Achteruitrij camera beeld storing.

Hoi hoi allemaal.

Zoals de titel al zegt, ik heb problemen met mijn achteruitrij camera.

Enkele dagen geleden heb ik van een mede lid van hier een achteruitrij camera over kunnen nemen.

Vandaag heb ik de camera exact aangesloten en gemonteerd zoals het moet.

Heb hem zelf met vcds geactiveerd en dat is ook gelukt.

Nou het volgende. Zodra ik hem nou in zijn achteruit zet dan schakelt hij netje over op de camera. Alleen blijft het beeld zwart.
Als ik er nou met de lamp van me telefoon in schijn dan krijg ik gekleurde strepen er op en dan schakels hij terug naar radio.
Als ik de radio dan uitlees op foutcodes krijg ik dat het circuit slecht/onderbroken word.

Wie o wie kan me advies geven?
De signaal draad netjes van het achteruitrijlicht gepakt.
De massa netjes op een massapunt.
De plus netjes vanuit de zekeringenkast gepakt die geschakeld door het contact word.

Heb al gespeeld met de kabel om te kijken voor slecht contact maar dit mocht niet baten. Ook de stekker achter in de radio gecontroleerd en mee gespeelt.

Alsvolgt zie een filmpje.

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
- pool misschien?
anders andere 12v pakken

Morgen even proberen rechtstreeks van de accu + en - proberen. Vandaag te slecht weer voor.

Lijkt me toch dat er iets niet helemaal goed zit.
Hoe heb je hem aangesloten?

De signaal draad is bij mij geel.
Die heb ik bij het achteruitrij licht afgetakt.
Deze heb ik ook door gemeten.
Gaf 11,? Volt.

De rode draad contact geschakeld via een lege spot in de zekeringenkast nr 10 om precies te zijn.

Massa heb ik onder bij het gaspedaal op een bout gezet.(hier heb ik ook een massa draad van mij ingebouwde ledstrip boven bekerhouder vandaan)

De 26 police stekker achter in mijn rns gedaan en thats it.


Morgen probeer ik in iedergeval de kabels rechtstreeks vanaf de accu.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ga maar eens meten. Je bent de eerste niet die bij me is geweest en die de plus en min hadden omgedraaid waardoor de camera niet werkt. Dit is vaak een oorzaak van een soortegelijk probleem.

Als je klep voor de auto open lijkt te staan dan werkt de camera idd ook niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Spike235
Ga maar eens meten. Je bent de eerste niet die bij me is geweest en die de plus en min hadden omgedraaid waardoor de camera niet werkt. Dit is vaak een oorzaak van een soortegelijk probleem.

Onmogelijk, mits de camera fabrikant de rode als massa(min) en de zwarte als plus zien?
Meten is weten en daar begin ik mee voor ik dingen ga aansluiten.

Als het aan de kofferklep zou liggen dan dan zou het lampje op het dashboard ook moeten branden dan toch?
Dat zou dan ook weer een andere sensor moeten zijn appart van de sensor in het slot van de kofferklep?

Trouwens mijn achteruitrij camera zit boven het kentekenplaat in de bumper he,
Niet in de kofferklep logo
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Die van mijn zit ook in de bumper, met kofferbak open doet deze het ook niet.

Ik kan mijn schema niet meer vinden, maar volgens mijn was het zoals deze :

.

Dankjewel voor het schema, De draad kleuren komen bij mij niet overeen. Ik heb:
Rood
Zwart
Geel
De gele draad was gelabeld met signaal draad (achteruitrij licht).
Morgen ga ik nog eens zoeken en meten.
Ook de kofferklep sensor.
Die zal zoiezo kapot zijn omdat get lampje in de koffer niet brandt terwijl die heel is.
Alleen even uitzoeken hoe
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Dat de kofferklep het probleem is kan ik uitsluiten. Heb zojuist de massa op de min pool gezet. De rode op de plusbpolo en de signaal(gele draad) ook rechtstreeks op de plus. Contact aan springt op achteruitrij camera maar blijft zwart. Bij het open doen van de koffer switcht hij terug op radio. Zodra ik hem weer dicht doe switcht hij weer naar camera.

Ik kan niet anders concluderen dat ik een kapotte camera heb gekocht.
Of mocht iemand nog andere ideeën er over hebben? Graag hoor ik van iemand.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Dat de kofferklep het probleem is kan ik uitsluiten. Heb zojuist de massa op de min pool gezet. De rode op de plusbpolo en de signaal(gele draad) ook rechtstreeks op de plus. Contact aan springt op achteruitrij camera maar blijft zwart. Bij het open doen van de koffer switcht hij terug op radio. Zodra ik hem weer dicht doe switcht hij weer naar camera.

Ik kan niet anders concluderen dat ik een kapotte camera heb gekocht.
Of mocht iemand nog andere ideeën er over hebben? Graag hoor ik van iemand.

Al een andere - pool geprobeert mien jung?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Tommy144zx
Moet je er geen 'filter' tussen zetten? Dat heb ik wel eens ergens gelezen.

Zoiets:
€ 2,15 15%OFF | Car Rearview Parking Camera Relay Filter For VW RCD330G RCD330G PLUS Passat
https://s.click.aliexpress.com/e/cVgHzkhS


Daar kan jij inderdaad wel is gelijk in hebben.
Ik heb er ook nog een delay box tussen zitten.
En ik heb een foto van mijn aansluiting gevonden.
Hier zie je ook het zwarte kastje er tussen zitten

upload_2019-1-31_18-38-54.jpeg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!