Zero2Fear :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Dat te denken dat ik ook al was begonnen in mijn oven! Dit is echt ongelofelijk rot spul wat er tussen zit. Toen ik het filmpje aan mn vriendin liet zien, begreep ze ook wel dat ik het uiteindelijk door hun liet doen (ze was namelijk getuige van mijn falen Big Grin )

Het eindresultaat is nog niet helemaal af, kleine details met de verlichting word nog aan gewerkt, maar alles op z'n tijd ;)
 
En zo lever je je auto af bij de dealer voor de terugroep actie, en zo rij je 6 km verder en schakelt je auto moeilijk tot niet meer.

Jeuj voor Mobiliteitsgarantie en Occassiongarantie :) Die komen er straks aan.
 
Uiteindelijk mooi geholpen door Van Udenhout in Eindhoven. Leen Polo mee gekregen, 1.2 TSI met 75PK. Lekker kale auto, maar ach, tis een Polo.

De auto word vandaag opgehaald door de dealer waar ik hem gekocht heb (Breda). Die leveren ook meteen een nieuwe auto af en mag dus vanmiddag de leenauto omruilen.

De auto valt onder garantie, maar natuurlijk valt een koppeling niet onder de garantie.. Tsja een km vreter als dit kan natuurlijk wel meer dan 128dkm op een koppelingsplaat draaien... Dus, als het probleem de koppeling is, gaat het gevecht tussen mij, de dealer en Pon van start.

Heeft iemand trouwens een idee hoe lang een koppeling mee zou moeten gaan? Dit ligt natuurlijk aan je gebruik, maar ik heb de afgelopen 25.000km, 80% snelweg gereden. Daarvoor weet ik niet (volgends Navi ging diegene naar Rabobanken over Nederland, dus wss ook veel snelwegen).
 
Laatst bewerkt:
Meen je.. Ik schrik hier nu wel van... :(

Het rare was; laatste 300-400 meter dat ik bijna bij de dealer was, schakelde hij weer perfect.
Ik heb dit ook doorgegeven maar het originele probleem is niet zo maar even gekomen en weg gegaan dus hij moet gewoon gecontroleerd worden.

Ik hoop dat de kosten mee zullen vallen, en dat het allemaal of onder garantie valt, of een beetje coulance word (80/20).
 
Bij mij was het zo dat ik 's morgens dik 400km had gereden en nergens last van had. Ik zet de auto bij huis neer, nog niks aan de hand, mijn vrouw wil nog even weg met de auto en hij wilde niet meer schakelen, althans niet zoals het hoorde, het ging heel zwaar en stug.
Het hoeft bij jouw Polo natuurlijk niet hetzelfde probleem te zijn, zoals je zegt, zo'n 400meter voordat je bij de dealer was schakelde hij weer perfect, dat was bij mij absoluut niet het geval. Maar het is wel te hopen dat ze de oorzaak vinden waarom je auto ineens niet meer normaal wilde schakelen.
 
@graafie hoe was dat verder bij jou afgelopen? Ik probeer voor mezelf nu een beetje de verschillende scenario's voor te leggen om te kijken waar ik mogelijk aan kan denken.

Trouwens, ik heb nu een leen 6C gekregen. Ook een TSItje, alleen weet nog niet welke motor erin ligt. Ik gok ook zo rond de 75 pk. De auto eerder van vandaag was namelijk 90pk en reed wat meer door.

De 6C bevalt me best goed. Benzine motor is heel anders dan m'n dieseltje.. Ik ben nu ook erg benieuwd hoe bijv een automaat rijd als n BlueGT of een GTI. (6R of 6C)
 
@Zero2Fear,

Het is bij op een zaterdag gebeurd, ik ben toen meteen op maandagmorgen naar de dealer 'gereden' en m'n verhaal gedaan wat er mankeerde aan de auto. Daar werd me verteld dat ze er meteen naar zouden kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Ze kwamen er toen al snel achter dat dit niet zo maar even verholpen kon worden., de versnellingsbak moest er onder weg om verder te kijken wat er mankeerde. Ze hebben toen meteen een leenauto voor me geregeld, een Golf 6 cabrio, en het was die week echt prachtig weer. Na twee dagen werd ik gebeld door de werkplaats met de uitleg wat ze hadden gedaan en wat ze hadden gevonden en dat het geintje aardig in de papieren ging lopen. Ze moesten wat dingetjes bestellen om alles weer te repareren en zouden me bellen als de auto weer klaar was. Al met al had ik na 4 dagen mijn auto terug en 335 euro armer. Ze hadden het zo geregeld dat 2/3 van de rekening voor hun was en 1/3 voor mij. Of ze dat nou intern zo hadden geregeld of via PON, geen idee. De schade die ik had was volgens hun heel uitzonderlijk, misschien dat de veer die was afgebroken een zwakke plek had maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen, anders was het natuurlijk een fabricage fout geweest en wellicht volledige garantie. Ik had wel zoiets van 'zo'n veer breekt niet zomaar af', maar bewijs het maar eens. Ik was al lang blij met deze regeling.
De leen auto was helemaal gratis trouwens.
 
even kentekenchecken en je weet zo welke motor je hebt ;)
Het is een 1.0 3cylinder TSI met 75pk. Rijd zeker niet onaardig! Onderin wel aardig koppel, en gestaagd gaat je vermogen omhoog met het toerental. Niks om over naar huis te schrijven, maar ik denk dat hij iets lichter is, hij wat speelser aanvoelt. Trouwens, die vering is stukken beter bij deze dan bij m'n BM. Hier kan ik normaal over drempels rijden, zonder dat de auto door deinst en moeilijk doet (grond raakt etc). Wat rijd dat fijn zeg Big Grin

@graafie Thnx voor de info! Ik heb nu ook een gratis leenauto, dus wat dat betreft heb ik niks te klagen. Alleen even kijken wat de problemen gaan zijn. Enige voordeel, wanneer het de koppeling is, en ik kan een coulance regeling krijgen, heb ik voor weinig een nieuwe koppeling.. Maar dat is dan ook het enigste positieve eraan denk ik...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!