Auto poetsen

WHAHAHAHAHA Big Grin jaaa ik dacht daar ineens aan aan die klote doekjes toen ik me auto ging afdrogen ;) kwam een beetje raar uit Graafie :lol:
ik heb nu de Meguiar's Water magnet gekocht ;) dus heb die kutdoekjes niet meer nodig haha...ja ik had er echt iets van 5-6 nodig om de auto ermee af te drogen :(
 
ok vandaag de auto flink onder handen genomen met meguirs poets setje
eerst wassen met gold class shampoo, daarna kleien...tering er kwam toch heel wat viezigheid van de motorkap vandaan...
daarna heb ik de auto met ultimate compound de swirls proberen weg te werken en dat is aardig gelukt alleen eigenlijk kun je beter Dual Action polisher machine gebruiken...damn ik werd echt helemaal lijp van dat poetsen o_O
nadat we daarmee klaar waren heb ik de auto nog in een Carnauba wax gezet...alleen ik vond het uitpoetsen van deze wax echt moeilijk...moesten behoorlijk wat moeite doen om alle restjes eraf te krijgen >_< ik ga volgende keer Tech Wax 2.0 proberen...misschien dat die wat beter uit te poetsen is??

Anyways het eindresultaat is verbluffend!! De auto is echt een SHINY DICK na het poetsen met van die NIET KUT doekjes ;) (Meguiar's Microfibre doeken)
 
Heb je alvorens de wax uit te poetsen, eerst een swipe test gedaan. Als de wax een langere standtijd heeft en je gaat te vroeg poetsen, dan gaat het niet heel erg gemakkelijk.

Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat je hem te dik hebt aangezet. Mij ook wel een aantal keer gebeurd met de Natty's :evil:
 
Ronald zei:
wax moet je zien als beschermlaag voor je lak tegen invloeden van buitenaf.

Het is dus niet zo dat je met wax je lak reinigt, hier zal je toch echt klei voor moeten gebruiken

Kortom, kleien is dé oplossing voor het verwijderen van hardnekkige zwarte 'spikkeltjes'?. Ik was altijd in de veronderstelling dat kleien de porien van de lak schoonmaakt, de spikketjes zitten meer gekleefd aan het oppervlak. Maar ik ga het zeker een keer proberen, ben bang dat het anders intrekt in de lak.

Thx
 
Vandaag was het een ideale dag om de auto eens lekker te verwennen met een polijst/poetsdag :cool:

Heb hem onderhanden genomen met Poor Boys polijstmiddel en normale polijstpad. Merk nu al dat je gewoon niet alle waskrassen eruit krijgt en dat je eigenlijk een groffere pad nodig hebt. Dat heb ik maar niet gedaan. Op de een of andere manier heb ik een serie krasjes op het dak bij de bijrijderskant. Kreeg deze niet weg gepolijst, ook niet met een groffere pad. IEmand anders nog een idee? Polijstmachine sneller zetten? Daarna heb ik hem nog lekker gepoetst en rook ie weer lekker naar kauwgomballen Stick Out Tongue Hij glom weer als nooit tevoren! :lol:
 
Welke pad heb je gebruikt, met welk polijstmiddel.
Met een witte pad en SSR1 ga je niet veel bereiken, maar heb je een gele pad + SSR3 gebruikt dan zit je bijna op het eind.

Gisteren zelf de achterste 2 Boavista velgen schoongemaakt, gekleid en in 2 lagen wax gezet (nxt2.0 getopt met PB wheelwax). Vandaag verder met de andere 2 :)
 
@starsky: Ik heb gekozen voor poorboys bug & tar en niet voor een meguirs product want dat schijnt ernstige sporen achter te laten op alles behalve gespoten delen van de auto. Ik heb nog niet de kans gehad om het te gebruiken, heel misschien vanmiddag.
 
Heb mijn auto vandaag gewassen en daarbij valt het mij heel erg op dat ik hele kleine krassen in de voorruit heb staan op het ruitenwisserpad... Het is te merken dat ik over modderige/zanderige boerenweggetjes moet rijden om op m'n werk te komen... Je ziet ze alleen als de zon op de ruit staat, anders moet je heel erg je best doen om ze te zien...

Is er een manier om dit soort krasjes uit de voorruit te krijgen of is dit "einde oefening"?
 
Was ik al bang voor :( Bij carglas zeiden ze ook al dat ze dat alleen kunnen oplossen met een nieuwe ruit wat me sowieso 100 of 150 euro eigen risico gaat kosten (WA+ gelukkig, dus ruitschade word verder wel vergoed).

Nieuwe ruit is overigens niet eens zo'n gekke gezien hoeveel steenslagschade er al aan gerepareerd is (sowieso heb ik meteen na de aanschaf al een stuk of 5 putjes moeten laten repareren).
 
ik vraag me af als je zo'n Dual Action Polisher machine gebruikt het dan beter werkt om je kleine krasjes eruit te krijgen? ik lees dat mensen met verschillende pads (met de hand) die krasjes er niet uitkrijgen...zou dat misschien machinaal wel kunnen dan?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!