Xenon adapter kabels Polo 6R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het feit dat de leds zacht blijven branden ligt in de aansluiting van de lichtschakelaar. ben hier ook dagen mee bezig geweest met de ombouw van halogeen naar xenon en nu volledig werkend gekregen (100% led en gedimd vanaf stadslicht). :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
een weerstand biedt meer weerstand, zoals de naam al zegt. als je ze serieel zet dan verminderen ze de vermogensafgifte aan het andere apparaat door een daling in spanning (V) (Rtotal = R1 + R2 + R3).
parallel geven ze een gelijke spanning (V) aan iedere verbruiker (LEDs en weerstand) maar verdeelt de weerstand zich (1/Rtotal = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 etc) waardoor een verdeling in stroomsterkte (A) optreedt.

nu zal dat laatste niet zo snel gebeuren want de accu kan honderden amperes leveren dus voordat dat effect zichtbaar wordt moet je wel heel wat ohms stapelen.

maar het zal in geen enkel geval een boost geven aan het op te nemen voltage van de LEDs. daarvoor moet de weerstand van de LEDs vergroot worden.
immers U = I * R en dus R = U / I. (U = spanning (V), R = weerstand (Ohm) en I = spanning (A))
lichtsterkte in lux/lumen/candela van de LEDs is in principe P * constante. (P = vermogen (W)).

Om P omhoog te krijgen moet je of U of I omhoog krijgen (immers P = U * I). U is redelijk constant op 12V en I is enigszins te sturen met een seriele weerstand door R te beinvloeden.
Maar serieel krijg je alleen een lagere R op de LEDs want Rweerstand is altijd positief.
Positieve R met een constante U betekent lagere I.
Lagere I betekent lagere P (immers U is constant)
Lagere P is lagere power

Ergo
gaat 'm niet worden :(

Volgens mij kan je ze vrij 'simpel' laten dimmen, door middel van een NPN-transistor en een weerstand, even snel in elkaar geflanst. Maar je ziet het verschil

Edit:

Schijnbaar een verkoop-topic :'), sorry mods Stick Out Tongue
 

Bijlagen

  • lampen dimmen.png
    lampen dimmen.png
    24.2 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: valemessi
Hoe heb je dit gedaan?
Ik heb extra kabels getrokken vanaf de koplampen naar de bcm. hierdoor worden de leds dus gestuurd door 2 kabels ipv 1 met de meeste adapters. en ik moest de bekabeling aanpassen van mijn lichtschakelaar. Hier komt op een van de aansluitingen gelijk spanning op contact (meende interieur verlichting) deze heb ik verwijderd en hierdoor gingen mijn leds 100 % en dimmen op stadslicht (zoals orgineel) enige nadeel is dat mijn tachoklok nu overdag niet brandt maar dit is niet storend.

Sorry voor het reageren in een verkoop topic...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: valemessi
Ik heb extra kabels getrokken vanaf de koplampen naar de bcm. hierdoor worden de leds dus gestuurd door 2 kabels ipv 1 met de meeste adapters. en ik moest de bekabeling aanpassen van mijn lichtschakelaar. Hier komt op een van de aansluitingen gelijk spanning op contact (meende interieur verlichting) deze heb ik verwijderd en hierdoor gingen mijn leds 100 % en dimmen op stadslicht (zoals orgineel) enige nadeel is dat mijn tachoklok nu overdag niet brandt maar dit is niet storend.

Sorry voor het reageren in een verkoop topic...
Bedankt voor het delen. Alleen heb ik liever dat alles blijft werken zoals origineel...hoop dat iichel of ciclo met een oplossing komt [emoji120]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het je nog even 1 keer heel erg duidelijk uitleggen, en dan houden we erover op.

- Ik verkoop adapter kabels, ik ben geen inbouw service.
- Ik heb je van tevoren uitgebreid uitgelegd wat de risicos waren en dat het soms niet werkt. Jij was je, voordat je de adapters kocht, daarvan duidelijk op de hoogte.
- Jouw reactie 'nee is geen probleem, ik krijg het wel aan de praat'.
- Van tevoren is gemeld dat ik best een poging wou doen tot inbouwen maar niets kan garanderen.
- In de topic start staat dat er soms met de vagcom aan de gang moet gegaan.
- Dit is geen OEM die officieel ondersteund wordt maar een mod (modificatie).

Misschien dat je in je jeugdig enthousiasme een beetje blind was voor de risicos?

Verder moet je even de hele situatie uitleggen.
Je hebt aan je Polo een heleboel modificaties gedaan met betrekking tot codering.
Dit heb je niet zelf gedaan maar laten doen en je hebt zelf geen technische kennis en je weet niet wat er wel en niet gedaan is aan je bcm codering.
Toen je aankwam had je al een brandend waarschuwings lampje. Was volgens jou de kenteken verlichting. VCDS auto scan leert dat je foutmeldingen had op dimlicht, groot licht, DRL en kenteken verlichting.
Knipperende xenon = codering probleem
Knipperende LED = lage spanning op de accu, maar die schakelen we al lang niet meer op het stadslicht maar op een andere voedings bron.

