Ruud9N: 2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.
Ruud9N: 2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.

2003 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW.

Merk
Volkswagen
Model
Polo 9N
Uitvoering
1.4 55kW.
Kleur
Zilver (LA7W)
Bouwjaar
2003
Super man en ik vind het nog redelijk duur voor een apk!

Bij ons is het ook iets van 20 euro en dan zitten die 2 dingen er gewoon bij wat je net opnoemt maar verder super dat je er zo doorheen bent!
 
Dat dacht ik dus ook maar ik heb geen beurt laten uitvoeren.
Maar via VW inclusief krijg je € 20,- korting. (dus € 19,-)
Nu heb ik net even gerekend en als ik de viergastest en de afmeldkosten bij elkaar optel dan kom ik uit op € 19,06. (dat is ook de prijs die zij van te voren noemde)
Toch raar dat ze het dan anders noemen. :S

Denk dat ze dat afstellen van de lampen hebben berekend omdat ze wel weten dat ze aan mij toch niets zullen verdienen als ik het kan helpen. Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Nah, leuke dealer. :(
Op de terugweg heb ik niets gemerkt maar had ook muziek aan en ramen dicht.
Vrijdag niet gereden.
Zaterdag wil ik boodschappen gaan doen en het voelde al vanaf het begin niet goed. (muziek uit en raam open)
Had echt het idee dat de velgen (voor) los zaten.
Als ik gas gaf was er niets aan de hand.
Liet ik het gas los dan leek het qua geluid wel of ik op winterbanden reed. (gebrom e.d.)
Ook trilde het stuur een beetje.
Ook bij het remmen hoorde ik dingen die ik niet zo mogen horen.
Tevens bij parkeren.

Vriend opgebeld en die heeft uiteindelijk de bouten van mijn wielen vastgedraaid met een momentsleutel.
Vooral links voor kon hij minimaal 1 moer met de hand nog een tijdje vastdraaien.

Voor hetzelfde geld was er iets gebeurt.

Vriend wil € 25,-- hebben voor de moeite én brandstof en die ga ik dus mooi verhalen bij de dealer.
Heb er ook geen moeite mee dat hij dat bedrag wil hebben.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Fout kon liggen bij:
1) de dealer maar de monteur heeft de velgen er NIET af gehaald.
Ze hebben nu wel heel goed gekeken naar de bouten, de velgen, bouten nagelopen met 120NM en de aanbieding om over een paar honderd kilometer terug te komen voor een gratis check.
2) vriend maar die zegt dat hij ze allemaal heeft aangetrokken met 110NM.
3) op straat maar dat kan niet met de anti diefstalbout.

Dus er is geen schuldige aan te wijzen. :(
Heb tegen de vriend wel gezegd dat hij voortaan velgen met 120NM moet vastzetten. (waarde volgens de dealer en volgens Profile)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Tussen de 110 en 120 zit niet heel veel verschil!
Maar al zaten ze al los bij apk was dit afkeur geweest en dus mischien s het niet na gekeken ofzo of het moet als nog later gebeurd zijn maar gelukkig is er niks raars gebeurd en is alles nog heel! Big Grin
 
Officieel moet de wielen eraf voor de apk, controle van de remmen enz enz... Gebeurt in de praktijk nooit, monteurs krijgen daar niet genoeg tijd voor. Je hebt wel een sleutel voor je reservewiel in je kofferbak liggen. Daar kan je ze altijd mee vast draaien als je het niet vertrouwd en ze later op de juiste nm vastdraaien.
 
Dat was ook mijn gedachte Ruittie, het scheelt maar 10NM.

Het vreemde is dat ik er pas ná de APK achterkwam.
De wielen hoeven er niet vanaf als ze de remblokken door de open velgen kunnen zien.
Pas als ze geen 100% zekerheid hebben hoeven ze er vanaf. (zeggen ze)

Ik weet van de sleutel maar dacht in eerste instantie dat er heel wat meer aan de hand was.
Maar gelukkig geen ongelukken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vanavond nog een groot deel van een grote beurt gedaan.
Gereedschap om de oliefilter los te maken was uitgeleend dus dat is voor volgende week.

Wel alvast interieur-, brandstof- en luchtfilter vervangen.
Dat laatste ging heel wat moeilijk dan ik gewend was.

Ook alle bougies zijn vervangen wat ook heel anders ging dan ik gewend was.
Ook de remvloeistof is nagekeken en de stuurbekrachtigingsolie is aangevuld.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Hehe, vandaag eindelijk de carkit zoals ik hem eigenlijk wilde hebben.
Microfoontje in de A-stijl en het schermpje met dubbelzijdige tape op de middenconsole geplakt. (zie foto's bovenaan)
Alleen het draadje wat aan het schermpje zit is mij niet flexibel genoeg maar hé, je kan niet alles hebben.

Carkit werkt nu ook ineens zoals het moet wat vreemd is want alles is weer aangesloten zoals het was.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Lampje van de asbak vervangen.

Carkit viel ineens uit. :(
Deed daarvoor ook al niet meer helemaal wat hij doen moest. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Lampje doet het weer ja.

Valt mee maar je moet wel even weten wat je moe doen.
1) koop een nieuw lampje. (1.2 watt € 0,70)
2) haal je asbak eruit en het rubberen lapje wat helemaal vooraan zit.
3) draai de Torx schroefjes vooraan los.
4) trek voorzichtig het achterste gedeelte van je midden console los (zit vast geklikt) en leg het weg. (even voorzichtig van de handrem af manoeuvreren)
5) doe hetzelfde met het voorste deel. (je hoeft hem alleen maar te kantelen dus het is niet nodig om de pook te verwijderen)
6) haal het stekkertje en het houdertje los waar het lampje in zit. (goed kijken hoe het vast zit)
7) verwissel het lampje en check of het werkt, plaats het terug en monteer alles in omgekeerde volgorde terug. (makkelijkste is om de pass. stoel helemaal naar voren te zetten als je het achterste deel wil terugplaatsen, ander zitten de gordelhouders in de weg)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!