Achteruitrij camera beeld storing.

Staat nog wel een filmpje op YouTube en daar gebruiken ze een zegmaar verloop steker afhankelijk van je radio, dus toch maar een duidelijke gebruiksaanwijzing hebben voor je verder gaat.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Tommy144zx
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tommy144zx
Er is volgens mij helemaal geen signaal bij de radio, en nu maar afwachten of de camera geen schade heeft van de 12 volt op de foto hip. Nou ja, nu wachten op het originele aansluitschema.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
In de link die je post staat dit:
e8c26849fc008285b02978bf980c6c88.jpg

Pin 9 RGB video input. Kan je daar iets mee?
Of
Pin 13, groene draad input?

Dan zou ik pin 24 er uit moeten halen en in pin 9 doen?
Als ik zo kijk heb ik het idee dat die 2 het zelfde zouden moeten zijn.
Maar dat durf ik dus niet te zeggen omdat mij kennis ook niet zo diepgaand is.
De draad die nu op pin 24 zit is ook niet echt een draad. Het is een metalen mantel die om de andere gekleurde draden heen zitten.
En daar omheen heb je dan echt de isolatie mantel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ik denk dat het wel degelijk het video signaal is wat niet werkt of goed aankomt op de radio en de camera niks mis mee is. Anders eens controleren of de stekker goed in de radio zit ?

Bekabeling probleem misschien wel lees dit topic eens:

https://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=20119&page=7&p=619419

De bekabeling heb ik helemaal gecontroleerd. Heb de camera ook uit gebouwd en op me schoot gelegd om de gehele afstand van de bekabeling te bespelen(kijken of er ergens een kabelbreuk zit) ook heb ik de stekker wel 30x gecontrolleerd. Zowel met de buiten lick van de stekker als de losse stekker zelf in de radio gestopt.
Ook heb ik alle pins gecontrolleerd of deze intact waren. Zowel van de radio als van de stekker.

De draden die ik door heb kunnen meten zoals de gele, de rode en de zwarte heb ik door gemeten. Zowel op spanning als op weerstand (piepstand wanneer deze niet aangesloten waren.) En dan ook vanaf de camera tot aan de andere uit eindes. Inclusief stekkers.
De draden die naar de stekker lopen die achter in de radio moeten kan ik alleen bij de stekker zien. Deze lopen in een vaste mantel naar de kamera is is wss ook waterdicht. Deze kan ik dan ook niet bij de camera zelf appart door meten. Mits ik die kabel ga openmaken mja straks blijkt de camera kapot te zijn en dan zegt de vorige eigenaar van ja, je heb er ook goed aan zitten prullen...

Ook heb ik via vcds gekeken om hem via de navigatie te activeren
Ook via de radio.
Software update van me rns510 is 3800
Zoiezo zou ik echt niet weten of en hoe ik deze zou kunnen updaten.
https://www.dropbox.com/s/xyvjf9o88z3bvj3/20190204_225337.jpg?dl=0


Het forum net doorgelezen maar kan zo 123 niks vinden. Morgen ga ik het toch nog eens helemaal doorspitten
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Staat nog wel een filmpje op YouTube en daar gebruiken ze een zegmaar verloop steker afhankelijk van je radio, dus toch maar een duidelijke gebruiksaanwijzing hebben voor je verder gaat. Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Verkoper had hem werkend gedemonteerd en er zat Geen verloop stekker bij. Dan vermoed ik dat deze er ook niet tussen hoeft. Dit was bij de informatie beschrijven van het product ook niet vermeld. Uiteraard wil ik het liefst ook geen kosten meer maken aan een camera die werkend gedemonteerd is, die ik gekocht heb, volgens instructie van verkoper en informatie van die op de bekabeling staat gemonteerd heb.
En uiteraard ingeleerd heb via vcds.

Er is volgens mij helemaal geen signaal bij de radio, en nu maar afwachten of de camera geen schade heeft van de 12 volt op de foto hip. Nou ja, nu wachten op het originele aansluitschema.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Ik heb zo het idee of je die gele nou aan de 12v op de achteruitrij lamp steek of bij de accu 12v blijft 12v
Behalve dat hij dan via zijn achteruit versnelling 12v gaat geven.
Of heb jij het idee dat er pas 12v op de gele draad mag komen zodra de auto in zijn achteruit staat?
Zou je je reactie verder kunnen onderbouwen want ik wil niks uitsluiten en Dan kan ik er een leermoment uit trekken voor de volgende elektronische toepassingen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Volgens mij is het zo, massa draad (zwart) op de camera is permanent aangesloten.
De plus 12 volt draad (rood) enerzijds op de achteruitrijlamp en anderzijds op de camera. Zodra de achteruit wordt ingeschakeld zal er spanning op de camera worden geschakeld en deze via de geledraad een video signaal afgeven op de gele draad(reverse)
Verder ben je afhankelijk van het type radio. Zodra er een video signaal op de juiste ingang wordt geschakeld zal het video scherm omschakelen naar dit signaal. Maar nogmaals ik ken de radio niet en de aansluit voorschriften.





Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Zojuist contact gehad met de verkoper.
Hij had hem op een rns315. Nou ben ik opzoek geweest naar de pin lay-out maar voor de 26 polige stekker kan ik deze niet vinden.
Thuis had hij ook nog voor documentatie gezocht maar helaas. Kon niks meer vinden.
In iedergeval mocht het uit eindelijk echt niet werken, en ik mocht er niet uitkomen dan kon ik de camera retourneren en me geld terug krijgen. Dus dat stel ik zeer op prijs! Uiteraard hoop ik dat ik de camera als nog werkend krijg.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Aansluiten op de radio rns315 moet een extra module worden toegepast lees ik maar dat weet ik niet zeker. Er staat ook een gebruiksaanwijzing van deze radio op internet. Kijk maar eerst eens wat ze daar van zeggen. Heb jij ook de rns315?

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
En dit verhaal?

Niet meer geprobeerd.
Had ook een kapot te injector die ingeleerd moest worden en verliep allemaal goed.
Ook zegt te verkoper van de kabel die gestopt is met auto's dat het een orginele kabel met vcds is.
Moet er maar op vertrouwen dan...

Morgen kan ik de camera terug brengen naar de verkoper. Baal er wel van dat het niet werkte.
Misschien toch maar op alle kijken voor een camera
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!