We hebben met 2 mensen ernaar gekeken (@crosspoloTSI en ik) en beide zagen we dat het een codering probleem is.
We hebben o.a. de long code (BCM codering) uit mijn BCM geprobeerd maar op andere plekken zijn er zoveel dingen aangepast in je computer dat ik er ook niks meer mee kon.
Ook ter plekke gemeld.
Jouw reactie was 'Ik ga wel naar iemand toe die alles weet van Golfjes, die codeert het er zo in'.

De codering aanpassing is erg simpel, module 09 verander je byte 18 naar '67', dan gaat de xenon al niet meer knipperen. Bij jou hielp dit niet. Of je 'golfjes man' weet dit niet.
Voor het storings lampje je zet de lamp diagnostics uit voor dim- en grootlicht. De LED worden gevoed via een ander kanaal en niet via het stadslicht, dus daar komen geen fouten vanaf.

Kortom, codering probleem.
Adapters zijn getest. Daar heb je een filmpje van gekregen.
Adapters werken prima.
Dat ze niet werken is jammer maar op de manier dat jij ermee omgaat verdien je bij mij geen sympathie.
Je was sowieso al van plan om je xenon koplampen te verkopen, nu kun je er ook een prima werkend adapter setje bij te verkopen.

Ik heb je geblokkeerd op whatsapp omdat ik je inmiddels 3x dit uitgelegd hebt en je alleen maar passief agressieve one-liners op mijn prive telefoon aan het droppen was.
Daar had ik (een beetje) genoeg van.

Wel grappig dat je er eerst vurig van was overtuigd dat de adapters niet functioneren en dat nu het argument is 'ik heb er niks aan'.
 
auto's zijn niet meer zoals vroeger... niets is meer plug en play tegenwoordig en vooral niet zulke mods... die moet je met volle verstand van zaken doen of laten doen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
De codering aanpassing is erg simpel, module 09 verander je byte 18 naar '67', dan gaat de xenon al niet meer knipperen.
Eventueel kun je de canbus lampen controle uitzetten met VCDS voor dim- en grootlicht als je alsnog storingen ervaart.
Dat is alles wat je moet coderen.
Maar bij jou is er al heel veel veranderd voor je aftermarket xenon waar ik niets meer aan kan redden.

Als je LED wilt als dagrij verlichting kun je 2 dingen doen:
Nordic setting in VCDS maar dan gaan ook je achterlichten en kenteken verlichting mee branden.
of
Relais schakeling met een geschakelde plus maken
(en uiteraard de DRL in je bumper uitschakelen via VCDS of de TFL pin eruit trekken op je lichtschakelaar).

Ik vind het prima dat je gefrustreerd bent. Tot zover heb je mijn begrip.
Maar dat je dan mijn een schuldgevoel aan wil praten en daarna op het forum gaat vertellen hoe slecht mijn kabels zijn, dat is niet prima.
Ik voel me niet verantwoordelijk voor het feit dat iemand anders jouw BCM codering helemaal aangepast heeft waardoor crossTSI en ik het niet aan de praat krijgen.
Ik voel me ook niet verantwoodelijk voor jouw keuze, toen je in Den Haag was en het niet werkte, om toch de kabels mee te nemen en te betalen, nadat je wist dat het niet werkte.
Verder wacht ik nog steeds op een excuus voor je lompe gedrag tegenover mij en een excuus tegenover je medeforumleden dat je de drama-queen uithangt.
Verkoop je de kabels via het forum of via marktplaats, dan kun je ze altijd naar mij verwijzen voor hulp met coderen in een Bluemotion en alleen een Bluemotion.

Ik wil best mensen helpen met deze adapters.
Zo ben ik van de week even voor de 'lol' naar sambir gereden om te kijken of we zijn LEDjes fel konden krijgen. (Amersfoort-Enschede)
Of naar renzz gereden om even te zorgen dat zijn chinese coming home leaving home ook ging werken met de ledjes. (Amersfoort-Apeldoorn).
Of HJV die gewoon met deze aanwijzingen zijn eigen xenon inbouwt en dat werkt meteen.
Dus je argument 'je levert, casht en laat mensen in de stront zakken' gaat ook echt niet werken.

Nogmaals, het probleem ligt aan jouw auto, het feit dat je niet met frustratie om kan gaan en jouw houding, niet aan mij, aan mijn kabels of aan mijn codeer kunsten.
Verder gaan we het via PB uitvechten als je nog op- of aanmerkingen hebt of je frustratie wilt afreageren. Daar hoeft de rest van 't forum niet over mee te lezen.
 
@nguyen87 Als het niet lukt met iichel moet je niet naar je 'golfjes expert' maar naar een expert die er meer van snapt. Ik kan jou VAS-Technics in Zeist aanraden. Die jongens hebben bij mij bijna alles werkend gekregen. Alleen de ledjes branden niet helemaal vol, maar dat hebben ze zelfs goed opgelost door deze creatief aan te sluiten op de stroomtoevoer van de stelmotoren...Maart het is en het blijft een MOD.

@iichel Niets mis met jou kabels, ik geloof dat anderen (vas technics) zelfs jullie manier heeft overgenomen. Wat lees ik Coming home / leaving home ledjes branden? Is het gelukt bij @renzz ? Hij heeft dan wel een 1.2BM, daarom zeker.

Zal vast niet werken bij mij aangezien mijn ledjes anders voorzien zijn van stroom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!