Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Duur, ja.Ik hou de 210 aan dat zegt VW niet voor niets. Deze 210 komt er bij mij binnenkort aan. Wordt een duur geintje![]()
Vagtechniek rekent iets van 700 euro, dat vind ik als ik het zo lees een prima eerlijke prijs danDuur? Wat refereer je aan duur?
Als je een klein beetje handig bent en de instructies van de riemleverancier volgt, is dit prima zelf te doen hoor!
Adviseer je wel om een blokkeersetje aan te schaffen voor de motor, maakt je leven echt een stukje makkelijker!
Mijn ervaring is dat garages hier altijd onmeunig veel geld voor rekenen... Riemsetje kost 250 euro, tis 4uurtjes werk (voor mij, niet automonteur) en voor een getraind monteur zeker te doen in 4 uurtjes.
Overigens schrijft VW 210.000 OF 10 jaar voor.
Mijn riem vertoonde met 7 jaar al droogte scheurtjes... de 200.000 heeft ie dan wel makkelijk gehaald!
Vagtechniek rekent iets van 700 euro, dat vind ik als ik het zo lees een prima eerlijke prijs dan
Erg kort door de bocht met “als je een beetje handig ben doe je het zelf”Duur? Wat refereer je aan duur?
Als je een klein beetje handig bent en de instructies van de riemleverancier volgt, is dit prima zelf te doen hoor!
Adviseer je wel om een blokkeersetje aan te schaffen voor de motor, maakt je leven echt een stukje makkelijker!
Mijn ervaring is dat garages hier altijd onmeunig veel geld voor rekenen... Riemsetje kost 250 euro, tis 4uurtjes werk (voor mij, niet automonteur) en voor een getraind monteur zeker te doen in 4 uurtjes.
Overigens schrijft VW 210.000 OF 10 jaar voor.
Mijn riem vertoonde met 7 jaar al droogte scheurtjes... de 200.000 heeft ie dan wel makkelijk gehaald!
Precies, ik ben ook best handig met m'n auto (beurtjes/remschijven) maar hier ga ik me zeker niet aan wagenErg kort door de bocht met “als je een beetje handig ben doe je het zelf”
Doe je het fout, als is het maar een klein dingetje is de kans groot dat je de motor kan weg gooien.
Ik vind zoiets geen klus voor Hobby Bob.
10 jaar of 210.000 Gelezen in t boekje ghehevolgens mij is het zelfs 210.000km of x jaar, whatever comes first. en x jaar is uit m'n hoofd 5, maar pin me daar niet op vast
Als je precies de instructies volgt van de riemfabrikant (Gates heeft dit mooi voor elkaar) is het echt piece of cake!Erg kort door de bocht met “als je een beetje handig ben doe je het zelf”
Doe je het fout, als is het maar een klein dingetje is de kans groot dat je de motor kan weg gooien.
Ik vind zoiets geen klus voor Hobby Bob.
Dat is inderdaad leuk indien alles geblokkeerd kan worden.10 jaar of 210.000 Gelezen in t boekje ghehe
Als je precies de instructies volgt van de riemfabrikant (Gates heeft dit mooi voor elkaar) is het echt piece of cake!
Heb in mn leven al meer distributieriemen vervangen dan multiriemen.
Als je de motor met de hand rond draait als de riem gemonteerd zit, kan er niks fout gaan. Ooit eens bij een diesel gehad dat er 1 boutje niet lekker vast zat. Nokkenas sprong daardoor van tijd tijdens het manueel ronddraaien. Simpel de blokkeringen er weer in drukken en alles vast zetten. Stelt echt geen kloten voor! iedereen is er bang voor, maar je kan gewoon niks fout doen. zeker niet als je de instructies opvolgt!
Ik heb inmiddels een bedrijf in Veldhoven op internet gezien , die voor een redelijke prijs de hele distributie set incl waterpomp vervangtIk zou hem lekker bij de 180/190 doen.
Ik Heb best vaak mee gemaakt dat de waterpomp het niet de 210k uit houd.
En als je wacht tot de 210 en hij breekt voortijdig krijg je een eindeloze discussie omdat het een MAX aantal kmers is.
Het is namelijk niet bij 210 moet je hem vervangen 210 is het uiterste!
Hier biedt iemand je het aan!Ik heb inmiddels een bedrijf in Veldhoven op internet gezien , die voor een redelijke prijs de hele distributie set incl waterpomp vervangt
Ga daar binnenkort contact mee opnemen
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.