Ruud9N: 2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.
Ruud9N: 2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.

2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.

Merk
Volkswagen
Model
Polo 9N
Uitvoering
1.4 55kW.
Kleur
Zilver (LA7W)
Bouwjaar
2003
Gisteren op mijn verjaardag liep alles in het honderd maar ik was uitgenodigd door zus en nichtje om te gaan eten.
Dus dacht, dan maar eens gassen. Ben met 160 naar huis gereden maar was toch nog 1,5 uur te laat. :(
Toch heeft dat gassen volgens mij wel goed gedaan want hij stottert veel minder bij stationair lopen.
Dus deze nadelige dag had toch minimaal 1 pluspunt. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Gisteren op mijn verjaardag liep alles in het honderd maar ik was uitgenodigd door zus en nichtje om te gaan eten.
Dus dacht, dan maar eens gassen. Ben met 160 naar huis gereden maar was toch nog 1,5 uur te laat. :(
Toch heeft dat gassen volgens mij wel goed gedaan want hij stottert veel minder bij stationair lopen.
Dus deze nadelige dag had toch minimaal 1 pluspunt. :)

Was dat de top? Ik zat laatst ongeveer op 167 :)
 
Nee, dat was niet de top maar ik wil niet meer dan 30 te hard rijden i.v.m. met evt. registratie.
Maar ik had nog gas over.
Volgens de specificaties moet hij 172 kunnen halen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
YES, vandaag eindelijk de letter Y van de Caddy binnen. Wil van Polo Yolo maken omdat dat helemaal past bij de reden waarom ik deze wagen heb gekocht.
Via via hoorde ik dat iemand de letters eraf had gehaald en gelukkig had hij ze nog. (iemand interesse in een Bluemotion technology plaatje of de letters A, D, D, T en/of D?)
Heb er ook 2.0 bij gekregen maar of ik die erop plak i.p.v. de 1.4 dat weet ik nog niet.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Waarom? Na mijn ontslag had ik geen wagen meer omdat ik ook mijn Mercedessen al had verkocht. Vanwege de financiën had ik besloten om voorlopig geen wagen meer te kopen. Toen overleed een vriendin van mij op 31 jarige leeftijd. Ik dacht, ik ben nu 44 (toen dus) en heb veel gemist/nooit meegemaakt in mijn leven en als ik nog een beetje wil genieten...
Vandaar dat ik toen deze Polo heb gekocht onder het mom You Only Live Once.

Maar helaas... de letters zijn van een Caddy van 2014 en ze hebben het lettertype veranderd, die zijn nu lichtelijk cursief. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Gisteren bij de dealer geweest voor de gratis zomercheck.
Ze hebben ontdekt dat achter mijn remleiding niet goed vast zit en het klemmetje verbogen is, de handremkabel niet goed zit en de remvloeistof zwart is. Dus dat moet worden hersteld maar niet voor de € 50,-- die hun voorstelde.

Tijdens Autoweeklive heb ik een set Vredesteinbanden gewonnen en heb besloten dat dit winterbanden worden. Vandaag alles geregeld en ik krijg in oktober een set 15" Vredestein Snowtrac 5 banden. Snowtrac 5 is zo nieuw dat deze nu nog niet eens op de markt dus ik ben één van de eerste met dergelijke banden. Prima bedrijf!!

Even een leuk weetje, Snowtrac 3 wordt niet opgevolgd door 4 maar door 5 omdat 4 in veel landen een ongeluksgetal is en heel veel mensen dan zullen denken dat het een 4-seizoenenband is. Je moet het maar net weten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Nice. Moet ook naar nieuwe winterbandjes kijken want helaas past 14" niet meer vanwege me schijfremmen. Moet minimaal 16" hebben. Wanneer komen de Snowtrac precies uit en wat zullen ze ong kosten? Of heb je daar geen flauw benul van?

Verder vroeg ik mij af, die 50 euro wat VW vroeg, was dat ook voor remvloeistof vervangen? Zo ja, dan is dat toch heel goedkoop?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Snowtrack 5 komen volgens mij in oktober uit maar wat ze gaan kosten... ik heb geen flauw idee. Ik heb ze gewonnen.

Die € 50,- was voor de andere werkzaamheden, niet voor de remvloeistof. Dat geintje kosten meer > € 82,-.

Vandaag flink geschrokken. Loop na het boodschappen doen de winkel uit en zie mijn wagen staan met brandende remlichten. Ik denk natuurlijk, iemand zit achter het stuur met z'n poot op het rempedaal, dus ze willen mijn wagen stelen. Ik ren naar de wagen maar wat zie ik? Niemand achter het stuur en de deur zit op slot. Blijkt dat de remlichtschakelaar kapot was maar wat een vreemde gewaarwording. :S
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Gisteren bij de dealer geweest voor de gratis zomercheck.
Ze hebben ontdekt dat achter mijn remleiding niet goed vast zit en het klemmetje verbogen is, de handremkabel niet goed zit. Dus dat moet worden hersteld maar niet voor de € 50,-- die hun voorstelde.
Nah ja... vandaag even bij een vriend langs geweest die met zijn Golf bezig was. Ik dacht, ik haal de achtervelgen er even vanaf en ga kijken of ik wat kan doen. Wat bleek, de kabeltjes/slangetjes waren uit de clipjes geschoten. Het was echt klik... klaar. Het koste meer tijd om het op te schrijven dan om het vast te klikken. En daar willen ze dan € 50,-- voor hebben. Owww, en de ABS stekkers zitten gewoon goed vast. (hadden ze ook gezegd dat die niet waren aangesloten) Ook heb ik geen verbogen klemmetjes gezien.
Wel een beetje trots dat ik het zelf heb gedaan ondanks dat mijn rug het niet helemaal leuk vond. Het was eigenlijk ook wel heel makkelijk.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Zondagavond helemaal alleen mijn carkit gemaakt zodat ik er weer mee kan bellen.
Alleen waar het nu aan lag? Ik zou het niet weten.
Tijdens het inbouwen deed hij het wel/niet/wel/niet/wel.
Daarmee bedoel ik dat de carkit het wel steeds deed maar dat ik niet direct via de carkit kon bellen.
Als hij het niet deed kon ik alleen het nummer bellen via de mobiel en dat mag officieel niet.

Maar voor nu werkt het weer en heb het helemaal alleen gedaan.

Ook heb ik gelijk gezorgd dat het draadje van het schermpje nu meteen naar achteren loopt i.p.v. er onderuit.
Dus nu zie je helemaal geen draad meer.

Ook helemaal alleen gedaan, had ik dat al verteld? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Nice. Dus je kan er weer tegenaan. Wel heb ik 1 kritiekpuntje voor je. Je microfoon zit daar heel erg slecht. Om het best gehoord te worden dan moet je hem in het midden van je auto doen, ong bij je binnenspiegel.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!