Xenon inbouwen

Welk merk raden jullie aan om te kopen ? gewoon Pilot of zijn er nog andere goede merken.
Denk dat het 6000K gaat worden.
Heb nu H7 koplampen, moet ik nog ergens op letten bij het inbouwen of is het vrij simpel?

Gr Mark
 
Er gaan al aardig wat topic nu over xenon, dus voortaan svp even de search gebruiken ;)

6000k heb ik zelf ook (van PILOT) en is echt een mooie kleur vind ik (wit met een hele licht blauwe tint er doorheen) heb deze set inmiddels al zeker 4 jaar en nog altijd tevreden mee!

echter verkoopt onze sponsor xenonlamp.nl ook huismerk sets waar 3 jaar garantie op zit voor een zeer aantrekkelijke prijs, wellicht is dat ook nog een optie voor je! (en zoals al zovaak gezegt: donateurs van deze website krijgen 15% korting op alle aankopen!!)
 
Xenonlamp.nl heeft ook een eigenhuis merk die heb ik in mijn 9n3 zitten ik ben hier heel erg over te spreken mijn maatje heeft een setje van Pilot en kwa kwaliteit en kleuren doet mijn setje echt niets onder...
 
Nee, auto's van 1 januari 2007 en nieuwer die zijn/worden voorzien van xenonverlichting moeten een koplamp-reinigingsinstallatie en automatische hoogteregeling van de koplampen hebben. Bij de APK wordt hier niet naar gekeken, maar je kunt er wel een bekeuring voor krijgen.
 
FlashredBM, als je het winterpakket op je polo hebt heb je in elk geval al sproeiers.. dan is het alleen nog de automatische hoogteregeling die ontbreekt, en denk niet dat agenten daar naar zullen kijken eerlijk gezegt! Die sproeiers zijn makkelijk te zien voor hun, maar of jouw hoogteregeling past aanpast aan de hand van de belading zullen ze toch niet zo 1 2 3 zien denk ik..
 
Mennog zei:
Oke dat dacht ik dus al.

Maar sommige bouwen het dus gewoon in met het riskeren van een boete als ik het forum zo lees dan.
Ik denk maar zo, zolang ik geen tegenliggers verblind met mijn xenon (vooral geen politie dus) zie ik geen reden om mij aan te houden omwille mijn verlichting. Gewoon je koplampen even goed af laten stellen. Ach, hier in het noorden valt het nog wel mee met die blauwpetten. ;) En om het noodlot niet te tarten moet je natuurlijk niet voor die blauw/paars kleuren kiezen (8000K, 10000K of 12000K) dan val je uiteraard wel op voor de politie. Ik heb gekozen voor de 4300K wat veel weg heeft van de normale Halogeen lampen alleen heb ik veel beter zicht. :cool: :cool: :cool:
 
Johan zei:
FlashredBM, als je het winterpakket op je polo hebt heb je in elk geval al sproeiers.. dan is het alleen nog de automatische hoogteregeling die ontbreekt, en denk niet dat agenten daar naar zullen kijken eerlijk gezegt! Die sproeiers zijn makkelijk te zien voor hun, maar of jouw hoogteregeling past aanpast aan de hand van de belading zullen ze toch niet zo 1 2 3 zien denk ik..

Is in 1 oogopslag te zien: als je een wieltje hebt om je koplamphoogte te regelen naast je lichtschakelaar heb je dus geen automatische hoogteregeling! Bij Polo's met xenon af-fabriek ontbreekt dit wieltje.
 
De juutjes bekeuren hier niet meer op..Er was eerst een heksenjacht hierop...je moest goedgekeurde units hebben enz.enz...ik had in mijn vorige Polo (6N2) ook xenon en nooit heb ik gezeur gehad van ze. Het wordt nu gewoon gedoogd.
 
"De juutjes bekeuren hier niet meer op."

Denk dat maar niet te hard!

In een 6N2 had je natuurlijk ook niet het probleem dat je koplampsproeiers en zo moest hebben, bij de nieuwe Polo's wel. En dat verhaal van de goedgekeurde units is maar een paar maanden van kracht geweest.
 
FlashredBM zei:
"De juutjes bekeuren hier niet meer op."

Denk dat maar niet te hard!

In een 6N2 had je natuurlijk ook niet het probleem dat je koplampsproeiers en zo moest hebben, bij de nieuwe Polo's wel. En dat verhaal van de goedgekeurde units is maar een paar maanden van kracht geweest.

Vanaf jan.2007 moet je idd koplampsproeiers hebben...dus ik mag nog xenon inbouwen in m'n 9N3...

BTW...ik vind het sowieso belachelijk dat op een beter zicht, want dat is het uiteindelijk, bekeurd wordt, vermits de koplampen goed afgesteld staan....maar das mijn mening.
 
Klopt, je ziet alleen dan sommige mensen zich totaal niet druk maken over de afstelling en alleen maar denken aan hun eigen zicht. En sommige koplampen geven ook met een goede afstelling zoveel strooilicht dat je eigenlijk altijd mensen verblindt. De Golf 4 met de standaard halogeenkoplampen is zo'n auto, daar komt altijd fout licht uit als je er xenon in zet.
 
ik vraag me af als je xenon in bouwt dan heb je normaal van die VW logootjes die voor je halogeen hangen deze moeten er dan eruit?
bij fabrieksaf xenon heb je zo'n headlight unit ervoor die het licht beter verspreid (en ook minder verblind) nu weet ik dat er wel RETRO fits zijn...maar dat vind ik te duur en te veel werk...

iedereen monteert dus zonder de VW logo's? want volgens mij past het toch niet met die logo's?gezien de lengte van de xenon
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!