WRC Remmen

Omdat dit een interessant topic kan zijn heb ik besloten een nieuwe te maken over mijn conversie van standaard remmen naar WRC remmen.
Ik ben momenteel bezig met alle onderdelen bij elkaar zoeken. De start is gekomen toen een beste man uit Drenthe zijn complete voorremmen aanbood op marktplaats. Het balletje is gaan rollen en nu ben ik alle onderdelen aan het verzamelen.

Onderdelenlijst:

Vooras:
Fuseestuk links: 6C0407255A
Fuseestuk rechts: 6C0407256A
Remklauw links: 6R0615123
Remklauw rechts: 6R0615124
Remklauw houder: 2x 6R0615125C (oude nummer) 6R0615125E (nieuwe nummer)
Bouten voor remklauw houder: 4x N90708504
Remschijf: 2x 6R0615301E
Remblokken: 8X0698151
Stofschild links: 6R0615311B
Stofschild rechts: 6R0615312B

Achteras:
Remklauw links: 6R0615423B
Remklauw rechts: 6R0615424B
Remklauw houder links: 6R0615425D (oude nummer) 6R0615425E ( nieuwe nummer)
Remklauw houder rechts 6R0615426D (oude nummer) 6R0615426E ( nieuwe nummer)
Bouten voor remklauw houder: 4x N90740302
Remschijf: 2x 6R0615601A
Remblokken: 6R0698451
Stofschild links: 6R0615611A
Stofschild rechts: 6R0615612A
Handremkabels: 2x 6R0609721K
Handremkabel houders: 6Q0609639B en 6Q0609640B
Remslang links: 6C0614749
Remslang rechts: 6C0614750

De voorremmen:
WhatsApp Image 2024-02-21 at 18.48.43_f9349067.jpgWhatsApp Image 2024-02-21 at 18.48.43_e943911d.jpg

Een hele mooie complete set. De schijven zijn nog in topstaat dus die hou ik. De blokken vernieuw ik met ATE ceramic remblokken. De klauwen en houders ga ik een nieuw likje verf geven en ik heb een revisieset voor de remklauwen om het helemaal perfect te maken. De stofschildjes neem ik ook onder handen met wat verf.
Het enige wat ontbreekt voor de voorremmen zijn de fusee stukken. Het fusee op de auto is anders want de originele 256 mm remmen hebben geen losse remtang die vast zit met bouten.

Origineel fusee:
1708537889709.png

Nieuw fusee:
1708538066614.png

Deze heb ik gelukkig tweedehands kunnen vinden van een audi A1 met weinig kilometers waarvan het wiellager nog in goede staat is.
Dat maakt het samen met de bouten voor de remklauw houder helemaal compleet voor de vooras.

Goed, daar kunnen we het natuurlijk niet bij laten. Als je de vooras doet, dan moet de achteras ook. Achter heb ik al de standaard schijfremmen voor een polo 6R, dus dat betekent dat de remslangen kunnen blijven zitten. Verder helaas niet zoveel.

Het lastige voor de achteras is dat deze remmen echt specifiek gemaakt zijn voor de Polo 6R WRC uitvoering, terwijl de voorremmen een blauw geverfde versie zijn van remmen die over alle VAG auto's ontzettend veel gebruikt worden.
Hierdoor is het lastig om de juiste remonderdelen te vinden voor de achteras.

Vandaag heb ik eindelijk de originele remklauwen en houders kunnen vinden en bestellen in goede staat. Ik dacht dat het onmogelijk was. Gevonden via autoparts24.eu

De remklauwen en houder heb ik nu. Ik zal foto's delen zodra deze binnen zijn

Verder heb ik andere handremkabels, stofschilden, handremkabelhouders, schijven en blokken nodig

De schijven en blokken voor de achteras heb ik ook bij de voorremmen erbij gekregen, hiervoor geldt dat ik de schijven gebruik die erbij zitten aangezien deze in goede staat zijn. De remblokken die ik nu op de auto heb zijn nagenoeg nieuw en passen ook dus die ga ik hergebruiken. Het enige verschil bij de blokken is dat er bij de WRC uitvoering clips tussen zitten. Deze zijn los verkrijgbaar dus dat doe ik.

Clips voor de achterrem blokken:
1708538662945.png

Aangezien de achterremmen nogal obscuur zijn kan ik geen goede aftermarket vervanger vinden voor de handremkabels, handremkabel houders en stofschilden. Deze heb ik dus origineel besteld bij de dealer.
Prijzen zijn goed te doen voor een dealer. Alleen de reparatieset voor de voorremmen is prijzig:
1708538748442.png

Na deze bestelling heb ik dus ook alles wat ik nodig heb voor de achteras.
Ik ga alle gebruikte onderdelen eerst opknappen en dan monteren op de auto. Dit zal ik ook allemaal in dit topic updaten.

Het laatste wat nodig is om dit echt compleet te maken is een Bosch 9.0i ABS pomp. De remmen zullen wel gewoon werken zonder maar het ABS systeem niet optimaal. Dit ga ik dus ook zeker wel veranderen aan de auto want veiligheid is voor mij erg belangrijk. Deze zijn tweedehands gelukkig wijd verkrijgbaar.
 
Oooh juist, ja ik had een 2.0. Over het algemeen minder problemen maar dan moet je er wel eentje hebben met historie.
Deze had opeens last van kapotte bobines en misfires, dus binnen een jaar weg, maar wel een zwakte voor Scirocco's. :)

Als tweede auto ooit en 19 jarige was het een auto met 'te veel' vermogen.

1708801182660.png
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Origineel is het beste, mits het met goed of origineel spul aangepast is. Dat is zo bij mijn huidige auto gedaan en het blijft allemaal werken.
De Scirocco zag er geweldig uit, maar had technische mankementen wat me een fortuin zou gaan kosten, daarom maar weg gedaan.

Er zat ook een Racinline inlaat op, dat was echt een bijzonder geluid wat ik wel mis in de huidige. (Nu standaard inlaathuis)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!