Voorstellen Voorstellen Polo 6R Highline

Hallo allemaal, ik ben Andries uit Ameide
Na een tijdje rondgelurkt te hebben op dit forum en al van verschillende handleidingen gebruikt gemaakt te hebben, vond ik het tijd om ook zelf eens voor te stellen.
Ik heb een polo 6r in de kleur Pepper Gray met de 1.2 CGPA motor, een traag hok, maar ik ben er erg blij mee, de motor is vrij taai en onderhoud gaat eigenlijk te makkelijk.
Gelukkig is het wel een Highline uitvoering dus de stoelen zijn erg prettig en cruise control en een regensensor zaten er al in.

Eigen mods:
OEM Multifunctioneel stuur ingebouwd van een Scirocco
OEM Alarm ingebouwd met originele interieurbewaking
OEM zwarte hemelbekleding ingebouwd afkomstig uit een polo GTI
OEM Remtrommels omgebouwd naar schijfremmen achter, met enkel nieuwe en originele onderdelen.
OEM MFA+ Teller ingebouwd afkomstig uit een Polo BlueGT (Needle sweep geactiveerd)
12V aansluiting achterin in de armsteun
Blauwe remklauwen rondom (eraf gehaald, gestraald, geverfd. NIET gebeund)
Hoogglans zwarte spiegelkappen
Handschoenenvak verlichting ingebouwd dmv originele interieurverlichting en een switch uit een kia
Zwarte Borbet Y velgen 17"
Vland achterlampen full LED met dynamische knipperlichten
U-LED koplampen met dynamische knipperlichten
OEM Polo 6C Full-LED koplampen
Dynamische Spiegel-knipperlichten
Aftermarket navigatie
Aftermarket interieur/sfeerverlichting
Aftermarket achteruitrij camera, planning is om die OEM te doen
Audison Prima APBX 10 AS Subwoofer

Onderhoudstechnisch is de auto in topstaat, ik ben zelf monteur en doe alles zelf. Bijna niks onder de auto is nog niet vervangen.

Ik wil nog een aantal dingen gaan upgraden. Ik wil bijvoorbeeld de verlichting rondom nog aanpassen naar originele LED/Xenon verlichting, dit gaat dan samenvallen met een BCM upgrade en het installeren van AFS.
Ik heb ook besloten dat als de motor ooit in elkaar naait dat er dan een 1.2 tsi of beter in moet komen, maar dat is een zorg voor later.

IMG_20230925_122533.jpgIMG20210325162954.jpgIMG_20230925_122520.jpgIMG20210401202414.jpgIMG20220317121415.jpgIMG20230311180109.jpgIMG20230311180114.jpgIMG20221126164605.jpgIMG20230107141157.jpgIMG_20230925_122610.jpgSnapchat-776953991.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom. Mooie foto's van de wagen en de techniek erin! Ook respect voor alle aanpassingen, dat zal vast wat werk zijn geweest al met al.

Tevens een vraag: voel je veel verschil van schijfremmen voor en achter? Ik moest onlangs flink in de ankers en dat ging op zich prima. Ik voelde de wagen niet veel bokken achter, als ik het me goed herinner. Vraag me af of dit iets is dat ik zou willen en waarom.
 
Welkom. Mooie foto's van de wagen en de techniek erin! Ook respect voor alle aanpassingen, dat zal vast wat werk zijn geweest al met al.

Tevens een vraag: voel je veel verschil van schijfremmen voor en achter? Ik moest onlangs flink in de ankers en dat ging op zich prima. Ik voelde de wagen niet veel bokken achter, als ik het me goed herinner. Vraag me af of dit iets is dat ik zou willen en waarom.
Heel erg bedankt!
Ik merk wel degelijk verschil, het remt niet heel extreem veel harder, maar wel een duidelijk verschil. Mijn vriendin rijdt dezelfde auto met trommels achter en dan merk ik toch altijd weer dat die achter iets minder hard remt. Ook merk ik vooral dat de rem harder 'bijt' als het ware. Het rempedaal is minder sponzig.
Ik wilde het voornamelijk vanwege het uiterlijk en omdat ik het leuk vind om te sleutelen aan mijn eigen wagen. Het uitzoeken van onderdelen is ook een leuke uitdaging voor me. Ik heb persoonlijk ook een hekel om aan trommels te werken. Schijfremmen zijn veel praktischer in het onderhoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!