Accu leeg

Als ik niet opnieuw inleer betekent dat alleen dat de start-stop niet werkt? Als dat het is en verder zal alles werken dan zou ik daarmee kunnen leven op dit moment. Vind de start-stop namelijk niet zo ongelooflijk goed werken dat ik m zou missen.
Het is niet alleen je start/stop, het is je hele energiemanagement. De auto bepaalt zelf wanneer de accu opgeladen wordt en moet daarvoor de SoC (state of charge) weten. Is je SoC laag, dan gaat ie laden, gaat hij minder energie verbruiken (stoelverwarming, stuurbekrachtiging, verwarming etc werken op stroom) en minder snel in de start stop. Het zorgt er ook voor dat de accu niet over-opgeladen wordt of te leeg raakt. Het is dus voor je eigen comfort en voor de levensduur van de accu goed om dit op orde te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Robin
Ik heb onlangs mijn accu ook vervangen (de originele werd een beetje slecht) en ik had toen gewoon de specificaties van de sticker opgeschreven en daar naar gezocht. Precies dezelfde Varta accu gekocht maar dan de helft van de prijs, het enige verschil is de kleur van het plastic en het label dat erop zit. (grijs ipv. zwart). Inleren was bij mij niet nodig (tenminste, niks gemerkt). Oude accu eruit, nieuwe erin en rijden maar.

waar en welke heb je aangeschaft? Ik heb ook een nieuwe accu nodig voor de polo 6r 1.2 tdi.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Eerst startkabel proberen.
Heb het nauwelijks gehad en zeker nog niet bij de polo, dus vraagje iver de aansluiting.
De plus op de accu, maar waar kan ik de min het best vastmaken (zie foto)?
 

Bijlagen

  • F8955433-6F57-40B8-8F0B-4621C7F5461A.jpeg
    F8955433-6F57-40B8-8F0B-4621C7F5461A.jpeg
    72.8 KB · Weergaven: 35
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Mocht ik toch de accu moeten vervangen, vcds aanpassing kan ik het volgende filmpje volgen?

Weet nog niet of ik bij alles kan ivm ali aansluiting ipv origineel. Maar kon verder wel mee in vcds rondkijken ( nog niks zelf proberen aan te passen)
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
-aansluiten bij waar de kabel op de carrosserie zit, of in je boekje kijken, vaak is er een blank metalen bout waar die op kan
Naar cijfers kijken geen probleem, dit is lastiger voor mij. En mn boekje is in het Duits (niet mijn sterkste taal) dus mocht iemand dit weten en makkelijk kunnen aangeven, graag.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Auto kon ik niet in neutraal zetten.
Jumpstarter van een buur geprobeerd, ook niks.
Nu maar eruit gehaald en een dag aan de druppellader. Wilde gelijk een nieuwe halen maar garage heeft de accu niet op voorraad dus eerst maar druppellader proberen.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Je bent nu 5 dagen bezig met je accu.
:confused: :confused:
Haha, ligt eraan hoe je telt. Ben idd veel aan het googlen en vragen, maar echt de auto aanraken nog niet veel gedaan.
Nieuwe accu is zo een beetje de laatste stap. Geld uitgeven prima maar dat is bijna nooit mijn eerste keus. Zeker nu ik thuiswerk wn de auto nauwelijks gebruik.
Nieuwe accu komt idd wel steeds dichterbij.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Verkeerde zuinigheid (y)
Tsja dat is persoonlijk denk ik.
Als ik de auto elke dag nodig had zou ik hier niet eens naar kijken en was het linea recta naar de garage.
Nu ik geen haast heb vind ik het zonde om niet eerst van alles geprobeerd te hebben (gelijk van leren) tot een bepaalde grens (voor mij).

De accu hangt nu aan een ctek lader (geleend) en lijkt iets te doen. Als dit niet lukt wordt het ws echt portemonnee trekken.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Even een update, na 10 dagen aan de Ctek druppellader kon ik eindelijk de accu weer in de auto lader.
De tester geeft aan dat de accu nog in goede staat is (weet niet hoe accuraat dat is).
Hoewel ik aan het werk ben moest ik de auto even testen en.......hij start!!!!!
10 dagen geen accu in de auto dus de tijd moet ik opnieuw instellen.
Verder lijkt alles het te doen behalve..... mijn remote.
Is dat logisch? Zo ja, hoe krijg ik die weer werkend? Batterij is niet leeg (tenminste rode lampje brandt als ik op de remote druk).

Vanavond even groter rondje rijden.
 

Bijlagen

  • ECFE4905-BFC7-4F9E-A773-B5E1C75D9BB1.jpeg
    ECFE4905-BFC7-4F9E-A773-B5E1C75D9BB1.jpeg
    42.3 KB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!