XL banden of niet?

Ik ga zowel de prima Pirelli winter 15" als de belabberde Nexen 17" zomerbanden vervangen. Ik heb serieus last van sneeuw. Anyway. Die zomerbanden zitten me wat dwars. Er zijn zoveel xl banden, maar in principe is dit voor zware suv's en ev's. Mijn Polo aw is noch het één noch het ander. Ik rij juist de 1.0 tsi omdat het zo'n fijn licht machientje is! Ik wil de beste rij kwaliteit, een fijn soepel coherent weggedrag. Dus: XL of niet?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
ik ben wel tevreden over mijn Pirelli P Zero Nero banden kwa rolgeluid, en zeker over de grip.. ook bij nat weer.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Zelf rij ik op Conti Sport Contact 5 en ben erg tevreden over Continental.
Pirelli kan inderdaad stug aanvoelen zoals Andries al aangaf.

Eerlijk gezegd hoor ik weinig over Michelin Primacy, althans het komt niet vaak naar voren in de 'beste banden' lijstjes.
Mijn keuze op een Polo zou uitgaan naar een Continental band. (Daar komen ze van fabriek af namelijk ook op.)
 
  • Leuk
Waarderingen: fdegroot
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!