Auto poetsen

wat is er mis met de wasstraat? Stick Out Tongue De liefde voor het poetsen?
Ik ga iedere 3 weken erdoorheen. Op woensdag is het halve prijs, dus heb voor 2,50 euro het 'middel' wasprogramma Stick Out Tongue

Enig nadeel vind ik dat er een waslaagje opgaat welke ook op mn voorruit gaat zitten.
 
Ik zou zeggen...polijst heel je auto eens zet hem onder een paar goede lampen en kijken of alle swirls weg zijn & rijdt dan eens door de wasstraat.

(dan zie je het resultaat wat een wasstraat achterlaat)
 
Niet mijn voorkeur,

Maar voor de mensen die in de buurt van Maastricht wonen kunnen tot en met 20 februari de auto gratis laten wassen in de nieuwe wasstraat van de Starwash groep aan de Fort Willemweg in Maastricht (Industire terrein Bosscherveld)

Hier kan je dus voor 0 euro je auto voor het duurste programma door de wasstraat laten rollen, Gaat om z'n wasstraat met van die "veilige" borstels.

Zelf was ik echter de auto liever met de hand, Dus voor de liefhebbers.
 
Wij hebben de polo gekocht van een wasstraat liefhebber :(
Hij komt uit 2006 maar zitten al erg veel swirls op!

Binnenkort maar een te lijf gaan met klei, polijst middel, en een goede poets machine haha!
Aansluitend in een goede wax zetten en kijken wat er uit komt!
 
Wil m'n auto komende tijd gaan poetsen, via carclean forum op deze dingen uitgekomen

Klei
Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr

Reinigen
Poorboys World Professional Polish - 473ml

Voeden
Poorboys World Black Hole - 473ml

Waxen
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Overig:
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Dit is een goede keus voor een zwarte auto?
Tevens wil ik het graag in gedeeltes uitvoeren, heb niet echt zin om er 1 dag mee zoet te zijn zeg maar.

Moet ik nog rekening houden met bepaalde dingen? Of iets afplakken?
 
Dit zijn toch hele goede keuzes! Wel ff goed je wagen wassen voor je gaat kleien, maar dat had je natuurlijk al door. In ieder geval je plasticonderdelen proberen te vermijden met het poetsen zoals de aanhechting van je spiegels. Anders krijg je witte vlekken en die krijg je er heel moeilijk uit.

Als je het echt heel goed wil doen ook nog ff polijsten. Maar je bent echt heel snel een dag bezig, reken daar maar wel op en dat wil je dus niet. Dus het beste is dan je wagen overdekt te zetten, zodat er geen straatvuil op kan komen en je de volgende dag weer verder kan.
 
Ik heb al Waxoyl Shampoo + Repair kit gekocht alleen ik wil graag nog Klei en swirl remover gaan kopen.

nu dacht ik aan dit:
Shampoo:
Waxoyl Shampoo (Reeds al in bezit)

Klei:
http://carclean.nl/product/Meguiars/Smo ... 00051.aspx

SwirlRemover:
http://carclean.nl/product/Meguiars/Ult ... 01271.aspx

wat is eigenlijk precies het verschil tussen deze Ultimate Compound en bijv een Wax? want ik weet dat Ultimate compound de swirls verwijdert (dat wil ik ook), maar geeft het ook zo'n showroom glans wat je zou verwachten?
 
ik ga ze denk gewoon proberen...never hurts to try alleen de Ultimate Compound is al 20 euro...de Smooth clay kit is ook 20 euro dus totaal 40 euries.
waarschijnlijk koop ik nog zo'n foam pad om het ultimate compound uit te kunnen smeren

een afdroog doekje koop ik er ook nog erbij gezien ik altijd loop te kutten met het afdrogen (met van die zielige kut doekjes)
 
Zijn er meer mensen die last hebben van zwarte 'spikkeltjes' op hun witte auto?. Ze zijn bijzonder hardnekkig en moeilijk weg te poetsen.

Zijn er mensen met dezelfde problemen of weet iemand hoe je het aan kan pakken?.
 
ja uiteindelijk haal je lichte vervuiling met wax weg, maar dat heeft niks met de wax te maken,...je kan dan net zo goed met ketchup poetsen, daarmee zal lichte vervuiling ook wel weggepoetst kunnen worden :lol:

ik poets zelf exclusieve auto's (als hobby) en zou zeggen: probeer de klei gewoon een keer voor die paar tientjes,...je zult versteld staan van het resultaat.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!