1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK

@#uranograu Dat is een methode om de auto goedgekeurd te krijgen, binnen de daarvoor gestelde normen. Arbeidsloon etc. wordt gerekend, maar wat zijn de kosten om dat filter te mogen "gebruiken"? Ik neem aan dat dit voor een garagebedrijf ook een verdienmodel is.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
IMG_20230301_211752.jpg
Geen rare waardes wat het filter betreft allemaal netjes binnen spec, regeneratie is ook al 260km geleden en heb vandaag maar 40km gereden.
Ook naar de waardes van de egr gekeken en deze lijkt open te staan, volgende week ergens ga ik kijken of die afgedopt is of niet, hij geeft aan 6,7 procent open te staan stationair wat al niet klopt, hij is sinds 41k al uitgeschreven en gechipt en inmiddels staat de teller al op 196k dus twijfel niet dat deze vast zit.
In welk VCDS menu vind je dit?

Mijn auto moet voor 28 mei door de keuring. Ik overweeg eerst GTL te tanken zoals elders in het topic is aangegeven. Ik houd jullie op de hoogte of ik door de roetfiltermeting kom
 
Voor de mensen die wel door de keuring komen, is jullie uitlaat tip van binnen zwart? Denk dat je obv deze bevinding toch een redelijk beeld kan krijgen wat je te wachten staat, mijne is licht zwart....
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Sjoemel tsi's zonder DPF hoor ik wel. :laughing: Een moderne diesel is in staat een schone uitlaat tip te hebben. Een euro 6 motor stoot soms zelfs minder deeltjes uit, dan er in de buitenlucht aanwezig is.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Stond ik dus op een feestje en ging het over deze nieuwe keuring. Hoor ik dus dat er al garages zijn die speciaal voor de keuring een extra filter tussen de uitlaat plaatsen. Keuring gehad en geen steekproef, eruit weer. Kost een uurtje extra werk maar weegt natuurlijk qua kosten niet op tegen de kosten voor afmelden van roetfilter en verhoogde wegenbelasting. Doe er je voordeel mee :)
Hoe zou dit nou gaan als je wel een steekproef krijgt mag daar een extra filter zitten ze zien natuurlijk gelijk dat ie er net tussen zit.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!