Niet geschikt voor 2020 modellen let hierop!Turbo Inlet Elbow besteld van RacingLine. Ben benieuwd hoe het monteren gaat. Een aantal filmpjes gezien waarin het relatief eenvoudig lijkt. Echter al vaker gehoord dat het toch een behoorlijke klus blijkt te zijn.
https://24tuned.com/product/motor-h...urbo-inlet-elbow-vag-1-0-tsi-en-tfsi-motoren/
Heb een 2018 model dus moet goed komen. We gaan het meemaken, ik ben benieuwdNiet geschikt voor 2020 modellen let hierop!
Montage is niet moeilijk, maar wel heeeeeel weinig ruimte waardoor het best wel een rot karwei is.
Dat geeft inderdaad een goed beeld hoe krap het is .Ik weet niet hoe het bij een aw zit,
Maar bij mijn ibiza was ik blij met een kleine ratel met verlengstukjes ik had 3 verschillende maten de kortste was te kort en de langste te lang
Dit geeft misschien een beeld hoe krap het was
Mooie polo en aanpassingenwelkom terug met je nieuwe aanwinst. hopelijk blijven ze er nu met hun fikken van af.
dit is een lijstje van de aanpassingen op mijn wagen.
Active info display kleuren looks naar GTI
Discover omzetten naar kleuren en looks GTI
Looks AID (Active info display) aanpassen
Perfomance monitor (sport monitor, geactiveerd)
Voice control (geactiveerd)
Think blue trainer (Verwijderd)
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Aanpassen helling assistent (tijdsduur, gevoeligheid en hellingsgraad)
Comming/leaving home op andere verlichtingsdelen
DRL’s uit bij optrekken handrem
Auto-unlock doors when shifting into park (P)
Claxon bij openen en sluiten (kort geluid)
Piep/claxon aanpasbaar in menu
Alarm activeren indien geen OEM alarm
Rijschoolmodus (in MMI)
Off road menu (in MMI)
Bijtankhoeveelheid in AID
Stopwatch in AID
Olie temperatuur in AID
Remote Control With Engine On (activering lock car with engine on)
Verbruiksweergave aanpassen (werkelijk verbruik en actieradius)
Lichtsensor aanpasbaar in menu
Interieur verlichting dimbaar (Fade-in Fade-out activering)
Ramen automatisch sluiten bij afsluiten auto tevens in het menu aanpasbaar
Comfort knipperlicht aanpassen (1…5x)
Achteruitrijlichten Lichtsterkte op 100% (standaard 85)
Weergave snelheid climatronic (in auto stand)
Start/stop systeem uitgeschakeld
SD kaartsloten vrijgeschakeld (mogelijkheid om andere kaarten dan die van vw en grotere te gebruiken)
EL-Wire toegevoegd aan dashboard (samen werkend met interieur verlichting, en buitenverlichting auto stand)
Grote dakspoiler (origineel VW)
Clubsport DSG pook met rood stiksel in het leder
Helix Sound System bijgeplaatst (balk versie)
Gasveren geplaatst motorkap
K&N vervanging luchtfilter
H&R verlaging veren 35mm voor en 35mm achter
Motortune (Ziptuning)
Cplay2air (draadloos CarPlay)
denk dat het zo ongeveer alles is als ik niets vergeten ben.
thxMooie polo en aanpassingen
Heb een vraagje waar heb je dit besteld en laten zetten?
Vindt de rode lijnen heel mooi hoe het is verwerkt in heel je dashboard
Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven .Te laat gelezen dat dit topic vorig jaar ergsens geopend is. Wat voor verschil merk jij tussen EURO 98 en EURO 95? Ik ben hier niet in thuis en hoor daarom graag wat jouw bevindingen zijn.
ik merk het vooral in mijn portomonneeTe laat gelezen dat dit topic vorig jaar ergsens geopend is. Wat voor verschil merk jij tussen EURO 98 en EURO 95? Ik ben hier niet in thuis en hoor daarom graag wat jouw bevindingen zijn.
Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven .
Allereerst tank ik alleen EURO 98 bij Shell omdat ze claimen dat er 0% Bio-ethanol in zit. Wettelijk mag er in EURO 98 tot 5% bio-ethanol inzitten, dit zie je vaak terug bij de "goedkopere" tankstations. Daarnaast claimt Shell dat er additieven in de brandstof zit. Ik citeer: "De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen". Kortom: Ik kan dus niks zeggen over EURO 98 bij andere tankstations enkel over de EURO 98 van Shell.
