Accu leeg

Hoi allemaal,

Net als veel mensen werk ik nu een tijdje thuis. Hierdoor heb ik helemaal niet met de Polo gereden en is de accu leeg.
Krijg helemaal geen licht of wat dan ook te zien als ik de auto open of probeer te starten.

Nu heb ik de accu aan een lader (einhell cc-bc 4m) hangen en hoor ik een tikkend geluid. Dat hoort?
En hoe lang duurt het voor er weer leven in mn accu komt?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Na bijna een uur laden nog niks. Auto krijg ik ook allen dicht met de sleutel.
Met startkabel krijg ik ‘m nog wel gestart?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ok dan morgen maar overdag beginnen met laden. Kijken of ik er leven in kan krijgen.
Maarre ........ getik tijdens paden hoort?
voorlopig werk ik thuis dus geen haast.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Mijn accu was ook gewoon overleden van ouderdom haha. Als je er eentje besteld kan je hem er redelijk makkelijk zelf inzetten hoor, kost je dan maar zo'n €70,-. Is goedkoper dan lid worden van de ANWB (overigens altijd handig om lid van te zijn). Als je niet weet hoe je een accu moet vervangen kan je altijd een filmpje kijken op YouTube. En nu met dit mooie weer is dat ook goed te doen :) Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Mijn accu was ook gewoon overleden van ouderdom haha. Als je er eentje besteld kan je hem er redelijk makkelijk zelf inzetten hoor, kost je dan maar zo'n €70,-. Is goedkoper dan lid worden van de ANWB (overigens altijd handig om lid van te zijn). Als je niet weet hoe je een accu moet vervangen kan je altijd een filmpje kijken op YouTube. En nu met dit mooie weer is dat ook goed te doen :) Succes!
Wil best iets zelf proberen maar Robin-1991 had het over inleren start/stop?
Is dat alleen voor start/stop of ook voor andere dingen?
Ik zie online namelijk ook iets over start/stop accu, is die dan “plug&play”?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Wil best iets zelf proberen maar Robin-1991 had het over inleren start/stop?
Is dat alleen voor start/stop of ook voor andere dingen?
Ik zie online namelijk ook iets over start/stop accu, is die dan “plug&play”?
Het is even geleden, maar ik ben zeker nergens heen geweest voor het 'inlezen'.
Bij mij (Polo 6R) was het Plug&Play, heb ik zo het vermoeden in ieder geval haha.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Indien je start stop systeem heb moet je daar ook de juiste accu voor hebben, deze zijn ook duurder.
Je moet het systeem laten weten dat de accu nieuw is zodat het start stop systeem weet wat die moet doen.

Tikken van de lader lijkt mijn niet te horen.
Ik zou de handleiding even nakijken.
Hmmm dan moet ik nog even kijken of ik een stap gemist heb in de instructies. Was redelijk simpel (lees: weinig stappen).

Ok juiste accu begrijp ik. Moet het dezelfde (merk / artikelnr) zijn als die er nu inzit of kan ik elke start/stop accu die ok is voor de 6c gebruiken?
En systeem laten weten dat er een nieuwe in zit is ergens hier op het forum besproken?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik zou het lekker bij de dealer doen.
Ben je misschien 50€ meer kwijt, maar dan is wel alles oem en de juiste accu.
En er zit veel verschil in accus, de ene motor heeft een andere accu nodig dan de andere, sterker of lichter ect
Als het €50 meer is hoef ik er niet over na te denken. Maar ik zie dat het voor een polo vanaf €255 (bij van Mossel) is? Dat is dan de laagste prijs (zonder start/stop en zo) verwacht ik.
Misschien ben ik achterdochtig maar de prijs gaat dan zeker over de €300 (En wat voor accu geven ze dan). Zijn dat de normale prijzen?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik zou het lekker bij de dealer doen.
Ben je misschien 50€ meer kwijt, maar dan is wel alles oem en de juiste accu.
En er zit veel verschil in accus, de ene motor heeft een andere accu nodig dan de andere, sterker of lichter ect
"OEM" accu's zijn ook gewoon van Varta bijvoorbeeld. Niks bijzonders. Je kunt dezelfde accu gewoon ergens anders kopen, ander label, zelfde accu. Scheelt je een heleboel geld en je krijgt precies hetzelfde product.

Goed kijken naar de specificaties van de huidige accu en je kunt zo een vervanger kopen (van hetzelfde merk of een ander goed merk) die daar precies aan voldoet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!