1.2 tdi bluemotion komt niet door nieuwe roetmeting APK

wat is je Km stand, egr status en andere bijzonderheden :)

Mijn km stand zit nu op dik 291XXX km. Wat de status van de EGR is, geen idee.. is dit iets waar ik zelf achter kan komen? Heb deze Polo sinds augustus 2021 en heb in mei 2022 groot onderhoud gehad waarbij Century nog een update had gedaan. Voor zover ik weet heeft hij dus geen verdere bijzonderheden :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Mijn km stand zit nu op dik 291XXX km. Wat de status van de EGR is, geen idee.. is dit iets waar ik zelf achter kan komen? Heb deze Polo sinds augustus 2021 en heb in mei 2022 groot onderhoud gehad waarbij Century nog een update had gedaan. Voor zover ik weet heeft hij dus geen verdere bijzonderheden :)
Denk dat er bedoeld wordt of je EGR uit of aan staat. Heel veel TDI bestuurders schakelen deze uit
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
kijk eens rond op tiktok. maken ze reclame voor een keuring 200 euro.
kenteken opsturen en meldcode... en je hebt een nieuwe apk.
zo makkelijk kan het zijn..... en behoud lagere wegenbelasting
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Wow
Waarderingen: Sal
kijk eens rond op tiktok. maken ze reclame voor een keuring 200 euro.
kenteken opsturen en meldcode... en je hebt een nieuwe apk.
zo makkelijk kan het zijn..... en behoud lagere wegenbelasting
Sorry, normaal reageer ik niet op dit soort berichten, maar dit is zo dom om te doen. Ja oke voor je roetmeting

, maar voor rest levensgevaarlijk! Je apk is een keuring voor de staat van je auto, dus banden, remmen, verlichting om een paar dingen te noemen die ik graag werkend zie op je auto als je op me af komt rijden als ik met me kinderen een zebrapad wil oversteken.

Dus denk even met je gezond verstand en laat em eerst keuren bij een correct apk station en dan bij sjoemelsjakie afmelden voor de roetmeting!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en Rickkert
Sorry, normaal reageer ik niet op dit soort berichten, maar dit is zo dom om te doen. Ja oke voor je roetmeting

, maar voor rest levensgevaarlijk! Je apk is een keuring voor de staat van je auto, dus banden, remmen, verlichting om een paar dingen te noemen die ik graag werkend zie op je auto als je op me af komt rijden als ik met me kinderen een zebrapad wil oversteken.

Dus denk even met je gezond verstand en laat em eerst keuren bij een correct apk station en dan bij sjoemelsjakie afmelden voor de roetmeting!
Helemaal mee eens.
Maar hoe kan dit aangeboden worden?
Ik heb er zelf ook geen behoefte aan.
Het was ook al op het nieuws.
Echt bizar.
Maar voor de roetmeting... ideaal
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 

Ik zag het ook inderdaad.

Voor mij opzich ook een optie. Mijn polo komt elke 15.000 km bij mn garage en krijgt dan een complete check dus onveilig is hij zeker niet.

Ik vraag mij dus alleen af wat er gebeurd als er toch een steekproef is.

Moet ik dan ergens verschijnen bij een grimmige garage in Rotterdam?Stick Out Tongue

En wie zegt dat diegene niet gewoon je 200 euro nakt en het account opeens is verwijderd?;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Gisteren is de Seat Ibiza 1.2 TDI voor de deeltjesteller geweest. Auto is keurig in orde met z'n 250.000 kilometer maar helaas 1,5-1,6 miljoen deeltjes. Dat is teveel (1 miljoen is max).

Woensdag komt Carbon Cleaning aan huis uit Alkmaar bij mij langs voor een roetfilterreiniging zonder demontage. Zij zeggen inmiddels ruim 700 auto's door de APK heen gekregen te hebben. (Zij gaven trouwens ook eerlijk aan dat het hem boven de 2 miljoen deeltjes niet gaat worden) Ik ga het gokken voor die 95 euro die het mag kosten en dan zal ik jullie hopelijk eind volgende week laten weten wat het resultaat van de tweede meting is.

Voor wat het waard is; de motor van de Ibiza is origineel. Geen chip en werkende EGR.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: M4YN3
Gisteren is de Seat Ibiza 1.2 TDI voor de deeltjesteller geweest. Auto is keurig in orde met z'n 250.000 kilometer maar helaas 1,5-1,6 miljoen deeltjes. Dat is teveel (1 miljoen is max).

Woensdag komt Carbon Cleaning aan huis uit Alkmaar bij mij langs voor een roetfilterreiniging zonder demontage. Zij zeggen inmiddels ruim 700 auto's door de APK heen gekregen te hebben. (Zij gaven trouwens ook eerlijk aan dat het hem boven de 2 miljoen deeltjes niet gaat worden) Ik ga het gokken voor die 95 euro die het mag kosten en dan zal ik jullie hopelijk eind volgende week laten weten wat het resultaat van de tweede meting is.

Voor wat het waard is; de motor van de Ibiza is origineel. Geen chip en werkende EGR.
Ik ben wel benieuwd wat dit gaat doen. Want een schoon filter laat meer deeltjes door, wat de test niet ten goede komt. Er zijn inmiddels zelfs al situaties bekend waar een nieuw filter geïnstalleerd is, deze niets hielp. Dat dit nieuwe filter pas na ca 30.000 km een keer voldoende werking had voor de test.

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze niet gewoon stiekem je EGR gaan uitschrijven. Dat is het enige wat snel een aanzienlijk effect heeft op de deeltjestest.

Daarintegen gaat de nox uitstoot wel omhoog, maar is nog geen onderdeel van de test
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Ik ben ook benieuwd, als ik hun filmpjes op facebook bekijk, gaat er simpelweg een slang met waterstofgas je inlaat in, waarop de motor stationair draait en daarmee de boel reinigt. Volgens mij komt er geen computer aan te pas.

Wat dat betreft maak ik me ook minder zorgen om de Polo. Die is gechipt, de ERG is uitgeschreven en fysiek afgedopt en die maakt meer warme kilometers. Bovendien ziet die vaker dan de Ibiza de rechter helft van de toerenteller. Maar goed, ik laat me verrassen.

Zodra er resultaat is, meld ik me weer!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd en M4YN3
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!