WRC Remmen

Update:
Ik heb eerst de fuseestukken onder handen genomen. Alles kaal gemaakt met behulp van staalborstels en een hoop geduld. Het spuiten heb ik een tijdje over getwijfeld. Welke verf moet ik gebruiken.
Ik ben uitgekomen op het volgende: Brunox epoxy primer, dit is een enorm harde hittebestendige primer die zeker 24 uur nodig heeft om uit te harden. Als het eenmaal uitgehard is, dan is het echt een dikke harde epoxylaag. Tevens is het een roestomvormer voor lichte roest wat nog eventueel op het metaal zat.
De kleur spuit ik met 2 componenten remmenverf van foliatec. Deze verf heb ik al zeker 10 keer in het verleden gebruik en de resultaten zijn altijd perfect. Foliatec is ook epoxyverf en hittebestendig. 2-3 lagen geeft een prachtige superdikke laklaag die heel lang goed blijft.

Fuseestukken:IMG20240227193807.jpg


IMG20240227195529.jpg

De hitteschilden voor de vooras heb ik dus gestraald en ook daar heb ik de brunox epoxy primer voor gebruikt.

De hitteschilden voor de achteras zijn gloednieuw maar de beschermlaag vanuit de fabriek is flinterdun dus ook deze neem ik mee met het zwart spuiten.

Na het verven ziet het er dan zo uit:
Bekijk bijlage IMG20240301170541.jpgBekijk bijlage IMG20240301170549.jpgBekijk bijlage IMG20240301170546.jpg

Alle remklauwen en remklauwhouders zijn gebruikt dus deze wil ik graag ook in perfecte staat brengen voor het op de auto gaat.
Ik haal de remmen compleet uit elkaar.
Ik strip de verf eerst zo ver mogelijk dmv afbijt.
Ik straal de remklauwen kaal met de straalkabine
Vervolgens op de stalen delen epoxy primer en 2 componenten blauwe verf en op de aluminium delen direct de blauwe verf.
Als laatste opbouwen met alle o-ringen vernieuwd

Remklauwen uit elkaar:
IMG20240227205747.jpgIMG20240227210845.jpg

Afbijt:
Bekijk bijlage IMG20240301170524.jpg
Bekijk bijlage IMG20240301170529.jpg

Het stralen ga ik nog doen.
Vandaag zijn ook de bouten voor de voorremmen, remblokken en alle remslangen/leidingen binnen gekomen dus het begint allemaal in elkaar te vallen!
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!