb ook zomerbanden en een set winterbanden. Kon ik erbij kopen toen ik de auto overkocht.
Allebei Continental.

Je zou evt kunnen kijken voor een goede set 2e hands winterbanden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Zoals ik lees heeft dus menige polo liefhebber hier een winter en zomer set. Maar eens over nadenken dan... word diep in de buidel tasten :(
Ga er eens wat nachtjes over slapen. Komend seizoen gaat er in ieder geval niks meer gebeuren aan de zomerbanden als ik voor zomer en winter ga. Die vervang ik in de periode wel dat de winterset er onder ligt.

Gewoon een 2e hands set kopen via MP,wel ruim voor de winter begint natuurlijk,nu kan je wel gaan speuren
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ik heb mijn auto af laten leveren met Michelin all seasons banden. Volgens de banden testen is dat het net niet. Nou het bevalt me prima, na altijd 2 sets banden te hebben gehad.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Zit te zoeken naar 215/40 R17 maar ik zie alleen maar low-budget all season banden. Zijn er mensen met deze bandenmaat die op 4 seizoenen rijden, zoja welke rijd je?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!