Xenon inbouwen

yeah agreed minder hoofdpijn man...350 voor dat regelingsunit 220 euro voor de koplampen en dan maybe coderingen resetten of instellen 50 euries bij de dealer?
kan je wel een paar boetes mee betalen :lol:
 
KYC zei:
yeah agreed minder hoofdpijn man...350 voor dat regelingsunit 220 euro voor de koplampen en dan maybe coderingen resetten of instellen 50 euries bij de dealer?
kan je wel een paar boetes mee betalen :lol:


220 euro voor koplampen is voor H7
Ok dan heb je wel automatische hoogte regeling, dus wettelijk gezien zit je dan safe.

Als je het helemaal als de GTI Xenons wilt maken komt er nog iets meer bij:
Originele Xenon koplampen zijn ongeveer 1000 euro (voor 2 dan wel )

@KYC,
Voor dat geld kan je inderdaad beter een paar bekeuringen krijgen.
 
Hoogteregeling-sensor zit AAN de as, niet erin. Een complete ombouw van halogeen naar origineel xenon kost in Duitsland 2800 Euro. Dan heb je wel echt alles origineel incl. nieuwe regelapparaten en kabelbomen. Geen prutswerk dus, maar wel vreselijk duur!
 
Deze prijs is zonder koplampsproeiers (die heb ik al, dus ik heb naar de prijs zonder geïnformeerd).
Toen ik mijn Bluemotion bestelde in mei 2010 was in de configurator bij de dealer ook xenon leverbaar. Dat had ik dus besteld, maar na 2 dagen werd ik gebeld dat xenon er nooit zou komen voor de BM en dat het een foutje in het systeem was. Vreselijk jammer, maar niks aan te doen.
 
graafie zei:
PoloBM,
Dan heb je dus nog géén automatische hoogte regeling. Volgens Tjeerdsma Veendam zit zoiets in de as van de auto. Daar zullen ze toch nog wel iets weten? :lol: :lol: :lol:

@Graafie,
het linkje van Bas naar de site van Kufatec is voor de hoogte regeling.
Daar komt het "lijstje" wat ik opsomde inderdaad nog bij om alles origineel VW te hebben.

En zoals FlashredBM al aangaf kom je dan rond de 2800 euro !!

De oplossing zoals jij hebt gekozen is dan een stuk beter.
In ieder geval voor de portemonnee !

PS
Koplamp sproeiers hebben een aantal leden hier wel door het Winterpakket.
 
FlashredBM,
Dat xenon af fabriek voor de Polo BM niet mogelijk zou zijn was me al bekend toen ik hem bestelde. Maar dat er zo'n slechte verlichting in zou zitten was me niet verteld. :cry: :cry: :cry: Dat hebben we dan zelf maar opgelost, eerst met H7 koplampunits die al stukken beter waren dan de H4 en sinds kort dus voorzien van xenon. Uiteraard kun je ook evt. je H4 units voorzien van Bi-xenon, dat zal ook vast goed werken. ;)
PoloBM,
Ik ben inderdaad nog geen 10% van dat bedrag kwijt voor mijn xenonverlichting, alleen heb ik dus geen koplampsproeiers. :lol:
 
Ben ik even blij dat ik het erbij gezet heb voor m'n Bluemotion dat ze xenon in gaan bouwen, dus de echte polo xenon kit. En dat voor 1200 euro, vind ik best netjes als ik dan zie dat ze er 2800 voor vragen :) En meer dan waard, want die achteraf inbouw meuk hoef ik niet.

Probleem is alleen dat ik de polo al sinds 2 augustus heb, alleen dan zonder xenon. Blijkbaar zijn er veel problemen met levering van de vereiste componenten. Auto is al half mei besteld, dus die xenon toen ook al..... duurt wel tering lang eigenlijk...

Bij mij gaan ze dus alles ombouwen, dus de hoogteregeling, compleet nieuwe units en wat er dan nog meer veranderd moet worden. Koplampsproeiers had ik al.
 
@Menno

Dan heb je een goeie deal gesloten.
Misschien duurt het wat lang omdat ze er bij de dealer nu ook achter zijn dat het moeilijker is dan eerst gedacht ??

Ben heel benieuwd naar het verloop en de daadwerkelijk omdaouw.
houd ons hier op de hoogte
 
Ja, dat denk ik zelf ook. Ik zei bij de koop dat ik xenon wel heel graag wilde hebben, ondanks dat het niet in de optielijst stond. Hij had toen een stelpost opgesteld voor dat ombouwen van 1200 euro (volgens mij de gewone prijs bij de normale polo's). Toen gezegd dat ik hem meteen wilde bestellen, en dat die stelpost dan natuurlijk wel een vaste prijs moest worden.

Hoop dat het nog geregeld wordt, en niet dat ze uiteindelijk zeggen dat het toch niet kan (want dat is onzin, want het kan wel). Ik hou jullie op de hoogte :)
 
@Menno

kun je aangeven bij welke dealer dat was? voor 1200 euro gewoon fabrieksprijs en dan inclusief hoogte regeling enzo dan heb je het helemaal OEM voor elkaar :mrgreen:

ik vraag me alleen af waarom het niet zou kunnen om de koplampen gewoon aan te sluiten? ze zullen toch wel gewoon branden incl LED verlichting :roll: ??alleen de hoogte regeling werkt dan toch niet? of zijn er geen ballasten ingebouwd in de koplampunits ?

Misschien is het niet zo zeer het aansluiten maar het totale plaatje van ballasten, hoogteregeling, vagcom instellingen etc...
 
Stekkers op de koplampunit zijn anders. (balasten zitten aan de koplampen vast)
Aansturing via het comfortmodule is anders. (nieuwe module nodig )
lichtschakelaar inhet dashboard is anders (heeft een auto stand)
DRL lampen in de mistlampen moeten uitgeschakeld.
hoogte regeling inbouwen

alles bij elkaar wel een leuke klus hoor !

De ombouw die op het duitse forum staat is volgens mij echter wel voor een TSI.
Of het ook op een BM past ???
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!