1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK

Het resultaat is er inmiddels, later dan verwacht, helaas.

Het roetfilter van de Seat Ibiza is op kenteken uitgeschreven...

Carboncleaning haalt weinig uit,
HVO100 haalt ook weinig uit.
Injector cleaner haalt ook weinig uit.

Waarde blijft tussen de 1,3mln en 1,8mln hangen. Afhankelijk van hoe warm de motor is en hoe er mee gereden wordt. Als je flink doortrekt, wordt de waarde bij de Ibiza alleen maar hoger.

(Bij de carbon cleaning is niet met de computer gewerkt, het is een puur mechanische handeling)

Eind deze maand de Polo aan de beurt, we gaan het meemaken. De motor daarvan is helemaal aangepast (EGR + Chip) dus misschien komt die beter uit de test.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
hier een polo 1.2 tdi origineel 2011
km stand is rond 110000 gelopen (ja ik weet het erg weinig maar dat is een ander verhaal :)
EGR niet uitgezet
EGR vervangen al na 35000 km na storing melding werd dit onder coulance verholpen met voorwaarde dat ik akkoord zou gaan met de wel bekende software update!
geen Chiptuning.

33 km en rond 30 min normaal gereden naar de APK keuring dus niet in hoge toeren voor de uitstoot.
tankte altijd Vpower maar na de steeds duurder wordende brandstof tank ik nu al een tijdje alleen shell fuelsafe.

APK keuring zonder problemen akkoord, wel helaas vergeten te vragen naar de meting roetfilter was allang blij en dacht wegwezen :)

Succes allen verder,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2Tdi 
Het resultaat is er inmiddels, later dan verwacht, helaas.

Het roetfilter van de Seat Ibiza is op kenteken uitgeschreven...

Carboncleaning haalt weinig uit,
HVO100 haalt ook weinig uit.
Injector cleaner haalt ook weinig uit.

Waarde blijft tussen de 1,3mln en 1,8mln hangen. Afhankelijk van hoe warm de motor is en hoe er mee gereden wordt. Als je flink doortrekt, wordt de waarde bij de Ibiza alleen maar hoger.

(Bij de carbon cleaning is niet met de computer gewerkt, het is een puur mechanische handeling)

Eind deze maand de Polo aan de beurt, we gaan het meemaken. De motor daarvan is helemaal aangepast (EGR + Chip) dus misschien komt die beter uit de test.
@Bresjee99 Laat zeker even weten hoe de APK ging! Wil zelf namelijk ook de EGR uitschrijven en een chipje laten uitvoeren, ben benieuwd of het helpt voor de roetfiltermeting.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
  • Leuk
Waarderingen: Muratti
Vandaag helaas ook van de Polo het roetfilter uitgeschreven. Ook met 2 miljoen deeltjes er dik overheen. Geen zin in weer een circus.

Los daarvan, chippen raad ik iedereen aan. Wordt het toch een fijnere auto van, voor de roetmeting maakt het dus geen zak uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Toch vraag ik mij af waarom juist de 1.2TDI hier zoveel last van heeft..... Wat is er nu precies aan de hand met die DPF en waarom? Ik zou toch mijn geld inzetten op regeneratie profiel (te lang doorrijden met een te dichte DPF) waardoor die scheurt. Maar hiervoor moet ik dat kreng onder de auto weghalen en openzagen....

Hier nog een foto van de boosdoener;

1684934450897.png
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Merkte net dat mijne aan het regenereren was hij stond stationair te draaien bij de garage en toen zakte de toeren in. Toen ik het kleine stukje naar huis was gereden merkte ik op de oprit weer hoge toeren :/ dus weer even laten staan en na paar minuten zakte die weer.

Misschien komt/kwam mijne wel door de test omdat die erg verstopt zit?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Muratti
Merkte net dat mijne aan het regenereren was hij stond stationair te draaien bij de garage en toen zakte de toeren in. Toen ik het kleine stukje naar huis was gereden merkte ik op de oprit weer hoge toeren :/ dus weer even laten staan en na paar minuten zakte die weer.

