Achteruitrij camera beeld storing.

Dat vermoeden heb ik.
Want in zijn topic vermeld hij duidelijk dat het plug en play is, en nu het blijkbaar niet plug en play is moeten er kabels in de stekker worden verandert.
Gaat hem niet worden
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Toch nog contact gehad met de verkoper en toch is hij echt werkend gedemonteerd.
Hij is momenteel op vakantie maar heeft thuis nog documentatie liggen.
Als hij terug is dan gaat hij er in kijken.
Hopelijk is het dan toch 2 pinnetjes omstreken in de stekker.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Vandaar mijn vraag, er wordt snel geroepen dat iemand een defect onderdeel heeft verkocht via het forum maar buiten een aansluit fout kan zoiets als een china kabel ook de boel ruïneren. Jammer als dan iemand meteen te boeken staat als oplichter ;)

Het ging meer om het feit dat ik de persoon meerdere malen op verschillende dagen contact had opgenomen en dat ik geen reactie terug kreeg. Dat vond ik nogal zorg wekkend omdat het niet de eerste keer zou zijn.
Uiteraard is gelukkig niet iedereen het zelfde en ik had misschien dan ook wat geduldiger moeten zijn.
Vandaar ook me excuses aan de verkoper aangeboden. En hij gaat kijken of hij nog documentatie thuis heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
En pinnetje omdraaien is ook wel apart vind ik maar zou toch betekenen iets met signaal of voeding ;)

Heb alles door gemeten.
De massa kabel.
De voeding
En de signaal draad.
Vanuit de camera door de stekker tot het andere uiteinde van de kabel.
Dit was allemaal in orde.
Ook de stekker die in de radio zit open gemaakt om te kijken of er evt pinnetjes los waren geschoten of kabel breuken maar niks te zien.
Ook in me radio zelf zijn de pinnen nog intact.
Misschien toch ook om zeker weten uit te sluiten dat ik bij jou misschien een afspraak kan maken zodat @TCL misschien met vcds zou kunnen activeren? Hopelijk dat dat het probleem is. Dan heb ik een werkende camera en is het probleem opgelost.
Maar heb er een hard hoofd in.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Dankjewel voor het schema, De draad kleuren komen bij mij niet overeen. Ik heb:
Rood
Zwart
Geel
De gele draad was gelabeld met signaal draad (achteruitrij licht).
Morgen ga ik nog eens zoeken en meten.
Ook de kofferklep sensor.
Die zal zoiezo kapot zijn omdat get lampje in de koffer niet brandt terwijl die heel is.
Alleen even uitzoeken hoe
Waarom 2x de 12 volt? {rood en geel?? } Zwart massa, rood op de achteruitrijlampen en geel is de signaal naar display. Of wellicht de antenne voor de draadloze signaal overdracht.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Waarom 2x de 12 volt? {rood en geel?? } Zwart massa, rood op de achteruitrijlampen en geel is de signaal naar display. Of wellicht de antenne voor de draadloze signaal overdracht.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Eerste instantie had ik het aangesloten zoals de vorige eigenaar de kabels gelabeld had.

Rood contact geschakeld 12v vanuit de zekeringen kast.
Zwart op een massa punt.
En geel op de 12v + van het achteruitrij licht.
Het viel me op dat deze net iets minder als 12v gaf. Namelijk 11.53+-
Om uit te sluiten dat dit niet te weinig is heb ik hem ook om te testen bij de 12 volt van de rode gestoken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Eerste instantie had ik het aangesloten zoals de vorige eigenaar de kabels gelabeld had.

Rood contact geschakeld 12v vanuit de zekeringen kast.
Zwart op een massa punt.
En geel op de 12v + van het achteruitrij licht.
Het viel me op dat deze net iets minder als 12v gaf. Namelijk 11.53+-
Om uit te sluiten dat dit niet te weinig is heb ik hem ook om te testen bij de 12 volt van de rode gestoken.
Volgens mijn bescheiden mening moet je de 12 volt van de gele signaal draad halen en deze rechtstreeks in pluggen op je beeldscherm. Nu heb je 12 volt op je beeldscherm geschakeld en dat lijkt me niet ok.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Volgens mijn bescheiden mening moet je de 12 volt van de gele signaal draad halen en deze rechtstreeks in pluggen op je beeldscherm. Nu heb je 12 volt op je beeldscherm geschakeld en dat lijkt me niet ok.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Ik begrijp je niet helemaal maar zou het echt graag willen. Want natuurlijk wil ik graag een werkende camera.

