Distributie 210000 km

Heb de auto een week in bezit , ik ben de derde eigenaar , voor het eerst rijd ik VW Diesel , 188000 gelopen , wil idd safe spelen ,maar ook voordeel doen met andere ervaringen , ga bij de 200000 maar de riem vervangen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2Tdi blue motion 
Duur? Wat refereer je aan duur?
Als je een klein beetje handig bent en de instructies van de riemleverancier volgt, is dit prima zelf te doen hoor!
Adviseer je wel om een blokkeersetje aan te schaffen voor de motor, maakt je leven echt een stukje makkelijker!
Mijn ervaring is dat garages hier altijd onmeunig veel geld voor rekenen... Riemsetje kost 250 euro, tis 4uurtjes werk (voor mij, niet automonteur) en voor een getraind monteur zeker te doen in 4 uurtjes.

Overigens schrijft VW 210.000 OF 10 jaar voor.
Mijn riem vertoonde met 7 jaar al droogte scheurtjes... de 200.000 heeft ie dan wel makkelijk gehaald!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Duur? Wat refereer je aan duur?
Als je een klein beetje handig bent en de instructies van de riemleverancier volgt, is dit prima zelf te doen hoor!
Adviseer je wel om een blokkeersetje aan te schaffen voor de motor, maakt je leven echt een stukje makkelijker!
Mijn ervaring is dat garages hier altijd onmeunig veel geld voor rekenen... Riemsetje kost 250 euro, tis 4uurtjes werk (voor mij, niet automonteur) en voor een getraind monteur zeker te doen in 4 uurtjes.

Overigens schrijft VW 210.000 OF 10 jaar voor.
Mijn riem vertoonde met 7 jaar al droogte scheurtjes... de 200.000 heeft ie dan wel makkelijk gehaald!
Vagtechniek rekent iets van 700 euro, dat vind ik als ik het zo lees een prima eerlijke prijs dan
 
Polo  6c  Verkocht 
Vagtechniek rekent iets van 700 euro, dat vind ik als ik het zo lees een prima eerlijke prijs dan

700 euro is inderdaad een hele reële prijs, maar nog aan de hoge kant... 700-250=450/4uur = 112 euro per uur... nouja... Kun je veel van vinden ;) Meeste garages werken voor 60/70 euro per uur en heb gedragen horen langskomen van 1000-1200 euro voor de riem... some one is about to get ripped off...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Duur? Wat refereer je aan duur?
Als je een klein beetje handig bent en de instructies van de riemleverancier volgt, is dit prima zelf te doen hoor!
Adviseer je wel om een blokkeersetje aan te schaffen voor de motor, maakt je leven echt een stukje makkelijker!
Mijn ervaring is dat garages hier altijd onmeunig veel geld voor rekenen... Riemsetje kost 250 euro, tis 4uurtjes werk (voor mij, niet automonteur) en voor een getraind monteur zeker te doen in 4 uurtjes.

Overigens schrijft VW 210.000 OF 10 jaar voor.
Mijn riem vertoonde met 7 jaar al droogte scheurtjes... de 200.000 heeft ie dan wel makkelijk gehaald!
Erg kort door de bocht met “als je een beetje handig ben doe je het zelf”
Doe je het fout, als is het maar een klein dingetje is de kans groot dat je de motor kan weg gooien.
Ik vind zoiets geen klus voor Hobby Bob.
 
volgens mij is het zelfs 210.000km of x jaar, whatever comes first. en x jaar is uit m'n hoofd 5, maar pin me daar niet op vast
10 jaar of 210.000 Gelezen in t boekje ghehe

Erg kort door de bocht met “als je een beetje handig ben doe je het zelf”
Doe je het fout, als is het maar een klein dingetje is de kans groot dat je de motor kan weg gooien.
Ik vind zoiets geen klus voor Hobby Bob.
Als je precies de instructies volgt van de riemfabrikant (Gates heeft dit mooi voor elkaar) is het echt piece of cake!
Heb in mn leven al meer distributieriemen vervangen dan multiriemen.
Als je de motor met de hand rond draait als de riem gemonteerd zit, kan er niks fout gaan. Ooit eens bij een diesel gehad dat er 1 boutje niet lekker vast zat. Nokkenas sprong daardoor van tijd tijdens het manueel ronddraaien. Simpel de blokkeringen er weer in drukken en alles vast zetten. Stelt echt geen kloten voor! iedereen is er bang voor, maar je kan gewoon niks fout doen. zeker niet als je de instructies opvolgt!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als ik een auto koop met onbekende distributieriem-historie is dat het eerste dat ik laat doen. Ga niet op het randje zitten, je weet immers niet wat de kwaliteit/staat van de riem is die er nu op ligt. Tenzij je een ander doel hebt voor kromme kleppen Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
10 jaar of 210.000 Gelezen in t boekje ghehe


Als je precies de instructies volgt van de riemfabrikant (Gates heeft dit mooi voor elkaar) is het echt piece of cake!
Heb in mn leven al meer distributieriemen vervangen dan multiriemen.
Als je de motor met de hand rond draait als de riem gemonteerd zit, kan er niks fout gaan. Ooit eens bij een diesel gehad dat er 1 boutje niet lekker vast zat. Nokkenas sprong daardoor van tijd tijdens het manueel ronddraaien. Simpel de blokkeringen er weer in drukken en alles vast zetten. Stelt echt geen kloten voor! iedereen is er bang voor, maar je kan gewoon niks fout doen. zeker niet als je de instructies opvolgt!
Dat is inderdaad leuk indien alles geblokkeerd kan worden.
Maar er zijn ook zat autos waar dit niet gaat.
Maar dan nog zet hem 1 tand verkeerd en de kans dat je motorschade heb is erg groot.

Dat jou het lukt wil niet zeggen dat iedereen wie zichzelf handig vind dit ook lukt.
 
Iedereen kan president van amerika worden, waarom zou dan niet iedereen een distririem kunnen vervangen?? Presidentschap vergt meer uitdaging!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zou hem lekker bij de 180/190 doen.
Ik Heb best vaak mee gemaakt dat de waterpomp het niet de 210k uit houd.

En als je wacht tot de 210 en hij breekt voortijdig krijg je een eindeloze discussie omdat het een MAX aantal kmers is.
Het is namelijk niet bij 210 moet je hem vervangen 210 is het uiterste!
Ik heb inmiddels een bedrijf in Veldhoven op internet gezien , die voor een redelijke prijs de hele distributie set incl waterpomp vervangt
Ga daar binnenkort contact mee opnemen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2Tdi blue motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!