Zero2Fear :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Sitrep:

Dag 1 (gisteren): Auto is stuk gegaan en om 10:00u is de Mobilteitsgarantie en dealer in Etten Leur geinformeerd. Om 1045u a 1100u bij de dealer in Eindhoven en om 1200u had ik eindelijk een leenauto van dealer in Eindhoven. Mijn auto is eind middag opgehaald en afgeleverd bij de dealer in Etten Leur. ONdertussen heb ik mijn leenauto ingeleverd bij de dealer in Eindhoven en de leenauto van Breda in ontvangst genomen.
Dag 2 (vandaag): Dealer is volgeboekt met bandenwisselen dus de inspectie/diagnose is een dag verlaat/verzet.
Dag 3 (morgen): Op deze dag word de diagnose gesteld. Als de versnellingsbak er onderuit moet, dat betekend dat pas einde van de dag dat de diagnose voldaan kan worden. Als de auto gerepareerd word, dan zal hier nog een tijd overheen kunnen gaan. Vanaf dit moment ben ik zelf verantwoordelijk voor een auto, of betalen voor die van hun. Nu gaat het mij de pet te boven, wanneer mijn auto in de OCHTEND op dag 1 stuk is, hij pas dag 3 nagekeken word, en daarna nog gerepareerd moet worden.

Als de dealer problemen gaat maken met de leenauto, dan gaan ze dit zeker gaan aanhoren.
 
Net een belletje gehad, het blijkt de drukgroep en koppelingsplaat te zijn.
Koppelingsplaat is versleten en meteen de drukgroep vervangen werd toch wel aangeraden.

Originele onderdelen zou uitkomen op bijna €1000,-. Met universele onderdelen zou het rond de €680,- komen, met eigen werkuur kosten ipv VW uurkosten.

Mijn tegenbod is max €450,- want, desondanks dat de auto nog gewoon onder garantie valt, en dit danwel niet gedekt word, vind ik niet dat een auto binnen een tijd van 7,5 maand in bezit, nog net 3,5 jr oud, een koppeling en drukgroep versleten zou hebben.....
 
Geen woord over coulance regeling. Enigste wat hij zei, dat t origineel 1000 euro kost en dat het verschil daarmee naar 680 euro al veel was.

Ik probeer hem dus uit te leggen dat ik m nog heb met garantie, pas 7,5 maand, hij pas 3,5 jr oud is etc. Dat t juist n auto is die gemaakt is voor KM's te eten en dus niet zo snel n koppelingsplaat mag opvreten. Hij vroeg wat voor bedrag ik aan zat te denken, dus heb m €450,- verteld. Maarja hij heeft al wel 128.xxx km gelopen.. Dat is al n heel verschil met 52.000km

Ow en morgen zou de 4e dag voor de leenauto zijn.. Als ik akkoord ga, dan gaan ze niet moeilijk doen om een 4e dag en kan dan morgen de auto gerepareerd ophalen.
 
Het is en blijfr veel geld, maar ik heb toch die auto nodig. Zonder een koppeling en druk groep rijd dat ding echt niet hoor.. Ik ga t ook niet proberen Stick Out Tongue Leenauto is op hun kosten. Omdat dit in eigen beheer is, kan een dag of mogelijk 2 dagen later inleveren geen kwaad. Zoveel rij ik er nu ook niet mee.

Natuurlijk wel met n volle tank afleveren. Maar die 10-15 liter die er dan in gaat, zijn ook niet m'n hoogste zorgen.
 
bij mij komt de koppeling enorm laat in, zeg maar 80/90% uitgaande dat 100 % de koppelingspedaal in normale stand staat.
Ook zie je bij gas los dat de auto schud en dat de toerenteller even beweegt.
Koppeling/ vliegwiel combi???
Iemand een idee??
 
Vandaag de bekabeling zelf gemaakt, met hulp van @Wicko071 een tijdje geleden.
Alles werkt, maar er is altijd een maar....

De kabel die ik van de winkel had, zorgde ervoor dat ik gewoon kon seinen in 0, alleen wanneer ik terug schoot van groot licht naar dimlicht, viel de verlichting uit, gedurende een halve seconden of iets korter, maar wel ergerlijk.

Nu heb ik met de hulp van een diode, alles goed aangesloten maar het probleem is daarmee grotendeels opgelost, maar niet verholpen. Ik heb nog steeds het feit dat de lamp eventjes uitvalt, van wanneer ik terug val van groot naar dimlicht.. @Wicko071 , heb jij dit ook? Ben namelijk benieuwd.
 
Vandaag de bekabeling zelf gemaakt, met hulp van @Wicko071 een tijdje geleden.
Alles werkt, maar er is altijd een maar....

De kabel die ik van de winkel had, zorgde ervoor dat ik gewoon kon seinen in 0, alleen wanneer ik terug schoot van groot licht naar dimlicht, viel de verlichting uit, gedurende een halve seconden of iets korter, maar wel ergerlijk.

Nu heb ik met de hulp van een diode, alles goed aangesloten maar het probleem is daarmee grotendeels opgelost, maar niet verholpen. Ik heb nog steeds het feit dat de lamp eventjes uitvalt, van wanneer ik terug val van groot naar dimlicht.. @Wicko071 , heb jij dit ook? Ben namelijk benieuwd.
@Zero2Fear
Hmmm,
Nee ik heb dat niet..
Welke kabel heb je bij gekocht?
Probeer het anders zonder die kabel..
Ik heb zelf de H4 aansluitblok eraf gehaald en de 3 draden(-, dimlicht en grootlicht) op een kroonsteentje aangesloten..
En alles werkt..

6a730df81cb3a114899c9f30a160a4de.jpg
 
Ik heb nu zelf een kabel gemaakt;

Kabel vanuit de + xenon naar + dimlicht, met daaraan een kabel met de diode ertussen naar + groot licht, gezamelijk met + van de projector.
Kabel vanuit de - xenon naar - , gezamelijk met de - van de projector.

Ik heb de originela H4 aansluiting gehouden, want met of zonder die plug, er word gewoon stroom doorheen gestuurd.

Het kan trouwens wel zijn dat dit het standaard tijd is tussen groot en dimlicht bij H4.. Zal zo ff filmpje proberen te maken
 
Inderdaad, daar zijn we vanaf (voorlopig, projector in mn linker koplamp is niet scherp, dus mogelijk word die vervangen.

Nu te denken, wat zijn de volgende projecten....
  • LED DRL lampen
  • LED kenteken verlichting
  • Auto light China doosje
  • Pianolak sierlijsten
  • Tuning box o.i.d.
  • 6C achterlichten?
  • Velgen?
  • Verkopen en een 1.6TDI halen? Stick Out Tongue
Iets in die richting haha
 
Toegevoegd haha Stick Out Tongue

Ik wil niet te ver gaan met verlichting nu, of met bumpers. Want grote kans dat ik met 2 jaar een andere auto ga rijden (ik rij 45K per jaar, over 2 jr zit deze op de 250.000km), dus word dan misschien ook geen diesel, als mn werk verplaatst naar dichterbij. Dan zal ik waarschijnlijk kijken naar een 6r of misschien wel 6c BlueGT of GTI. Of wat er dan te halen valt natuurlijk. Eerst even lekker zuinig rijden zo, ben er al tevreden over.
 
Ja ik denk wel dat ik LED voor en LED achter ga doen, incl die auto light switch. Goedkope dingen die de auto wel wat cooler uiterlijk geven.
De rest moet ik maar zien, want precies wat je zegt @Wicko071 , prioriteiten haha.
Komt mogelijk ook nog een 2 wieler langs te staan ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!