David97

Premium lid
26 november 2017
813
374
100
24
Bergen op Zoom
Land
Netherlands
Wie herkent het volgende probleem:

Zodra de tank leeg begint te raken, valt het vermogen helemaal weg, en slaat de motor af. Het lijkt alsof de motor geen brandstof meer krijgt. Dit resulteert in het eindeloos rondgaan van de startmotor, maar aanslaan heeft hij geen zin in.

Dit probleem uit zich zodra de tankmeter net boven het rode gebied is. (Ongeveer 90km actieradius volgens boordcomputer) Het instrumentenpaneel betreft een uit een GTI. Ik ben er van overtuigd dat zowel de teller, als de vlotter correct functioneren.

Want als ik de auto naar de pomp duw en afvul met Shell V-Power kan er maximaal 38l in. De tank is 45l groot, dus er zat nog ruim 7l in de tank. Iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 

Garrut98

Premium lid
13 november 2019
218
227
89
23
Putten
Land
Netherlands
Misschien is je brandstofpomp niet goed of zijn je injectoren niet lekker meer?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  1.8 Turbo 180pk 

Giltix

Premium lid
30 juli 2017
1,276
546
160
22
Limburg
Land
Netherlands
Brandstofpomp, eventueel de filters die rondom te pomp zitten of ergens een vacuüm
 
Opel  Corsa  D 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,007
500
130
24
Land
Netherlands
Ik verwacht dat je brandstofpomp te warm draaid. Deze word vaak gekoeld door de brandstof. Bij een (bijna) lege tank is er dus geen koeling meer voor die pomp. Het kan zijn dat deze dan vastloopt of ergens een kabelbreukje optreed.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion  1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD) 

David97

Premium lid
26 november 2017
813
374
100
24
Bergen op Zoom
Land
Netherlands
Ik verwacht dat je brandstofpomp te warm draaid. Deze word vaak gekoeld door de brandstof. Bij een (bijna) lege tank is er dus geen koeling meer voor die pomp. Het kan zijn dat deze dan vastloopt of ergens een kabelbreukje optreed.
Opvoerpomp in de tank?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 

Bresjee99

Actief lid
Spritmonitor.de
28 juni 2018
155
72
34
30
Land
Netherlands
Accountnummer Spritmonitor.de
Spritmonitor.de
Bij mijn TDI was dit opgelost door het brandstoffilter te vervangen. Symptomen komen wel overeen; wegvallend vermogen en moeilijk starten/aanslaan bij weinig tankinhoud. Maar volgens mij heeft het brandstoffiltersysteem van de TSI heel anders...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Seat Ibiza 6J 1.2 TDI E-Ecomotive 
  • Leuk
Waarderingen: David97

David97

Premium lid
26 november 2017
813
374
100
24
Bergen op Zoom
Land
Netherlands
Heb zaterdag afspraak bij de dealer om de auto uit te lezen.
Ik zal de uitkomst hier even delen!
Alvast bedankt voor het meedenken. Meer tips en ideeën altijd welkom! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 

David97

Premium lid
26 november 2017
813
374
100
24
Bergen op Zoom
Land
Netherlands
Zoals beloofd hierbij de uitslag van het uitlezen. Eigenlijk niet eens zo heel bijzonder.

AFD7800A-43A8-46D8-9772-0C1B42EE00A8.jpeg

Wat wel bijzonder is, is dat hij het nu weer super doet!
Afgelopen week geprobeerd troep uit het brandstofsysteem te halen middels aantal flesjes Wynn's injector cleaner. Met tot nu toe positief resultaat!

005EE623-E67B-4F7E-B566-5A92B8921D49.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 

De Don

Lid
30 mei 2021
38
32
23
Land
Netherlands
"Onaannemelijk signaal sensor brandstofdruk" lijkt mij inderdaad een foutcode.
Hebben ze de sensor vervangen of hebben ze je verteld dat de injectoren vervuild zijn? Injectoren kun je ultrasoon laten reinigen en met een beetje huisvlijt kun je dat ook zelf doen.
Het ultrasoon reinigen of vervangen van de injectoren is de lange termijn oplossing een zogenaamde cleaner weekt misschien het vuil van de injectoren los maar je moet je wel afvagen waar dat vuil dan blijft.
Als er echter verontreiniging in de tank zit zal je die eronderuit moeten halen om 'm te reinigen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
  • Leuk
Waarderingen: David97

David97

Premium lid
26 november 2017
813
374
100
24
Bergen op Zoom
Land
Netherlands
Hebben ze de sensor vervangen of hebben ze je verteld dat de injectoren vervuild zijn?

De sensor is niet vervangen, en ze hebben niet verteld dat de injectoren vervuild zijn.


Lees in de link dat het onregelmatig lopen van de motor, hikken en stotteren ook een bijkomend verschijnsel kan zijn.
Dit is voor mij ook herkenbaar. Bij stationair had ik af en toe een kleine schok. Heb hem toen uitgelezen en gaf hij overslag op één cilinder. De bougies, bobine en de bougiekabels waren reeds al vervangen. Echter is dat euvel ook verholpen.

Het ultrasoon reinigen of vervangen van de injectoren is de lange termijn oplossing

Ik zal bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt de injectoren laten reinigen! Dat zal bij 200.000km zijn. Ontzettend bedankt voor alle tips!

A.s. zaterdag afspraak om het brandstoffilter te laten vervangen, en de injectoren te laten reinigen!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk