Auto poetsen

citroene, ik heb zelf nog geen polijstmachine aangeschaft maar die komt er zeker nog wel en dan gewoon een DAP 500 of 900 daar ben ik nog niet over uit.
Ik heb afgelopen najaar wel voor het eerst in m'n leven zo'n 5 stappenplan gedaan. Dus voor de eerste keer kleien en gekozen voor Mothers clay bar, heb je gelijk een paar stukken klei, detailer spray en een microvezeldoek voor een hele mooie prijs. voor het cleanen en voeden heb ik gekozen voor producten van Poorboys net als de Wax. Lekker twee volle dagen met je auto bezig. Wax van Poorboys is zelfs in de volle zon te gebruiken.
Poorboys heeft veel producten voor het behandelen van light en medium swirls.
Je zou ook kunnen kijken voor Monello producten, wel duur maar moet ontzettend goed zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb voor het komend voorjaar een potje wax van dodo duice besteld, moet net zo goed zijn als de duurste waxsoorten alleen goedkoper. (nou ja als je 92 euro goedkoop vindt :razz:).
Maar zoals ik al eerder zei, laat je vooral goed adviseren door Carclean, die zijn echt eerlijk en weten waar ze het over hebben.
 
Gistermiddag een pakketje van Carclean binnen gekregen. Ik heb daar oa een fles Iron-X besteld. Ik had al gelezen dat dit enorm stonk maar dat wilde ik toch even zelf ondervinden. Dus in de kamer de doos uitgepakt met alle bestelde spulletjes en daarna maar even de dop van de Iron-X dop gedraaid, nou daar wordt je dus echt niet vrolijk van.:shock: :shock: :shock: De geur is werkelijk niet om te harden, het is nog erger dan een gierput. Gelijk de dop er weer op gedraaid maar een paar uur later was die geur nog steeds aanwezig in de kamer. Vanmiddag maar eens voor de eerste keer gebruiken op m'n velgen, hopelijk kunnen ze ertegen en branden ze er niet onder weg. :lol:
 
Jeetje, ik heb alle schoonmaakspullen in een opbergbox met deksel staan. Zojuist de deksel van de box gehaald en ik sloeg bijna achterover van de stank. De dop van de Iron-X Fles had ik dus echt goed vast gedraaid maar die geur zit dus gewoon in de box en de dop zit er toch muurvast op.
Ik weet niet waar jullie de Iron-X in opbergen maar ik zal eerst maar eens een gat in de tuin graven zodat ik hem daar na gebruik in op kan bergen. :mrgreen: Met een beetje mazzel ben ik dan ook meteen van de mollen af. Big Grin
 
Hey Pim, waarom ga je voor Meguiars als er vele malen betere producten zijn??

De Gold Class is een goede shampoo, maar je betaald echt voor de naam Mequiars....

Ik ben gebruik vooral Poorboys Super Slick & Suds, en voor de geur een aanrader Dodo born to be Mild echt een super geur!!
 
Ik gebruik de Born To Be Mild shampoo van Dodo Juice, heerlijke shampoo. Het lijkt duur zo'n flesje van 500ml maar je hebt voor elke 10 liter water maar 14 ml shampoo nodig, daar kan Meguiars niet tegenop. Hiervoor had ik dus Poorboys wat ook een uitstekende shampoo is. Dus persoonlijk zou ik voor Dodo Juice of Poorboys gaan, is in verhouding niks duurder dan de Meguiars.

Trouwens, wat te denken van die aanbieding van Carclean met de Monello Waspakket voor 49,99 euro ipv 90,49 euro.
Ik ga hem maar even bestellen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gebruiken jullie om het einddempertje weer mooi glimmend te krijgen? Heb het de laatste tijd niet echt bij gehouden en dan wordt hij aardig zwart, wat ook niet zo 1 2 3 meer weg te poetsen is. Wil het straks bij het nieuwe systeem wel netjes houden! :lol:

Thanks!
 
Wat gebruiken jullie om het einddempertje weer mooi glimmend te krijgen? Heb het de laatste tijd niet echt bij gehouden en dan wordt hij aardig zwart, wat ook niet zo 1 2 3 meer weg te poetsen is. Wil het straks bij het nieuwe systeem wel netjes houden! :lol:

Thanks!


Ik kreeg laatst bij een bestelling bij Carclean.nl een flesje CarPro Iron.X Cleaner. Heb dit geprobeerd op mijn einddempertje. Werkt super! Kreeg na 2x behandelen zelfs het meest hardnekkige zwart weer weg! Ook erg leuk product om te gebruiken. Je ziet het gewoon zijn werk doen doordat al het vuil dat er opzit paars kleurt. Staan ook wel leuke filmpjes van op youtube! Kost ook nog eens bijna niks: €2.99 voor 50ml. Genoeg om het in eerste instantie te proberen. Ik heb er 4 velgen en mijn einddemper mee schoon gekregen en er zit nog meer dan 80% in het flesje.
 
Thanks voor de tip! Heb meteen wat producten besteld bij CarClean, waaronder de Iron X!

Anders kan je altijd nog een potje Belgom kopen. Wat oudere mensen kennen dit misschien nog wel van vroeger. Werkt ook super kostje denk ik zo'n 16 euro via ebay uit Engeland maar daar doe (ligt eraan hoe vaak je de uitlaat poetst) je denk ik een paar jaar mee.

Ik gebruik zelf de alu maar voor mensen met een chroom uitlaatstuk is daar ook een speciale versie voor.

Succes!
 
Ja dat ken ik ook nog wel van het brommer/scooter tijdperk! Alleen is dat meer voor een al aardig schoon oppervlak. Mijn pijpen zijn nu pikzwart van de aanslag, te lang niet bijgehouden. Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!