XL banden of niet?

Ik had zelf de PremiumContact 6 onder m'n polo vanaf de fabriek, en wat waren het een walgelijke banden. Wegligging was verdomd goed, maar ontzettend stug, en luidruchtig, dus zeer oncomfortabel. Eind vorig jaar waren ze eindelijk op, winterbanden seizoen gehad, en nu de Michelin Primacy 4+ er onder. Veel meer tevreden mee.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Ik had Continental Premium Contact 6 op mn Polo en tevreden mee.

Er is nu ook versie 7
Die heb ik nog niet op de prijsvergelijker van autoweek gezien maar die zou inderdaad moeten bestaan. Conti's of Goodyear dus, waarbij mijn voorkeur naar Continental uitgaat. Het lijkt erop dat mijn VW standaard met Nexen is geleverd, maar hoewel ze nog niet "op" zijn is het weggedrag niet wat ik wil. Laat ik in ieder geval met goede banden beginnen, schokdempers komen daarna wel. Ik rij voldoende km per jaar dus die hebben zeker het eeuwige leven niet.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
stugger, zwaarder en duurder. dingen die je niet nodig hebt op je Polo :)
Ik dacht dat banden waar XL op staat altijd een stuggere wang hebben. Maar een Audi Q2 waarmee ik een proefrit heb gemaakt, was met Continental Wintercontact banden comfortabeler dan met Michelin Primacy 3. Continental Wintercontact TS870P 215/55 R17 XL stond er op. Doordat deze Continentals genoeg eigen vering hadden was de stug geveerde Q2 toch comfortabel

Comfortabele Continental Wintercontact + stugge Michelin Primacy 3
 

Bijlagen

  • Continental Wintercontact.jpeg
    Continental Wintercontact.jpeg
    611.2 KB · Weergaven: 12
  • Michelin Primacy 3.jpeg
    Michelin Primacy 3.jpeg
    499.1 KB · Weergaven: 12
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Ik had zelf de PremiumContact 6 onder m'n polo vanaf de fabriek, en wat waren het een walgelijke banden. Wegligging was verdomd goed, maar ontzettend stug, en luidruchtig, dus zeer oncomfortabel. Eind vorig jaar waren ze eindelijk op, winterbanden seizoen gehad, en nu de Michelin Primacy 4+ er onder. Veel meer tevreden mee.
Morgen komen er Michelin Primacy 4+ onder. Heel benieuwd. Het is de soepele wang (hopelijk) die de doorslag gaf.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik hoop het ook want het zijn best dure banden. Ik ben erg benieuwd.
Ja ... prijzig. So far so good. Zitten eronder, maar ik ga over een week wel laten uitlijnen. De winterbanden hadden toch een ietwat afwijkend slijtage patroon. Comfort is er wel op vooruit gegaan :) . Duidelijk een betere band dan de Nexen. Opmerking van de monteur: "maar die Nexen zijn nog goed!". Ja, dat weet ik, maar ze rijden niet lekker. De winterbanden zijn redelijk op en worden in oktober vervangen; de Hankooks icep 3 lijken erg goed. Ook non-XL.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik had zelf de PremiumContact 6 onder m'n polo vanaf de fabriek, en wat waren het een walgelijke banden. Wegligging was verdomd goed, maar ontzettend stug, en luidruchtig, dus zeer oncomfortabel. Eind vorig jaar waren ze eindelijk op, winterbanden seizoen gehad, en nu de Michelin Primacy 4+ er onder. Veel meer tevreden mee.
Weet je of de Continental Ecocontact 6q soepel zijn
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
Net even over wat tramrails gereden en Belgisch wegdek dat zeker niet strak is. Het "slaan" is er eigenlijk wel af. Blijft over dat een zekere progressiviteit (is dat een woord) in vering en demping wel prettig zou zijn, maar urgent is dat niet meer. Tuurlijk, de verbetering van vering en demping gaat gebeuren want ik wil mijn kleine reismachine zo goed als mogelijk hebben! Tevreden over de Michelins, dat was een goede stap.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Net even over wat tramrails gereden en Belgisch wegdek dat zeker niet strak is. Het "slaan" is er eigenlijk wel af. Blijft over dat een zekere progressiviteit (is dat een woord) in vering en demping wel prettig zou zijn, maar urgent is dat niet meer. Tuurlijk, de verbetering van vering en demping gaat gebeuren want ik wil mijn kleine reismachine zo goed als mogelijk hebben! Tevreden over de Michelins, dat was een goede stap.
Vering en demping? wil je er anders schokbrekers onder hebben? Zo ja welke dan?
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 77kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!