Zwabberende wissers

De dealer heeft de voorruit gepolijst, verwijderen van een coating. Het is nu wel minder, echter bij het uiterste linksboven deel (bestuurderszijde dus), blijft het nog wel het irritante geluid produceren. Ga binnenkort weer eens contact opnemen met de dealer. Zitten nog wel de originele ruitenwissers op, heeft het vervangen dus zin? Of komt het toch terug? (Is dat de conclusie van de laatste post van JM89? Prettig weekend!
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Wat wel erg goed werkt is je ruitenwissers goed schoonmaken met een reiniger en je ruiten goed schoon houden met een auto glasreiniger. En je ramen eens in de tijd kleien
Eigenlijk wel grappig, heb in alle jaren autobezit gewoon de auto gewassen, ruitensproeiers gebruikt tijdens rijden, en verder zo nu en dan de wissers vervangen... Nu anno 2020 betekent het hebben van een auto dat je ook moet gaan kleien... Krijgen we straks ook weer een choke in de auto, en handbediende uitklappende richtingaanwijzers? ;) Maar weer eens naar de speelgoedwinkel voor Fimo-klei of een gezichtkleimasker van de drogist. :) Moderne auto's hebben dus blijkbaar een kleimasker nodig... :) Metrautosexuele auto Big Grin
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
@cj1982
Ik denk dat het grote probleem is dat elke auto-shampoo en wasstraat waxen bevatten waardoor de ruiten een wax laag krijgen.
Hier kunnen ruitenwissers door gaan stuiteren en herrie maken.
Maar blijkbaar wordt de aw geleverd met slechte wissers
Wat je zegt klopt inderdaad wel, ik heb veel auto's gehad en met veel van die auto's elke week of 2 weken door de straat. maar wat die AW er van bakt met zn ruitenwissers heb ik echt nog nooit meegemaakt zo bedroevend. en VW monteert het zelfde merk als je op mijn golf 7 ook altijd deden geen enkel probleem met die auto gehad.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Eigenlijk wel grappig, heb in alle jaren autobezit gewoon de auto gewassen, ruitensproeiers gebruikt tijdens rijden, en verder zo nu en dan de wissers vervangen... Nu anno 2020 betekent het hebben van een auto dat je ook moet gaan kleien... Krijgen we straks ook weer een choke in de auto, en handbediende uitklappende richtingaanwijzers? ;) Maar weer eens naar de speelgoedwinkel voor Fimo-klei of een gezichtkleimasker van de drogist. :) Moderne auto's hebben dus blijkbaar een kleimasker nodig... :) Metrautosexuele auto Big Grin
inderdaad je raam onderhouden duurt straks langer dan tanken.. de groeten, werkelijk nog nooit met geen 1 auto dit probleem gehad en de AW ongeveer 90% heeft er last van haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
De dealer heeft de voorruit gepolijst, verwijderen van een coating. Het is nu wel minder, echter bij het uiterste linksboven deel (bestuurderszijde dus), blijft het nog wel het irritante geluid produceren. Ga binnenkort weer eens contact opnemen met de dealer. Zitten nog wel de originele ruitenwissers op, heeft het vervangen dus zin? Of komt het toch terug? (Is dat de conclusie van de laatste post van JM89? Prettig weekend!
ik denk wel dat dit mijn uiteindelijke conclusie gaat zijn ja, nieuwe wissers, vers zacht rubber, nog niet bloot gestaan aan de elementen zijn lekker soepel. nu straks koud warm, gebruiken enz enz laat ze slijten, ze harden wat uit en het probleem is weer terug en die wisser stuitert weer vrolijk over je raam. dus de vraag is hoelang duurt het voor al die factoren er voor zorgen dat het probleem weer terug is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Vandaag langs de dealer geweest voor nieuwe ruitenwissers. Als ik alle verhalen lees kan ik dus verwachten dat het probleem weer terug keert? Ik moest gewoon de radio harder zetten om het geluid van de ruitenwissers niet te horen.... ( De Suzuki Alto van mijn moeder wist nog beter haha!)
 
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Jpv
Vandaag langs de dealer geweest voor nieuwe ruitenwissers. Als ik alle verhalen lees kan ik dus verwachten dat het probleem weer terug keert? Ik moest gewoon de radio harder zetten om het geluid van de ruitenwissers niet te horen.... ( De Suzuki Alto van mijn moeder wist nog beter haha!)
Heb je ruitenwissers onder garantie gekregen of heb je hiervoor moeten betalen
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Ik zag dit op een Skoda forum staan:


Ruitenwisserbladen

Ruitenwisserbladen zorgen ervoor dat de autoruit wordt schoongeveegd zodat de bestuurder een vrij zicht heeft. Het conventionele ruitenwisserblad is opgebouwd uit de volgende basisonderdelen:

• De adapter: dit is het gedeelte waarmee de ruitenwisser vastzit aan de arm. Bij ruitenwissers die de monteurs monteren is deze zo gemaakt dat er geen speling zit tussen het ruitenwisserblad en de arm. Hierdoor drukt de wisser beter op de voorruit en maakt hij dus de ruit beter schoon. Tevens voorkomt het dat de ruitenwisser gaat 'zwabberen'.


Misschien dat het juist afstellen al helpt?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik zag dit op een Skoda forum staan:


Ruitenwisserbladen

Ruitenwisserbladen zorgen ervoor dat de autoruit wordt schoongeveegd zodat de bestuurder een vrij zicht heeft. Het conventionele ruitenwisserblad is opgebouwd uit de volgende basisonderdelen:

• De adapter: dit is het gedeelte waarmee de ruitenwisser vastzit aan de arm. Bij ruitenwissers die de monteurs monteren is deze zo gemaakt dat er geen speling zit tussen het ruitenwisserblad en de arm. Hierdoor drukt de wisser beter op de voorruit en maakt hij dus de ruit beter schoon. Tevens voorkomt het dat de ruitenwisser gaat 'zwabberen'.


Misschien dat het juist afstellen al helpt?
Er valt weinig af te stellen als er al staat dat de wisser zo is gemaakt dat er geen speling op zit toch? 90% van de Polo's heeft dit probleem dus nee afstellen is niet de oplossing. vaak nieuwe wissers wel maar de vraag blijft hoe lang dit goed gaat, als die wat ouder worden en weer wat uitharden ben je weer terug bij af. tot nu toe gaat het bij mij wel goed en ze zitten er al een tijdje op.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zelfde meegemaakt met mijn 2020 polo. Als het "vies" is dan is er geen probleem. Als ik door de carwash ga dan stuiteren ze de eerste volgende dag met regen.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Heb bij de regelval van vorige week wederom problemen ondervonden!
Dus onder garantie nieuwe wissers is toch niet de oplossing, welke Bosch wissers hebben jullie gemonteerd?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!