Auto poetsen

ik heb de Ibood van gisteren gekocht de Nilfisk Hoge druk reiniger...kvind die wasboxen bij de shell toch best wel duur (per was beurt toch wel rond de 4 euro kwijt...) dan kun je beter voor Long term gaan..die hoge druk reiniger was 88 euro incl. verzend (Originele prijs 79)
dus ik denk dat ga ik niet laten liggen!!

heeft iemand ervaring met foam spuiten? kun je dan gewoon je Meguiars next shampoo erin doen ofzo? of is dit een speciale soort Zeep?
 
@KYC, ik heb een paar maand geleden een foam lans (van autobrite) gekocht bij Carclean voor m'n Nilfisk hogedrukreiniger en dat werkt perfect. Je moet er wel speciale zeep/foam voor gebruiken, ik gebruik de foamlans in combinatie met de Super Snow Foam van Autobrite, een neutrale foam die je waslaag niet aantast en schuimt lekker dik.
 
Ik weet niet of je die foamgun gaat gebruiken van Nillfisk of niet, maar ik zou ook investeren in een Autobrite foam lance. Ik heb hier thuis ook een Nillfisk HD en een foamgun van Nillfisk, enkel zou het de naam 'foam' niet mogen dragen! Het enige wat eruit komt is wat zeepwater dat meteen eraf loopt en het meeste vuil blijft er nog op. Het is properder of ervoor natuurlijk.

Heb nu één van Autobrite, nu is het tenminste een dikke foamlaag die er niet zomaar afloopt en bijna al het vuil wordt los geweekt.
Natuurlijk foamlance van Autobrite kost weer eens +- 70 euro.

Je kan natuurlijk die van Nillfisk gebruiken, het grootste/grofste vuil gaat er wel mee af maar moest je het geld ervoor over hebben koop je best een Autobrite lance.

En voor de foam te maken heb je idd nog een product nodig. Zelf vind ik de Magifoam van Autobrite goed, maar dat is natuurlijk ook weer persoonlijk.
 
@Graafie

Check!
zodra ik de Nilfisk heb ga ik eerst even kijken hoe die normale Foam-Lance reservoir functioneert...als dat echt zo crappy is dan overweeg ik het misschien...ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met Foam spuiten dus wellicht mis ik het helemaal niet...
wat ik meestal doe is auto afspuiten en dan wassen met Meguiar's Wash mitt en dan weer helemaal een keertje afspuiten met hoge druk

Question 1:
na foam spuiten + afspoelen was jij dan nog steeds met wash mitt je auto af? of is het vuil er dan echt helemaal af?

Question 2:
Ah ja ik zag het ja die Autobrite Magifoam is idd out of stock...jammer
je hebt trouwens ook Super Snow foam...volgens dat topicje is het beter dan Magifoam? of wat zijn jouw ervaringen?

Question 3:
Trouwens wat voor Afdroog doek gebruik je? ik begin me steeds erger te irriteren aan die Meguiar's Water magnet...dat ding lukt niet eens om 1 hele auto af te drogen !! :( :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foamen is eigenlijk een 'pre'wash. Dus afhankelijk van hoe proper je je auto wilt nog eens wassen met de washmitt.

Wat wel bvb handig is: Foamen in de winter, dan moet je daarna niet meer wassen. In de winter is je auto toch na 1m al weer smerig en ga je er gewoon 'snel' eens over met de foam en is ie weer toonbaar.

Persoonlijk vind ik deze droogdoek goed: CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm DC-1 : Carclean.nl
Kan er makkelijk 2 Polo's mee doen, vandaag mijn 9n3 en m'n moeder haar 6r gewassen en gedroogd en was niet helemaal doorweekt na de 2 auto's te hebben gedroogd.
Edit: Enige nadeel aan de droogdoek: afmetingen. Het is 1tje die niet van de kleinsten is, makkelijk voor groter opp zoals bvb je dak, maar als je dan de zijkanten doet, genoeg opplooien zodat ie niet op de grond hangt.
 
wow ik lees echt alleen maar positieve verhalen over dat Delirium doekje!! klinkt in ieder geval overtuigend om het eens te proberen...

je kunt er gewoon 2 auto's mee afdrogen zonder af te wringen...dat is nou pas een echte afdroogdoek!
 
@KYC,
ik gebruik de foamlans alleen als de auto echt smerig is, bv als het dagen achtereen geregend wordt de auto echt smerig, vooral aan de onderkant van de deuren en de achterkant. En in de winter is het natuurlijk ook ideaal. Ik ga na die tijd altijd m'n auto nog wassen met een washmitt en shampoo.

Voor de foamlans gebruik ik de Autobrite Super Snow Foam. Trouwens, die foamlans die bij de Nilfisk HD zit kun je echt niet vergelijken met de Autobrite foamlans hoor. ;)

Om te drogen heb ik al meerdere doeken gebruikt maar de Delirium Orange Drying Towel is echt een fantastische droogdoek, net als de Monello Senza Acqua Drying Towel, die is minstens net zo goed. Ik heb ook de Meguiars Water Magnet hier liggen maar die is echt stukken minder, deze wil ik nog wel eens gebruiken voor de onderkant van de auto. De eerste twee doeken hoef je niet uit te wringen, sterker nog, je kunt ze niet eens uitwringen. :lol:
 
wow ik lees echt alleen maar positieve verhalen over dat Delirium doekje!! klinkt in ieder geval overtuigend om het eens te proberen...

je kunt er gewoon 2 auto's mee afdrogen zonder af te wringen...dat is nou pas een echte afdroogdoek!


Tot op heden de beste droogdoek ik ik geprobeerd heb, reden dat hij zo extreem goed absorbeert ligt hem denk ik in de dubbele voering, houd echt extreem veel water vast. Zeer tevreden over mijn Delirium! :)
 
Wat voor autozeem gebruiken jullie?
Ik ben er nog niet echt uit! Heb nu een goedkope van de halfords, maar na een paar keer wassen laat de zeem los. Dan zitten er allemaal van die gele spikkels van de zeem op je auto! Lees op carclean.nl dat mensen daar ook last van hebben bij een autoglym zeem.

Iemand een idee op tip?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!