Misschien komt/kwam mijne wel door de test omdat die erg verstopt zit?
Ik heb zelf ook een Polo 1.2 TDI en heb precies hetzelfde problemen als jij. Km stand momenteel 224500.

In Februari 2023 ben ik wel door de APK gekomen met de roetdeeltjesteller.

Ik tank momenteel al 3 maanden lang V Power diesel en ik merk dat de motor er wel beter op loopt. Regeneratie is ook minder.

En als die vervolgens gaat beginnen met regeneren (bij mij om de 300km wat erg snel is) ga ik even de snelweg op en maak ik ongeveer 20 km boven de 2000 toeren. En dan stopt het regeneratie weer.

Ik weet nu niet of mijn roetfilter vol zit of niet. Maar als ik de snelweg niet pak maar de auto stationair laat regenereren dan brand het roetfilter lampje binnen 1-2 dagen.
 
Volkswagen  6R  1.2 TDI 
Vandaag helaas ook van de Polo het roetfilter uitgeschreven. Ook met 2 miljoen deeltjes er dik overheen. Geen zin in weer een circus.

Los daarvan, chippen raad ik iedereen aan. Wordt het toch een fijnere auto van, voor de roetmeting maakt het dus geen zak uit.
Das balen om te horen. Erg jammer dat er schijnbaar veel 1.2 TDI's deze roetmeting falen. Hoeveel ben je nu kwijt aan wegenbelasting per maand na het uitschrijven van het roetfilter? Is dat €99?
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
Das balen om te horen. Erg jammer dat er schijnbaar veel 1.2 TDI's deze roetmeting falen. Hoeveel ben je nu kwijt aan wegenbelasting per maand na het uitschrijven van het roetfilter? Is dat €99?
102 Friesland
Zojuist voor de APK keuring geweest.. Ik kan weer met een gerust gevoel de weg op! De meting kwam bij mij uit op iets meer dan 600k
Mooi! Aan de ene kant niet heel laag maar voldoende is voldoende :)
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Even een update van mijn kant, op vakantie er dik 8000 km bij gezet maar helaas waren de blind plaatjes niet binnen voor die tijd, bij terugkomst van vakantie lagen ze wel netjes in de brievenbus te wachten. Deze 3 weken terug gemonteerd en toen nog een rit van 1300km aan één stuk gedaan op een enkele tank (wel met de tankontluchting truc) en gisteren dan wezen meten met de deeltjesteller.
Het is wel een heel stuk verbeterd maar ik haal het nog steeds niet helaas, heb nu 1.050.000 deeltjes en dat is net 50000 teveel, komende tijd ga ik er nog een cleaner ingooien en wat premium diesel tanken en dan ga ik het nog een keer proberen. Over 2 weken kan ik terecht om me nieuwe auto op kenteken te zetten en dan gaat de vrouw even met de polo rijden, de E90 is verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
  • Leuk
Waarderingen: hallopolo2010 en Sal
Sorry ik heb niet alle reacties gelezen, maar tank eens alleen HVO100 of HVO diesel, Neste MY Renewable Diesel.
Even een paar weken gas erop met de Polo, en dan nog een keer laten meten ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
n HVO100 of HVO diesel, Neste MY Renewable Diesel.
Even een paar weken gas erop met de Polo, en dan nog een keer laten meten ..

Het resultaat is er inmiddels, later dan verwacht, helaas.

Het roetfilter van de Seat Ibiza is op kenteken uitgeschreven...

Carboncleaning haalt weinig uit,
HVO100 haalt ook weinig uit.
Injector cleaner haalt ook weinig uit.

Waarde blijft tussen de 1,3mln en 1,8mln hangen. Afhankelijk van hoe warm de motor is en hoe er mee gereden wordt. Als je flink doortrekt, wordt de waarde bij de Ibiza alleen maar hoger.

(Bij de carbon cleaning is niet met de computer gewerkt, het is een puur mechanische handeling)

Eind deze maand de Polo aan de beurt, we gaan het meemaken. De motor daarvan is helemaal aangepast (EGR + Chip) dus misschien komt die beter uit de test.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!