Welke banden gebruiken jullie?

Momenteel heb ik er Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 banden onder zitten, zeer tevreden mee!.
kf%3Aphoto
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Het lijkt er op dat mijn Cross Climates + al na 20 000 km zo goed als op zijn. Ik denk er nu aan ze te vervangen door Pilot Sport 4 (voor het jaarlijkse weekje sneeuw hebben we de Up! met all seasons). Of iemand wellicht alternatieve suggesties voor de GTI?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zou vooral kijken naar de verschillende testen. Iedereen vind z’n eigen banden altijd goed, zelfs Landsail banden of andere z-kwaliteit banden.
Kortom subjectief. De ps4 komen in ieder geval steevast goed uit de test.

Tyrereview.co.uk verzameld mooi alle testen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Rosinfield
Het lijkt er op dat mijn Cross Climates + al na 20 000 km zo goed als op zijn. Ik denk er nu aan ze te vervangen door Pilot Sport 4 (voor het jaarlijkse weekje sneeuw hebben we de Up! met all seasons). Of iemand wellicht alternatieve suggesties voor de GTI?

Heb zelf zeer goede ervaringen met de Michelin Pilot Sport 4.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Sinds een paar weken Nokian weatherproof XL 4 seizoenen banden onder onze Polo.
(185/60/15 88H XL)
Was het gewissel een beetje beu aan het worden.
Word toegestaan als winterband (voorzien van sneeuwvlok symbool)
Qua prijs niet al te duur en de rijeigenschappen zijn in mijn ogen goed.
Goed getest in Duitsland.

 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
Ik zoek nu zelf in de maten 215-45-16 of 205-50-16. Dan zijn de keuze wat beperkt qua 4 seizoenen banden. Al zit de nieuwe Vredestein quatrac er ook bij, die wordt ook goed getest.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Even nieuw leven in deze topic blazen.

Zojuist winterbanden onder de Polo laten zetten. Mij is niks gevraagd wat voorkeur betreft, maar volgens mij heb ik ook niet veel te willen onder een leaseauto.

Even gekeken, heb nu:
Goodyear UltraGrip 9+
195/55 R16 91H Extra load

Auto werd geleverd met:
Continental ContiPremiumContact 5
195/55 R16 91V Extra load

Heb iets meer dan 10kkm gereden met de continentals. Best wel tevreden mee, zolang het droog is. Hoewel als de auto eenmaal in beweging is, dan is de grip op een nat wegdek ook wel prima. Wel het idee dat ze snel slijten.

Benieuwd hoe de Goodyear’s gaan bevallen.
Afgelopen vrijdag weer om laten wisselen, weet gelijk weer waarom ik over de Conti’s zei: ‘zolang het droog is’.

Op een nat wegdek vanuit stilstand invoegen in een krap gaatje lukt gewoon niet meer op een veilige manier/zonder anderen te hinderen. Door gebrek aan grip gaat heel de auto stuiteren als een malle :(

De Goodyear’s waren echt fantastisch, geen een keer meegemaakt dat de wielen slipten.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ik denk vooralsnog dat ik ga voor de PS 4
je was toen zo overtuigd van de crossclimates! haha nee oke ik heb sinds een maandje ook de PS4 er onder, conti sport contact 5 gehad, bridgestones turanza gehad maar vind de PS4 tot nu toe toch wel de lekkerste. goede grip nu al. kan niet wachten tot het 20 graden is om de PS4 eens goed te gebruiken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
De CrossCimates vallen ook zeker niet tegen; beter dan ik had verwacht met dit soort auto. Maar omdat er voor ons met de komst van de Up! met 4 seizoenen banden, geen enkele noodzaak meer is, ga ik liever voor een sportieve (zomer)band
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!