Zero2Fear :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Thanks! Ik ben al een hele tijd hier rond aan het kijken en weet ongeveer wel wat ik wil doen met de auto.

Eerst wil ik ook nog gaan kijken voor andere koplampen. Ik heb op dit moment de standaard H4 armatuur en wil deze veranderen voor of een H7 set met xenon, of een setje originele Xenon met DRL lampen.

Eerst nog even de levering van a.s. vrijdag afwachten, dan ga ik ermee verder spelen. Zolang hij me voor alsnog naar t werk brengt, ben ik al erg blij haha.
 
Ik heb nog n paar vragen, mogelijk dat jullie me ermee kunnen helpen.

Mijn achter zij ruiten zijn met de hand te openen, is het mogelijk om er een elektrisch systeem in te bouwen?

Ook, kan ik via de dealer zo veel mogelijk mappen krijgen die ooit op dvd zijn uitgebracht. Meen dat de laatste V4 was? Is dit nog goed te doen of is t slimmer om voor een V6 SD kaart te gaan?

Is t trouwens ook mogelijk om ECC achteraf te laten inbouwen, om de handmatige Airco te vervangen?

Het is in ieder geval een projectje, omdat t m'n dagelijkse rit naar t werk word wil ik er niet al te gekke dingen mee doen, maar mezelf meer luxe gunnen Big Grin ben in ieder geval blij dat VW goede speakers heeft en n leuk Navi systeem erin heeft Big Grin
 
Vandaag de auto opgehaald. Paar dingen die meteen zijn gedaan:

- Veel V4 mappen geplaatst op de SD kaart. Benelux/FR/GB/It en krijg vanavond van een goeie kennis alle West Europa mappen op CD. Even wat kopies maken voor mezelf.

VCDS:
- Anti car jack
- Deuren open als sleutel eruit gaat
- BT cradle uitgeschakeld zodat ik zonder BT adapter, gewoon mn telefoon kan connecten via BT. (Dit is mogelijk door de BT module settings aan te passen naar Actief ipv Actief met cradle)

Wat me opvalt:

- Geen bochtenverlichting? Dit was meen ik toch standaard bij een BM? Of moet dit nog ingeschakeld worden?
- USB stickje met NTFS werd niet herkend. Dacht bijna dat de kabel of MDI niet goed was. Stickje formateerd en alles werkt prima
- Auto rijd HEERLIJK. Omdat ik altijd atmosferische auto's heb gereden, voel ik de werking van de turbo heel goed.

Morgen wat langere rit maken naar België. Voornamelijk snelwegen. Eens kijken hoe hij dan rijd.

Ow en het mooiste van allemaal was; Tijdens de onderhandelingen kwam ik erachter dat de voorbumper wat beschadigd was aan de onderkant. Voornamelijk drempel schade etc. Nu vind ik dat niet zo erg, omdat t vroeg of laat toch gebeurd bij mezelf. Met onderhandelingen iets van de prijs af gekregen voor de schade. Vandaag tijdens het ophalen kreeg ik te horen van de verkoper dat hij het niet over z'n hart kreeg om hem zo te verkopen dus heel de lip is opnieuw gespoten. Wat een service Big Grin

Plannen op kort termijn:

- Koplampen, H7 Xenon of Bi-Xenon. Bi-Xenon is geweldig, maar best prijzig. En met APK problemen ivm hoogteregeling.
- Automatisch licht sensor
- Nieuwe DRL lamp van Xenonlamp.nl aanschaffen (is dit makkelijk in te bouwen?)
- Mijn stuur multifunctioneel maken. Moet ik hiervoor een nieuw stuur nemen of kan ik een kapje eraf halen en de knoppen erin laten bouwen en inleren?
- Zijruiten/achter ruiten blinderen.
 
H7 geeft al ruim meer licht dan H4... kan het je zeker aanraden.
DRL inbouwen stel niet zo gek veel voor, klusje van 15 minuten.
MFS kun je ook zelf doen, maar is wat meer werk. Kapje afhalen is gewoon mogelijk, inleren wel noodzakelijk.

In te koop staan een setje H7 lampen en MFS knopjes. ;)
 
Idd, kwam erachter dat hij fat32 moest zijn. Meteen geformateerd en alles werkte weer zoals t hoort.

Gisteren avond laat vanuit onder Antwerpen naar huis gereden, en met die H4 lampen zie je echt geen steek. Die moeten echt snel vervangen worden haha.

Tijdens de rit viel t me wel op dat de knoppen op t stuur ook handig zouden zijn.

Ow en de stem van de navi had ik uit gezet omdat ik er n beetje gek van werd. Nu geeft de navi pas 2.5km vooraf weer wanneer er iets gebeurd. Als je niet goes blijft opletten, mis je zo dus afslagen. Vind ik n beetje jammer. Google Maps geeft aan bijv dat je over 15km eraf moet, ipv de RNS310 die aangeeft, nog zoveel km naar eindbestemming en "ineens" een melding dat je zo van de snelweg af moet over 2.5km (wat best snel voorbij kan gaan). Ik denk dat dit iets van gewenning word.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Usb moet als fat32 niet als ntfs.

Bochtenverlichting is denk ik niet standaard, maar mischien wel te activeren via vcds. Veel plezier op onze 'goede' snelwegen! Stick Out Tongue


  • Als het een stick van meer dan 4GB is doe ik altijd NTFS, omdat je anders tegen de limieten van de fat32 bestandsgrootte aan kan komen.​
  • Het enige is dat als je een bestand van groter dan 4GB (DVD image ofso) erop wil zetten, dat dat niet kan, want de max bestandsgrootte van FAT32 is 4GB.



 
Er komen straks eerst H7 armaturen in. Maar ik wil deze meteen gaan/laten ombouwen om er een bi-xenon projector in te maken. De lichtopbrengst zal flink vooruitgaan, en geen problemen met APK > Hoogteregeling en groot licht problemen als je dimlicht niet aan staat. De DRL led van de OEM xenon doet me niet zoveel. Ik vervang de standaard DRL in de bumper wel met een LED variant of iets leuks.

Voor de rest, ondertussen al bijna 750KM mee gereden. Vermaak me er goed mee. Rijd lekker, is rustig, drinkt niet zoveel en rijd erg zuinig. Nog steeds blij mee :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!