Maar wat je bedoeld is dus dat de gele draad ook niet bij de draad van het achterlicht gekoppeld moet worden maar rechtstreek op een video ingangspunt van mijn radio/beeldscherm?

Ik sta er voor open Maar lijkt me onlogisch omdat deze gele draad in de kabelboom zit verwerkt en die komt pas aan de camera zeide er uit. En hij loopt niet samen met de stekker die achter in me radio moet.

Ook hangt er een label aan van welke kabel waar hoor. Vermoedelijk zat deze er al vanaf fabriek af aan aan.
Zie link voor foto.

https://www.dropbox.com/s/m8snavj23048ned/20190204_171506.jpg?dl=0

Mijn gedachte was: die gele kabel krijgt 12 volt van het achterlicht als ik hem in zijn achteruit zet.
Wat als ik nou de boel even terug uit bouw en gewoon voor in de auto aansluit of die gele draad nou via het achterlicht 11.53 volt krijg of 12 volt via de accu?? Ik zie het probleem hier niet van in behalve die 0.47 volt meer dan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ik begrijp je niet helemaal maar zou het echt graag willen. Want natuurlijk wil ik graag een werkende camera.

Maar wat je bedoeld is dus dat de gele draad ook niet bij de draad van het achterlicht gekoppeld moet worden maar rechtstreek op een video ingangspunt van mijn radio/beeldscherm?

Ik sta er voor open Maar lijkt me onlogisch omdat deze gele draad in de kabelboom zit verwerkt en die komt pas aan de camera zeide er uit. En hij loopt niet samen met de stekker die achter in me radio moet.

Ook hangt er een label aan van welke kabel waar hoor. Vermoedelijk zat deze er al vanaf fabriek af aan aan.
Zie link voor foto.

https://www.dropbox.com/s/m8snavj23048ned/20190204_171506.jpg?dl=0

Mijn gedachte was: die gele kabel krijgt 12 volt van het achterlicht als ik hem in zijn achteruit zet.
Wat als ik nou de boel even terug uit bouw en gewoon voor in de auto aansluit of die gele draad nou via het achterlicht 11.53 volt krijg of 12 volt via de accu?? Ik zie het probleem hier niet van in behalve die 0.47 volt meer dan?
Wat stop je in de radio dan?
Blijft ff gissen nu komt er weer een draad bij?
Ik zou zeggen, op het moment van inschakelen achteruit krijgt ook de camera z'n voeding van 12 volt. De gele draad is de signaal draad van camera naar radio(vidio scherm)
Tenzij het een draadloos systeem is dan wordt het weer anders.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Wat stop je in de radio dan?
Blijft ff gissen nu komt er weer een draad bij?
Ik zou zeggen, op het moment van inschakelen achteruit krijgt ook de camera z'n voeding van 12 volt. De gele draad is de signaal draad van camera naar radio(vidio scherm)
Tenzij het een draadloos systeem is dan wordt het weer anders.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Sorry, de stekker die achter in me radio hoor had ik buitenschot gelaten omdat ik niet exact weet welke welke is.
Deze draden kan ik alleen zien as ik de stekker open haal. En dan zie ik de volgende draden.
Op 26 groen
Op 25 blauw
Op 24 zwart (Of ook wel de mentale mantel van de kabel)
Op 13 oranje
Op 12 bruin.

https://www.dropbox.com/s/i21smbhb226iktp/20190204_175348.jpg?dl=0

Nou had ik op internet ook al een schema gevonden over de pin lay-out van een rns510

https://www.my-gti.com/529/volkswagen-rns-510-pin-assignments

Alleen omdat ik niet exact weet wat wat nou inhoud durf ik daar niks in te veranderen. Alhoewel de verkoper zegt dat daar wel 2 pinnen omgeruild zouden moeten worden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ik weet niet hoe de radio werkt, die moet schakelen op het moment dat er een vidio signaal binnenkomt naar het display. Maar hier moet ik ook afhaken, toch de leverancier maar contacten.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
In de link die je post staat dit:
e8c26849fc008285b02978bf980c6c88.jpg

Pin 9 RGB video input. Kan je daar iets mee?
Of
Pin 13, groene draad input?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!