Welke banden gebruiken jullie?

Tegenwoordig rijd ik op ronde banden gemaakt van rubber rond!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Heb iets meer dan 10kkm gereden met de continentals. Best wel tevreden mee, zolang het droog is. Hoewel als de auto eenmaal in beweging is, dan is de grip op een nat wegdek ook wel prima. Wel het idee dat ze snel slijten.

Benieuwd hoe de Goodyear’s gaan bevallen.
Mijn auto, 1.5 TSi, is afgeleverd met een Nexen band en ik vind dat een hopeloze band: hard, zeker niet slijtvast en grip is bij nat wegdek niet goed. Dus ik houd dit topic ook in de gaten op zoek naar een andere zomerband.
 
Mijn auto, 1.5 TSi, is afgeleverd met een Nexen band en ik vind dat een hopeloze band: hard, zeker niet slijtvast en grip is bij nat wegdek niet goed. Dus ik houd dit topic ook in de gaten op zoek naar een andere zomerband.
of je leest hem even door en weet nu al dat je voor de Michelin Pilot Sport 4 moet gaan?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Agaam
of je leest hem even door en weet nu al dat je voor de Michelin Pilot Sport 4 moet gaan?
Dat is misschien ook gelijk de duurste band.
Daarom is het wel leuk om diverse merken in een topic te vergelijken.

Voorbeeld : er rijden zo te zien veel mensen op Vredestein ultrac satin, ik ook en ik ben blij verast door de wegligging(beter dan Continental Sportcontact 3 vind ik)
En het scheelde 40€ per band(inkoop)
 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
Dat is misschien ook gelijk de duurste band.
Daarom is het wel leuk om diverse merken in een topic te vergelijken.

Voorbeeld : er rijden zo te zien veel mensen op Vredestein ultrac satin, ik ook en ik ben blij verast door de wegligging(beter dan Continental Sportcontact 3 vind ik)
En het scheelde 40€ per band(inkoop)
sport contact 3... daar zeg je wat ondertussen is de 6 er..
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
hier Pirelli P Zero Nero rubber er onder.
zowel bij droog weer, en zelf ook bij heel nat weer, heel tevreden..
en zeker niet te duur..
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ja, iedereen vindt zijn eigen banden over het algemeen top. Dat kan betekenen dat het allemaal weinig uitmaakt. Wat ook een rol kan spelen is een bekend psychologisch fenomeen (cognitieve dissonantie reductie). Wanneer je ergens relatief veel in hebt geïnvesteerd, is het makkelijker om als het even kan tevreden te zijn met de kwaliteit er van. Anyway, voor mij worden het volgende keer de PS 4. Op grond van wat ik aan tests en ervaringen heb gelezen, lijkt me dat de aangewezen band voor een GTI
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik las laatst ergens ook goede ervaring met Conti Premium Contact 6. Zou wat minder comfortabel, maar wel wat sportiever zijn dan PS 4
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De PS4 is al een redelijke sportband maar gefaald (tov PS3).
De PS4s is de opvolger daarom ook van de PSS.
Met die laatste was ik erg tevreden!

Nu Bridgestones eronder, degene die daarvoor gekozen heeft bij VAG op een GTI model mag een nekschot.. excuse me! Stick Out Tongue
Maar die combo snap ik na 20.000 km’s nog niet!

Met de dealer al afgesproken dat er Michelins onderkomen als het profiel onder de 2mm zit (lease)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
4s is er niet in mijn maat
Ik rijd nu op ps4 op mijn 1.4tdi, flinke overkill uiteraard, maar het zijn dus de enige beschikbare Michelins in 215/40/17. In 205/45/17 zijn bijvoorbeeld de primacy's 4 wel te krijgen maar dan zit je met een rolomtrek verschil van 2,1%, net iets teveel als ik het internet mag geloven. Zo jammer dat maten aanbod van banden :tearsofjoy:
 
Polo  6c  Verkocht 
Ik rijd nu op ps4 op mijn 1.4tdi, flinke overkill uiteraard, maar het zijn dus de enige beschikbare Michelins in 215/40/17. In 205/45/17 zijn bijvoorbeeld de primacy's 4 wel te krijgen maar dan zit je met een rolomtrek verschil van 2,1%, net iets teveel als ik het internet mag geloven. Zo jammer dat maten aanbod van banden :tearsofjoy:
Ik heb ook 205/45 r17
En nul problemen met de omtrek, zelfs met verlaging geen enkel probleem.
Ook mijn Km teller klopt nu beter dan met origineel.
 
In 215/45R17 is er alleen ps4 en geen ps4s
Ik neig dan toch naar de Conti Premium Contact 6. Nog goedkoper ook.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!