Ik merk dat de motor op EURO 98 iets rustiger en/of soepeler draait. Dit heb ik ervaren in mijn vorige polo waarbij ik eerst EURO 95 tankte en toen na een aantal tankbeurten ben overgestapt op EURO 98. Bij mijn huidige polo heb ik na de aanschaf direct EURO 98 getankt dus heb ik geen ervaring met het verschil tussen EURO 95 en EURO 98. Daarnaast kon ik wat meer kilometers rijden op een EURO 98 tank t.o.v. een EURO 95 tank.
Maar nu denk ik vooral het belangrijkste aspect van EURO 98, de emotie. Ik denk dat de meeste van ons op het forum zichzelf wel "auto liefhebber" mogen noemen. En als auto liefhebber doe je net iets meer voor je auto dan menig ander mens. Kijk je zonder emotie naar je auto die je enkel van A naar B brengt, en bekijk je de discussie EURO 95 / EURO 98 puur rationeel gezien:
Tank dan lekker EURO 95. Ik tank vooral EURO 98 omdat ik geloof dat het net iets beter is voor mijn auto als auto liefhebber. Dat ik denk dat EURO 98 beter is voor mijn auto wil niet zeggen dat EURO 95 slecht is. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat auto's die enkel EURO 98 hebben getankt langer meegaan dan auto's die enkel EURO 95 hebben getankt omdat er zoveel meer factoren een rol spelen in de levensduur van een auto.
- Gemiddeld een auto maar een aantal jaren in iemands bezit is
- Het prijsverschil tussen EURO 95 / EURO 98 aanzienlijk groot is
- Bijna geen kilometer winst op een tank EURO 98 t.o.v. een tank EURO 95
- Meeste "moderne" auto's gemaakt zijn voor EURO 95
Oh en om niet te vergeten, als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso wel verstandig om EURO 98 te tanken.
Hopelijk heb je iets aan dit lange betoog
Duidelijk! Bedankt voor je betoog! Haha.Laten we vooropstellen dat het topic EURO 95 en EURO 98 altijd een leuke discussie blijft waar vooral emotie een grote rol speelt. Ik kan alleen mijn ervaring / mening geven .
Allereerst tank ik alleen EURO 98 bij Shell omdat ze claimen dat er 0% Bio-ethanol in zit. Wettelijk mag er in EURO 98 tot 5% bio-ethanol inzitten, dit zie je vaak terug bij de "goedkopere" tankstations. Daarnaast claimt Shell dat er additieven in de brandstof zit. Ik citeer: "De verbeterde Shell V-Power Benzine bevat 3x meer reiniging en beschermende moleculen. Shell V-Power verwijdert 100% van de prestatie verminderde afzettingen en beschermt tegen de vorming hiervan op vitale motoronderdelen, zoals brandstofinjectoren en inlaatkleppen". Kortom: Ik kan dus niks zeggen over EURO 98 bij andere tankstations enkel over de EURO 98 van Shell.
Ik merk dat de motor op EURO 98 iets rustiger en/of soepeler draait. Dit heb ik ervaren in mijn vorige polo waarbij ik eerst EURO 95 tankte en toen na een aantal tankbeurten ben overgestapt op EURO 98. Bij mijn huidige polo heb ik na de aanschaf direct EURO 98 getankt dus heb ik geen ervaring met het verschil tussen EURO 95 en EURO 98. Daarnaast kon ik wat meer kilometers rijden op een EURO 98 tank t.o.v. een EURO 95 tank.
Maar nu denk ik vooral het belangrijkste aspect van EURO 98, de emotie. Ik denk dat de meeste van ons op het forum zichzelf wel "auto liefhebber" mogen noemen. En als auto liefhebber doe je net iets meer voor je auto dan menig ander mens. Kijk je zonder emotie naar je auto die je enkel van A naar B brengt, en bekijk je de discussie EURO 95 / EURO 98 puur rationeel gezien:
Tank dan lekker EURO 95. Ik tank vooral EURO 98 omdat ik geloof dat het net iets beter is voor mijn auto als auto liefhebber. Dat ik denk dat EURO 98 beter is voor mijn auto wil niet zeggen dat EURO 95 slecht is. Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat auto's die enkel EURO 98 hebben getankt langer meegaan dan auto's die enkel EURO 95 hebben getankt omdat er zoveel meer factoren een rol spelen in de levensduur van een auto.
- Gemiddeld een auto maar een aantal jaren in iemands bezit is
- Het prijsverschil tussen EURO 95 / EURO 98 aanzienlijk groot is
- Bijna geen kilometer winst op een tank EURO 98 t.o.v. een tank EURO 95
- Meeste "moderne" auto's gemaakt zijn voor EURO 95
Oh en om niet te vergeten, als je auto gechipt is op EURO 98 dan lijkt het mij sowieso wel verstandig om EURO 98 te tanken.
Hopelijk heb je iets aan dit lange betoog
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.