Xenon inbouwen

FlashredBM zei:
Het past toch maar op 1 manier? Je klikt de xenonlamp op het (origine) metalen voetje, let op het lipje aan de lampvoet. Dat voetje krijg je maar op 1 manier in de reflector. Volgens mij valt er weinig aan de draaien of om te keren.

Dat klopt maar vervolgens kan je dit gehele deel nog ronddraaien.
 
Ik heb de lampen er nu een tijdje inzitten. Het geeft onwijs veel licht maar ik heb meerdere malen gehad dat tegenliggers en zelfs auto's die ik inhaalde begonnen te seinen. De lampen heb ik nu op de laagste stand gezet anders zijn ze veel te verblindend. Nu schijnen ze alleen op de grond.

Ik ben er nog niet uit of dit nu een verbetering is..
 
Sjakie zei:
Ik heb de lampen er nu een tijdje inzitten. Het geeft onwijs veel licht maar ik heb meerdere malen gehad dat tegenliggers en zelfs auto's die ik inhaalde begonnen te seinen. De lampen heb ik nu op de laagste stand gezet anders zijn ze veel te verblindend. Nu schijnen ze alleen op de grond.

Ik ben er nog niet uit of dit nu een verbetering is..
Heb je ze al goed af laten stellen? Ik heb de xenonlampen er nu een paar weken in zitten maar er heeft bij mij nog niemand 'lopen klagen' :lol: :lol: :lol:
Het staafje moet dus naar beneden. Heb je het originele voetje/plaatje gebruikt en één kant doorgeknipt zodat je de fitting met de bedrading ertussen kunt krijgen? En daarna het voetje weer aan elkaar geplakt met tape zodat de xenonlamp strak tegen het voetje zit? Ik kan de lamp niet meer ronddraaien zoals jij dat wel kon/kan.
 
Sjakie zei:
@citroene
Ik denk dat dit wel gelijk is hoor aan die van mij. Alleen wordt bij mij de rechterkant meer verlicht.

Moeten de lampen op een bepaalde manier erin gezet worden. Bijvoorbeeld met dat staafje op de lamp omhoog of omlaag?

@graafie
Xenon plaatjes van VW? Heb je een artikelnummer?


als je de xenon lampen erin heb geplaatst dan zou ik toch ff naar KwikFit rijden om de lampen opnieuw te laten afstellen (is maar 5 euro) want met Xenon lampen krijg je een iets ander lichtbundel waar door je de tegenliggers "kan" verblinden, heel veel mensen doen dat niet als ze een xenon setje hebben ingebouwd, dat zie je ook als ze in het donker na je toe rijden, dan zijn ze net iets te fel dan ze eingelijk moeten zijn, dat merk je als er auto's voorbij rijden die standaard Xenon hebben daar krijg je dan minder last van, dan auto's met een inbouw set.

zelf heb ik Philips lampen 6000K, eerst had ik 8000K maar dat vind ik toch iets te blauwig:

forum
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!